Korzár logo Korzár Košice

K spadnutému mostu pri Kysaku už pilčíci razia cestu

S búraním by sa malo začať čoskoro, v januári Hornád provizórne premostia.

K spadnutému mostu razia cestu pilčíci.K spadnutému mostu razia cestu pilčíci. (Zdroj: Judita Čermáková)

KYSAK, VEĽKÁ LODINA. Chlapi s motorovými pílami začali v piatok od rána zrezávať stromy v okolí prepadnutého mosta medzi Kysakom a Veľkou Lodinou.

Ako sme sa dozvedeli, tento proces je nevyhnutný pre samotné búracie práce, pretože ťažké mechanizmy sa musia dostať k mostnej konštrukcii čo najbližšie.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pilčíkom pomáha pásový bager

Súvisiaci článok Spadnutý most pri Kysaku zbúrajú čoskoro. Náhrada je v nedohľadne Čítajte 

„Označili nám, ktoré stromy a kroviny máme odstrániť. Postupne ich pílime, pracujeme za plnej premávky na obchádzkovej trase,“ povedali nám chlapi pri moste.

Premávka vozidiel je regulovaná semaformi, preto pilčíci vždy vedia, kedy na chvíľu práce prerušiť, prípadne robiť tak, aby bol prejazd bezpečný a plynulý.

SkryťVypnúť reklamu

Po zrezaní stromy z okolia koryta Hornádu odstraňujú pomocou pásového bagra, ktorý ich vyťahuje na breh a potom ukladá na druhú stranu cesty.

„Musíme to tu poriadne vyčistiť, lebo je potrebné urobiť prístup pre stroje, ktoré budú most búrať. Vysype sa to tu makadamom,“ dozvedeli sme sa na mieste.

Na búranie majú dva týždne

Stavba bola zhotoviteľovi, spoločnosti Váhostav-SK, odovzdaná vo štvrtok, v piatok sa začali samotné práce.

Ruiny starého mosta majú byť odstránené do 18. decembra a zároveň do 300 dní od odovzdania stavby zhotoviteľovi má byť na mieste prepadnutého postavený nový most.

V januári bude na brehu postavené koľajisko a bude sa montovať dočasný most.

Aj kvôli tomu musí byť okolie bez drevín, aby ho mohli ženisti zo Serede postupne zasúvať z jedného brehu na druhý.

SkryťVypnúť reklamu

Podarilo sa zohnať pečiatky

Súvisiaci článok Pre havarijný stav uzavreli most medzi Kysakom a Veľkou Lodinou Čítajte 

Všetky úradné povolenia, ktoré sú potrebné na odstraňovanie sutín poškodeného mosta sú už v poriadku.

„Potrebovali sme získať povolenie na vstup do koryta rieky, povolenie na odstránenie spadnutých častí mosta, povolenie na odstránenie siedmich stromov, schválenie povodňového plánu aj súhlas na odstránenie zvyšných častí mosta,“ uviedol predseda Košického samosprávneho kraja (KSK) Rastislav Trnka (nezávislý).

Most by mali začať búrať po víkende a postupne z neho odstránia viac ako 200 ton sutín.

Potom je naplánované odstraňovanie zvyšných nosníkov.

Náhradné premostenie až v januári

Podľa KSK by búracie práce mali byť ukončené ešte pred Vianocami a potom Správa ciest KSK odovzdá stavenisko Okresnému úradu (OÚ) Košice-okolie, ktorý zabezpečí osadenie dočasného náhradného premostenia.

SkryťVypnúť reklamu

Prednostka OÚ Zuzana Vozár Kakaščíková uviedla, že premostenie sa bude robiť z prvkov ťažkej mostovej súpravy od Správy štátnych hmotných rezerv SR.

Do Vianoc však hotové nebude, keďže sa inštalácia môže začať až po kompletnom odvoze sutín, teda najskôr po 18. decembri, ak niečo práce neskomplikuje.

Na obchádzku doplnia zvodidlá

Do osadenia premostenia bude vodičom naďalej slúžiť dočasná obchádzková trasa cez osadu Sopotnica.

Súvisiaci článok Uzavretý most pri Veľkej Lodine narobil problémy miestnym Čítajte 

„Táto obchádzková trasa sa nachádza v blízkosti rieky Hornád, kde je zvýšené riziko námrazy. Okrem toho je na nej niekoľko ostrých zákrut. Preto tam nie je možné robiť zimnú údržbu s veľkými mechanizmami. Správa ciest KSK zabezpečila menší traktor s radlicou, ktorý dokáže odhrnúť sneh a vykonať posyp aj v užších a ostrejších úsekoch. Okrem toho sme v areáli neďalekej župnej Školy v prírode v Kysaku vytvorili dočasný sklad posypového materiálu. Chceme zabezpečiť zimnú údržbu na tejto obchádzkovej trase až do osadenia mostného provizória tak, aby obce Veľká a Malá Lodina neostali počas zimy odrezané od sveta. Navyše sme na dodatočné osadenie zvodidiel vyčlenili 214-tisíc eur,“ vysvetlil Trnka.

Zvodidlá by mali pribudnúť na úseku dlhom približne 1,3 kilometra. Ich inštaláciu vyžadovala polícia.

Verejné obstarávanie na zvodidlá by malo byť vyhlásené začiatkom budúceho týždňa.

Kompletná rekonštrukcia mosta medzi Veľkou a Malou Lodinou by mala stáť 1,7 milióna eur.

Doprava

Najčítanejšie na Košice Korzár

Komerčné články

  1. Stroje skladajú ako lego. Roboty z Považia menia priemysel
  2. Za 30 rokov videl v autoškole všeličo. Vodiči už nie sú tak zruční
  3. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  4. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  5. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  6. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  7. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  8. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  1. Záhradkári, pracujte len ráno a večer
  2. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  3. OTS: LESY SR sa dištancujú od nepravdivých tvrdení
  4. Influenceri vzali na dovolenku ľudí, ktorých nepoznali
  5. Uprostred leta prichádza princ na bielom koni
  6. Letná revolúcia a špeciál o mužoch a našich svetoch
  7. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  8. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  1. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 9 590
  2. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 5 548
  3. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 2 786
  4. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku? 2 719
  5. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 2 164
  6. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 1 979
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 1 968
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 1 715
  1. Lucia Mihalíková: Benátky – mesto ako žiadne iné
  2. Ivan Čáni: „Vojaci“ Pellegrini a Kaliňák by ma mali zdraviť, pretože som hodnosťou vyšší – nadporučík v zálohe.
  3. Marián Kozák: Festival Európske ľudové remeslo Kežmarok 2025
  4. Radovan Čipka: Skutok sa stal
  5. Júlia Piraňa Mikolášiková: Kajúcnik Tiger v službách systému čurillovcov: Aké benefity dostal za zamotané pravdy?
  6. Ľubor Šešera: Najkrajšie bicyklovanie v Rakúsku (pre lenivých) - 2. časť
  7. Jozef Huljak: Nemáme ropu, ale môžeme mať plán. Čo nás učí príbeh nórskeho bohatstva?
  8. František Kukura: Budeme opäť skákať ponad vatry?
  1. Ivan Čáni: Blaha a Kaliňák junior narazili ale napriek tomu ďalej ohlupujú svoj už aj tak dostatočne ohlúpený fan club. 21 378
  2. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 15 367
  3. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie! 12 540
  4. Dávid Polák: Denník Dezoláta 6 761
  5. Věra Tepličková: Vážený pán premiér 6 156
  6. Rastislav Puchala: Ficovo devínske šialenstvo 5 967
  7. Marcel Rebro: Matúš Šutaj Eštok zachraňuje východ po povodniach: z pláže na Sardínii 5 576
  8. Daniel Guľaš: Hlina preberá štafetu opozičného lídra. PS stagnuje a stráca momentum 5 473
  1. Věra Tepličková: Trenčín alebo Stará Bystrica? Kde by ste radšej strávili sobotný večer... ?
  2. Věra Tepličková: Vážený pán premiér
  3. Marcel Rebro: Dobrý vojak Pellegriny: Poslušne hlásim, že idem do vojny!
  4. Marcel Rebro: Dúhová facka pre červených: Ako si Smeráci vylámali zuby na Volkswagene
  5. Marcel Rebro: Matúš Šutaj Eštok zachraňuje východ po povodniach: z pláže na Sardínii
  6. INESS: Aké je (ne)produktívne zdravotníctvo?
  7. Marcel Rebro: Prezident v maskáčoch: Pellegrini sa ide hrať na vojačika, zatiaľ čo krajina horí
  8. Marcel Rebro: Fico medzi čajom a oknom: Moskva nerada, keď sa kamoši pretvarujú
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Lucia Mihalíková: Benátky – mesto ako žiadne iné
  2. Ivan Čáni: „Vojaci“ Pellegrini a Kaliňák by ma mali zdraviť, pretože som hodnosťou vyšší – nadporučík v zálohe.
  3. Marián Kozák: Festival Európske ľudové remeslo Kežmarok 2025
  4. Radovan Čipka: Skutok sa stal
  5. Júlia Piraňa Mikolášiková: Kajúcnik Tiger v službách systému čurillovcov: Aké benefity dostal za zamotané pravdy?
  6. Ľubor Šešera: Najkrajšie bicyklovanie v Rakúsku (pre lenivých) - 2. časť
  7. Jozef Huljak: Nemáme ropu, ale môžeme mať plán. Čo nás učí príbeh nórskeho bohatstva?
  8. František Kukura: Budeme opäť skákať ponad vatry?
  1. Ivan Čáni: Blaha a Kaliňák junior narazili ale napriek tomu ďalej ohlupujú svoj už aj tak dostatočne ohlúpený fan club. 21 378
  2. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 15 367
  3. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie! 12 540
  4. Dávid Polák: Denník Dezoláta 6 761
  5. Věra Tepličková: Vážený pán premiér 6 156
  6. Rastislav Puchala: Ficovo devínske šialenstvo 5 967
  7. Marcel Rebro: Matúš Šutaj Eštok zachraňuje východ po povodniach: z pláže na Sardínii 5 576
  8. Daniel Guľaš: Hlina preberá štafetu opozičného lídra. PS stagnuje a stráca momentum 5 473
  1. Věra Tepličková: Trenčín alebo Stará Bystrica? Kde by ste radšej strávili sobotný večer... ?
  2. Věra Tepličková: Vážený pán premiér
  3. Marcel Rebro: Dobrý vojak Pellegriny: Poslušne hlásim, že idem do vojny!
  4. Marcel Rebro: Dúhová facka pre červených: Ako si Smeráci vylámali zuby na Volkswagene
  5. Marcel Rebro: Matúš Šutaj Eštok zachraňuje východ po povodniach: z pláže na Sardínii
  6. INESS: Aké je (ne)produktívne zdravotníctvo?
  7. Marcel Rebro: Prezident v maskáčoch: Pellegrini sa ide hrať na vojačika, zatiaľ čo krajina horí
  8. Marcel Rebro: Fico medzi čajom a oknom: Moskva nerada, keď sa kamoši pretvarujú

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu