Korzár logo Korzár Košice

Asociácia o kampani Košického kraja: Nik nemôže vyrásť tak, že pošliape druhého

V kauze vidí etický problém.

Z reklamnej kampane.Z reklamnej kampane. (Zdroj: FB Košice Región)

KOŠICE. Asociácia organizácií cestovného ruchu (AOCR) v súvislosti s videami kampane Kraj sveta – Košický svetový kraj vníma ako problematický ich etický rozmer v rámci vzťahov v oblasti turistického ruchu a poukazuje na potrebu spolupráce a spájania síl.

Reagovala tak na kauzu, na ktorú ako prvý upozornil denník Korzár.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„V ponímaní AOCR navzájom si konkurovať znamená čo najlepšie prezentovať svoje konkurenčné výhody a atraktívnosť ponuky svojho územia,“ uviedla AOCR v stanovisku k piatim videám kampane Krajskej organizácie cestovného ruchu Košice Región Turizmus (KOCR KRT).

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Videá za 12-tisíc videlo od 7 do 30 divákov. Pre krajskú organizáciu ich točil člen komisie Čítajte 

Asociácia: Nik nemôže vyrásť tak, že pošliape druhého

Asociácia ďalej uvádza, že vznikla preto, lebo jej členovia veria v spoluprácu.

„Veríme vo fair play a že v skutočnosti a dlhodobo nik nemôže vyrásť tak, že pošliape druhého. Vieme, že to škodí vzťahom, bráni spolupráci a pokroku,“ deklarovala AOCR.

Stanovisko poskytla jej predsedníčka Michaela Sendeková.

Súvisiaci článok Provokatívnu kampaň Košického kraja kritizujú z Tatier, Liptova aj Donovál Čítajte 

Prostriedky, ktoré boli prednedávnom ešte nemysliteľné

AOCR citlivo vníma situáciu, v ktorej sa cestovný ruch v čase pandémie nachádza a v ktorej mnohí podnikatelia balansujú na pokraji krachu.

„Podnikatelia na celom Slovensku mobilizujú všetky sily, aby zlepšili svoje služby a čo najlepšie uspokojili svojho zákazníka. Vnímame zvyšujúce sa napätie na všetkých úrovniach spoločnosti, ktoré niektorých nabáda bojovať prostriedkami, ktoré by boli ešte prednedávnom nemysliteľné,“ konštatovala asociácia.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa nej spojením síl sa dosiahne viac, ako keď každý bude pracovať sám na seba, a ľahšie sa presadí to, čo prinesie prospech všetkým.

„Bránime sa tiež politizácii situácie okolo kampane, ako ju prezentujú niektoré médiá, v skutočnosti ide iba o jej etický rozmer,“ uviedla asociácia.

Spoty kampane, ktoré lákajú turistov na menej známe miesta Košického kraja v porovnaní s tradičnejšími lokalitami Slovenska, majú názvy Chlór*vá polievka, M*gnetka made in China, Ž*riavy vo výhľade, Chodník posiaty buf*tmi a Š*ping.

Kriticky sa voči kampani vyjadrili spoločnosť Tatry mountain resorts (TMR) či oblastná organizácia cestovného ruchu Visit Liptov.

Po kritike porovnávanie destinácií vo videách organizátori zmiernili napríklad vypípaním slov.

Súvisiaci článok Marketérka o spotoch kraja: Odvaha, videá hôr a dreveníc sú už nudné Čítajte 

Reakcia krajskej organizácie

Na postoj AOCR reagovala krajská organizácia KRT.

SkryťVypnúť reklamu

„Sme radi, že asociácia zaujala postoj, ktorý zaujímame aj my, a to, aby organizácie cestovného ruchu využívali pri kampaniach svoje konkurenčné výhody. V tomto duchu sa nesie aj kampaň KOCR. Využívame v nej to, že v Košickom kraji sú menej známe, nepoznané miesta, na ktorých staviame. Kampaňou sme chceli zacieliť na špecifickú skupinu návštevníkov - slow-tourism a dobrodružných cestovateľov, ktorí vyhľadávajú autentické zážitky. Kampaň teda neovplyvňuje správanie turistov, ktorí vyhľadávajú bohatú ponuku atrakcií a rozvinutú turistickú infraštruktúru v destináciách takzvanej ,prvej voľby',“ uviedla v reakcii.

Východiskom kampane je skúsenosť návštevníkov z minuloročnej letnej sezóny, pričom mnohé turisticky obľúbené destinácie v rámci Slovenska boli z dôvodu obmedzení v súvislosti s novým koronavírusom preplnené.

Napriek určitej miere negatívnych reakcií sa kampaň podľa KRT stretáva s veľkým množstvom pozitívnych reakcií zo strany tých, ktorým je prioritne určená, ako aj zo strany odbornej verejnosti v odvetví marketingu a reklamy.

„Získali sme si ňou priazeň návštevníkov a zároveň sme sa dostali na shortlist v prestížnej marketingovej súťaži Zlatý klinec, ktorá oceňuje najlepšie kampane v danom roku,“ informovala PR manažérka KRT Adriana Tomajková.

Súvisiaci článok Košický župan podal podnet etickej komisii na člena jednej z komisií Čítajte  Súvisiaci článok Kontroverznú kampaň kraj nestiahol, ministerstvo sa dištancuje Čítajte 

Autor: red.

Rastislav Trnka

Pozrite si tiež články z hlavnej témy  Rastislav Trnka  na domov.sme.sk

Najčítanejšie na Košice Korzár

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Čo bude toto leto in?
  2. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  3. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  6. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 058
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 7 701
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 159
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 4 291
  5. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 3 191
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 191
  7. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 034
  8. Kam smerujú peniaze bohatých? 2 933
  1. Martin Fronk: Park svätej Anny: Tam, kde spí čas a duša ticho dýcha
  2. Soňa Kallová: Slovenská železničná spoločnosť zvýšila cestovné v Tatrách o 400%. Pri kúpe v pokladni o 500%.
  3. Viktor Pamula: Stojím za Viktorom Vinczem.
  4. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  5. Adriana Kerestešová: Bol raz jeden bohatý človek, ktorý pred chudobou zatváral oči
  6. Jozef Varga: Poklony Fica diktátorom platíme z nášho spoločného...
  7. Mária Romaňáková: Prestáva sa čítať malým deťom?
  8. Anna Miľanová: Nestačí len vyžadovať lepšiu spoločnosť, ale aj pre ňu niečo dobré robiť...
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 28 777
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 16 876
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 9 613
  4. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 8 168
  5. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 7 804
  6. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 7 621
  7. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 7 155
  8. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 6 811
  1. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  2. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  3. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  4. Tupou Ceruzou: Pandemická
  5. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
  6. Věra Tepličková: Keď sa Lojza Hlinu bojí už aj generál
  7. Marcel Rebro: Aká krajina, taký hokej
  8. Tupou Ceruzou: Krížovka
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračné foto

Ministerstvo vnútra nechce ukázať ich výstupy.


3
Mestský úrad Čadca.

Rebríček najväčších neplatičov okresu Čadca.


Pápež Lev XIV. pred inauguračnou omšou.

Lev XIV. sľúbil, že vynaloží všetko úsilie.


6
Predseda Hlasu Matúš Šutaj Eštok.

Prečítajte alebo vypočujte si najdôležitejšie správy.


  1. Martin Fronk: Park svätej Anny: Tam, kde spí čas a duša ticho dýcha
  2. Soňa Kallová: Slovenská železničná spoločnosť zvýšila cestovné v Tatrách o 400%. Pri kúpe v pokladni o 500%.
  3. Viktor Pamula: Stojím za Viktorom Vinczem.
  4. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  5. Adriana Kerestešová: Bol raz jeden bohatý človek, ktorý pred chudobou zatváral oči
  6. Jozef Varga: Poklony Fica diktátorom platíme z nášho spoločného...
  7. Mária Romaňáková: Prestáva sa čítať malým deťom?
  8. Anna Miľanová: Nestačí len vyžadovať lepšiu spoločnosť, ale aj pre ňu niečo dobré robiť...
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 28 777
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 16 876
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 9 613
  4. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 8 168
  5. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 7 804
  6. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 7 621
  7. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 7 155
  8. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 6 811
  1. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  2. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  3. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  4. Tupou Ceruzou: Pandemická
  5. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
  6. Věra Tepličková: Keď sa Lojza Hlinu bojí už aj generál
  7. Marcel Rebro: Aká krajina, taký hokej
  8. Tupou Ceruzou: Krížovka

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu