Korzár logo Korzár Košice

Košická župa nakúpila tatrovky. Za kus zaplatila o 100-tisíc viac ako prešovská

Kraj: Nedá sa porovnávať octavia v základe s passatom v plnej výbave.

Župy nakupujú techniku, pokračujú v obnove vozového a strojového parku.Župy nakupujú techniku, pokračujú v obnove vozového a strojového parku. (Zdroj: ilustračné -TASR)

KOŠICE. Košický samosprávny kraj (KSK) nakúpil v tomto roku prostredníctvom svojej spoločnosti Správa ciest KSK (SC KSK ) štyri nákladné vozidlá značky Tatra, ktoré poslúžia na zimnú i letnú údržbu komunikácií v správe župy.

Súčasťou nadlimitnej zákazky boli aj štyri snehové radlice a taktiež nadstavba na posyp chemickým a inertným materiálom v zime a v lete na opravy ciest obaľovanou zmesou.

Verejnú obchodnú súťaž vyhrala spoločnosť Tempus – Trans s ponukou 1,3 milióna.

K cene vozidiel aj s výbavou prejavila výhrady sťažovateľka, ktorá poukázala na ceny, za ktoré nakupovali sypače iné samosprávy.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prešovská župa o 100-tisíc lacnejšie

Súvisiaci článok Správa ciest košickej župy nakupuje nové sypače Čítajte 

„Cena za jedno vozidlo s príslušenstvom je približne o 100-tisíc eur vyššia, za akú preukázateľne kúpili vozidlá s podobným príslušenstvom iné organizácie vykonávajúce údržbu ciest. Spolu je pri štyroch kusoch vozidiel škoda, resp. krádež takmer 400-tisíc,“ uviedla vo svojom podnete.

Svoje tvrdenia opiera o zverejnené zmluvy iných krajských správcov ciest, ktorí nakupovali posýpacie stroje rôznych značiek.

„Jednotková cena za obdobný predmet sa pohybovala od 151-tisíc do 253-tisíc eur s DPH. Prešovský kraj obstaral takmer identické vozidlo s nadstavbami, radlicou, príslušenstvom za 225-tisíc. Košický kraj zaplatil za jeden kus po 325-tisíc a 327-tisíc eur,“ upozornila sťažovateľka.

KSK: Stroje sa obstarávali vo vyššej výbave i kvalite

Podľa hovorkyne KSK Anny Terezkovej bola kritériom na vyhodnotenie ponúk v súťaži najnižšia cena.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Krajská správa ciest má novú šéfku, košickú poslankyňu. Župan Trnka stráca ďalší hlas Čítajte 

„Zároveň táto cena bola na úrovni stanovenej predpokladanej hodnoty zákazky, teda prieskumu cien na trhu pri týchto typoch vozidiel so všetkými požadovanými nadstavbami a príslušenstvom,“ povedala hovorkyňa.

KSK v reakcii spomenul, že jeho cestný správca obstarával stroje vo vyššej výbave i kvalite ako ostatné samosprávy, čo sa malo odraziť na výslednej cene.

„V rámci súťaží iných krajov sa obstarávali iné typy vozidiel ako tie, ktoré súťažila SC KSK. Disproporcia v cenách vznikla z dôvodu rozdielnej technickej špecifikácie predmetu zákazky. Porovnávať 'octaviu v základnej výbave' s 'passatom v plnej výbave' nie je možné,“ povedala hovorkyňa.

Podľa nej naznačovať, že SC KSK nakupovala sypače v rovnakej kvalite s rovnakým príslušenstvom je zavádzajúce.

SkryťVypnúť reklamu

Cena podvozku nových košických tatroviek sa podľa informácií zo župy pohybuje na úrovni 140-tisíc eur, pričom tento podvozok má umožniť cestárom prístup do ťažko prístupných terénov.

SC KSK zakúpila ku každému vozidlu aj sypaciu nadstavbu za zhruba 50-tisíc.

„Cena týchto nadstavieb je rôzna v závislosti od typu. Pohybuje sa od 10- do 60-tisíc. Dodávky porovnávaných krajov mali inú špecifikáciu nadstavby s nižšími možnosťami využitia, vozidlá mali iné podvozky, parametrami boli kvalitatívne nižšie, alebo nebolo zakupované všetko príslušenstvo, ako napríklad sklápacie nadstavby,“ povedala hovorkyňa.

KSK: Tatra prešovskej župy je slabšia

Podľa KSK nie je možné porovnať ani cenu košických tatroviek s tou, ktorú zaplatila Správa ciest Prešovského samosprávneho kraja (SC PSK) za stroj od tej istej českej značky.

„Rozdiel v týchto dvoch nákupoch je v technickej špecifikácii predmetu zákazky. SC PSK nezakupovala k sypaču také príslušenstvo a nadstavby, ako SC KSK, napríklad šípovú radlicu. Čo sa týka samotného vozidla, rozdiel je aj v rozmetadlách. Kým vozidlo SC KSK má zadné rozmetadlo dvojité, vozidlo SC PSK ho má klasické,“ uviedla Terezková.

Župa argumentuje aj rozdielom vo výkone motora. Kým vozidlo prešovského krajského správcu má výkon 300 kW, Tatry SC KSK majú výkon 340 kW.

„Výkon motora má zároveň vplyv na ďalšie technické špecifikácie vozidla, od čoho sa odvíja aj jeho cena,“ povedala hovorkyňa.

KSK oznámil, že v obnove vozového parku SC KSK plánuje pokračovať vzhľadom na jeho stav.

„Aktuálne prebieha špecifikácia technických a funkčných požiadaviek vozidiel, ktoré budú predmetom ďalšieho nákupu formou verejného obstarávania,“ dodala Terezková.

Najčítanejšie na Košice Korzár

Komerčné články

  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  2. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  6. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  7. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  1. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  6. Emma Tekelyová a tvorenie na jarné dni a Veľkú noc
  7. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  8. Spoločnosti BILLA záleží na zdravých očiach detí
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 11 688
  2. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu 8 954
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 7 060
  4. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 6 515
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 6 385
  6. Slovenskí milionári minulý rok bohatli rekordným tempom 5 458
  7. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 5 120
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 4 300
  1. Ivan Mlynár: Kostlivec vypadnutý z fašistickej skrine - Tomáš Taraba vs. slovenská príroda.
  2. Michal Michňák: Dáta ako kľúč k čistejšej budúcnosti: Čo nám hovoria energetické trendy
  3. Lenka Mužilová: Podpora učiteľov na školách: luxus alebo nevyhnutnosť?
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku
  5. Jozef Pivarník: Národnú Radu SR zachvátila Slintačka a Krívačka: Fico slintá múdrosti, Danko kríva od semaforu, Blaha... proste Blaha
  6. Michaela Gangwar: Na tinnitus si nemusíte len zvyknúť
  7. Juraj Tušš: Zahraničná politika, médiá a mienkotvorný vplyv
  8. Anna Miľanová: Kto rád číta?
  1. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 53 370
  2. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 42 189
  3. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 26 047
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 19 590
  5. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom 10 187
  6. Ján Valchár: Domáca sviňa za milión Eur a ako nesexovať päťkrát denne 8 412
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 8 061
  8. Miroslav Ferkl: Atentátnik Fico s vedrom 5 771
  1. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente.
  2. Tupou Ceruzou: Spravodlivosť pre všetkých
  3. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  4. Radko Mačuha: Čo je zvrátenejšie, vracať na plátno, alebo posielať mládež na smrť ?
  5. Radko Mačuha: Premiér Fico v Amerike nevybavil nič.
  6. Tupou Ceruzou: Doživotná renta
  7. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom
  8. Radko Mačuha: J&T postavte planetárium M.R. Štefánika.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ivan Mlynár: Kostlivec vypadnutý z fašistickej skrine - Tomáš Taraba vs. slovenská príroda.
  2. Michal Michňák: Dáta ako kľúč k čistejšej budúcnosti: Čo nám hovoria energetické trendy
  3. Lenka Mužilová: Podpora učiteľov na školách: luxus alebo nevyhnutnosť?
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku
  5. Jozef Pivarník: Národnú Radu SR zachvátila Slintačka a Krívačka: Fico slintá múdrosti, Danko kríva od semaforu, Blaha... proste Blaha
  6. Michaela Gangwar: Na tinnitus si nemusíte len zvyknúť
  7. Juraj Tušš: Zahraničná politika, médiá a mienkotvorný vplyv
  8. Anna Miľanová: Kto rád číta?
  1. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 53 370
  2. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 42 189
  3. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 26 047
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 19 590
  5. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom 10 187
  6. Ján Valchár: Domáca sviňa za milión Eur a ako nesexovať päťkrát denne 8 412
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 8 061
  8. Miroslav Ferkl: Atentátnik Fico s vedrom 5 771
  1. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente.
  2. Tupou Ceruzou: Spravodlivosť pre všetkých
  3. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  4. Radko Mačuha: Čo je zvrátenejšie, vracať na plátno, alebo posielať mládež na smrť ?
  5. Radko Mačuha: Premiér Fico v Amerike nevybavil nič.
  6. Tupou Ceruzou: Doživotná renta
  7. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom
  8. Radko Mačuha: J&T postavte planetárium M.R. Štefánika.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu