KYSAK. Dočasné premostenie rieky Hornád medzi obcami Kysak a Veľká Lodina otvorili v pondelok popoludní pre vozidlá aj chodcov.

Pôvodný most tam pre havarijný stav uzavreli v auguste minulého roka, pričom v októbri došlo k jeho zrúteniu do rieky.
Úsek sprejazdnili krátko pred 15. hodinou.
Vozidlá vrátane autobusov, záchranných zložiek a nákladných áut s hmotnosťou do 40 ton môžu po ňom jazdiť obojsmerne v jednom jazdnom pruhu s potrebou dať prednosť v jazde protiidúcim vozidlám.
Vodiči museli predtým využívať zhruba 1,3 kilometra dlhú obchádzkovú trasu v blízkosti rieky cez osadu Sopotnica.
Most je len dočasný
Mostné provizórium bude dovtedy, dokiaľ sa nezačne výstavba nového mosta.

Podľa vyjadrenia hovorkyne predsedu KSK Anny Terezkovej by ho mali rozobrať o približne tri mesiace a vodiči sa na jar opäť budú musieť vrátiť na obchádzkovú trasu.
Budovali ho profesionálni vojaci zo Ženijného práporu Sereď spolu s hasičmi Záchrannej brigády Hasičského a záchranného zboru (HaZZ) v Humennom.
Prvky ťažkej mostnej súpravy poskytla okresnému úradu Správa štátnych hmotných rezerv SR.
Ešte predtým v decembri Košický samosprávny kraj (KSK) zabezpečil odstránenie sutín z rieky a potrebné búracie práce na pôvodnom moste.
Nový už na jeseň
Ministri obrany a vnútra SR Jaroslav Naď a Roman Mikulec (obaja OĽaNO) na mieste ocenili spoluprácu a súčinnosť všetkých zapojených zložiek.

Samosprávny kraj aktuálne pripravuje projektovú dokumentáciu na výstavbu nového mosta.
Zhotoviteľ by mal s výstavbou nových nosníkov začať v prvej polovici tohto roka.
Celková rekonštrukcia mosta, ktorého časť sa 31. októbra zrútila do rieky Hornád, by mala stáť viac ako 1,7 milióna eur.
Nový most by mal nad riekou Hornád stáť v jeseni tohto roka, výstavba má začať na jar.
Rekonštrukciu financuje Košický samosprávny kraj zo svojho rozpočtu.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári