Korzár logo Korzár Košice
Piatok, 9. december, 2022 | Meniny má Izabela

Asociácia o kampani Košického kraja: Nik nemôže vyrásť tak, že pošliape druhého

V kauze vidí etický problém.

Z reklamnej kampane.Z reklamnej kampane. (Zdroj: FB Košice Región)

KOŠICE. Asociácia organizácií cestovného ruchu (AOCR) v súvislosti s videami kampane Kraj sveta – Košický svetový kraj vníma ako problematický ich etický rozmer v rámci vzťahov v oblasti turistického ruchu a poukazuje na potrebu spolupráce a spájania síl.

Reagovala tak na kauzu, na ktorú ako prvý upozornil denník Korzár.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„V ponímaní AOCR navzájom si konkurovať znamená čo najlepšie prezentovať svoje konkurenčné výhody a atraktívnosť ponuky svojho územia,“ uviedla AOCR v stanovisku k piatim videám kampane Krajskej organizácie cestovného ruchu Košice Región Turizmus (KOCR KRT).

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Videá za 12-tisíc videlo od 7 do 30 divákov. Pre krajskú organizáciu ich točil člen komisie Čítajte 

Asociácia: Nik nemôže vyrásť tak, že pošliape druhého

Asociácia ďalej uvádza, že vznikla preto, lebo jej členovia veria v spoluprácu.

„Veríme vo fair play a že v skutočnosti a dlhodobo nik nemôže vyrásť tak, že pošliape druhého. Vieme, že to škodí vzťahom, bráni spolupráci a pokroku,“ deklarovala AOCR.

Stanovisko poskytla jej predsedníčka Michaela Sendeková.

Súvisiaci článok Provokatívnu kampaň Košického kraja kritizujú z Tatier, Liptova aj Donovál Čítajte 

Prostriedky, ktoré boli prednedávnom ešte nemysliteľné

AOCR citlivo vníma situáciu, v ktorej sa cestovný ruch v čase pandémie nachádza a v ktorej mnohí podnikatelia balansujú na pokraji krachu.

„Podnikatelia na celom Slovensku mobilizujú všetky sily, aby zlepšili svoje služby a čo najlepšie uspokojili svojho zákazníka. Vnímame zvyšujúce sa napätie na všetkých úrovniach spoločnosti, ktoré niektorých nabáda bojovať prostriedkami, ktoré by boli ešte prednedávnom nemysliteľné,“ konštatovala asociácia.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa nej spojením síl sa dosiahne viac, ako keď každý bude pracovať sám na seba, a ľahšie sa presadí to, čo prinesie prospech všetkým.

„Bránime sa tiež politizácii situácie okolo kampane, ako ju prezentujú niektoré médiá, v skutočnosti ide iba o jej etický rozmer,“ uviedla asociácia.

Spoty kampane, ktoré lákajú turistov na menej známe miesta Košického kraja v porovnaní s tradičnejšími lokalitami Slovenska, majú názvy Chlór*vá polievka, M*gnetka made in China, Ž*riavy vo výhľade, Chodník posiaty buf*tmi a Š*ping.

Kriticky sa voči kampani vyjadrili spoločnosť Tatry mountain resorts (TMR) či oblastná organizácia cestovného ruchu Visit Liptov.

Po kritike porovnávanie destinácií vo videách organizátori zmiernili napríklad vypípaním slov.

Súvisiaci článok Marketérka o spotoch kraja: Odvaha, videá hôr a dreveníc sú už nudné Čítajte 

Reakcia krajskej organizácie

Na postoj AOCR reagovala krajská organizácia KRT.

SkryťVypnúť reklamu

„Sme radi, že asociácia zaujala postoj, ktorý zaujímame aj my, a to, aby organizácie cestovného ruchu využívali pri kampaniach svoje konkurenčné výhody. V tomto duchu sa nesie aj kampaň KOCR. Využívame v nej to, že v Košickom kraji sú menej známe, nepoznané miesta, na ktorých staviame. Kampaňou sme chceli zacieliť na špecifickú skupinu návštevníkov - slow-tourism a dobrodružných cestovateľov, ktorí vyhľadávajú autentické zážitky. Kampaň teda neovplyvňuje správanie turistov, ktorí vyhľadávajú bohatú ponuku atrakcií a rozvinutú turistickú infraštruktúru v destináciách takzvanej ,prvej voľby',“ uviedla v reakcii.

Východiskom kampane je skúsenosť návštevníkov z minuloročnej letnej sezóny, pričom mnohé turisticky obľúbené destinácie v rámci Slovenska boli z dôvodu obmedzení v súvislosti s novým koronavírusom preplnené.

Napriek určitej miere negatívnych reakcií sa kampaň podľa KRT stretáva s veľkým množstvom pozitívnych reakcií zo strany tých, ktorým je prioritne určená, ako aj zo strany odbornej verejnosti v odvetví marketingu a reklamy.

„Získali sme si ňou priazeň návštevníkov a zároveň sme sa dostali na shortlist v prestížnej marketingovej súťaži Zlatý klinec, ktorá oceňuje najlepšie kampane v danom roku,“ informovala PR manažérka KRT Adriana Tomajková.

Súvisiaci článok Košický župan podal podnet etickej komisii na člena jednej z komisií Čítajte  Súvisiaci článok Kontroverznú kampaň kraj nestiahol, ministerstvo sa dištancuje Čítajte 

Najčítanejšie na Košice Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Rodinná dovolenka: dvadsaťpäť hotelov v obľúbených letoviskách
  2. Vďaka kvalitným privátnym značkám na nákupoch zaručene ušetríte
  3. Nový spoločník v živote? Podporíte ním deti, ktoré to potrebujú
  4. Kapor a rezne vo sviatočnom menu? Poradíme, čo s použitým olejom
  5. Aby na Vianoce nič nechýbalo
  6. Fénix - Kultúrna pamiatka roka 2023: Keď história opäť ožíva
  7. Nový vlakový cestovný poriadok z vášho regiónu v denníku SME
  8. Kríza ako odrazový mostík slovenských startupov
  1. Spoločnosť Freshfields otvára nové Business Services Centre
  2. Rodinná dovolenka: dvadsaťpäť hotelov v obľúbených letoviskách
  3. Objavte miesto, kde v objatí troch riek vzniká výnimočné víno
  4. Auto na prenájom môže byť výhodné aj pre živnostníkov
  5. BILLA spolu so zákazníkmi pomôže aj pred Vianocami jednorodičom
  6. Plánujete budúci rok kúpu kosačky ?
  7. Vďaka kvalitným privátnym značkám na nákupoch zaručene ušetríte
  8. Kapor a rezne vo sviatočnom menu? Poradíme, čo s použitým olejom
  1. Polovicu dovolenky zaplatíme od pondelka za Vás 15 731
  2. TRNKA: Esetov veľa nevznikne a ani ten jeden nemá Slovensko istý 5 927
  3. Nový vlakový cestovný poriadok z vášho regiónu v denníku SME 5 601
  4. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie 5 116
  5. Vyberte si knihy s príbehom. Čo sa oplatí čítať na Vianoce? 5 007
  6. Deti cestujú do exotiky zadarmo 4 286
  7. Predaj osobných automobilov Všeobecná zdravotná poisťovňa, a.s. 3 284
  8. Štvrtý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME 3 283

Blogy SME

  1. Miroslav Zeman: Hľadáte lekára? Aj my. Už viac ako dvadsať rokov.
  2. Marek Mačuha: Vydierač Orbán - prečo mu neustúpiť
  3. Unicef Slovensko: Bežme do škôlky!
  4. Anna Miľanová: Ako denné a nočné svetlo... 2022
  5. Štefan Vidlár: Tá gaťková
  6. Peter Maroncik: Počas zimy planétu nezachraňujeme, súdruhovia?
  7. Ctirad Klimčík: O údajnej homofóbii parížskej učiteľky tanca
  8. Martin Majzlan: Stratené mesto - Petra (2/2)
  1. Věra Tepličková: Ako som cestovala vlakom 15 356
  2. Věra Tepličková: K zubárovi lacnejšie, len keď si dáte vyšetriť pipíka 12 472
  3. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 10 461
  4. Post Bellum SK: Poprava sa konala 3. decembra 1952 v ranných hodinách 3 003
  5. Ján Valchár: Defekácia Putina a ruské nádielky Svätého Nikolaja 2 780
  6. Viktor Pamula: Spolky v Spišskej Novej Vsi I. 2 285
  7. Ľudmila Križanovská: Ako Roman Mikulec urazil Romanu Tabák 1 724
  8. Ján Valchár: Prvý decembrový blog alebo láska je láska 1 690
  1. Monika Nagyova: Trapas na Bibliotéke
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 52. - Arktída - Expedícia na lodi Zaria do Sannikovovej zeme (1900 - 1902)
  3. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  4. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  5. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  6. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  7. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Miroslav Zeman: Hľadáte lekára? Aj my. Už viac ako dvadsať rokov.
  2. Marek Mačuha: Vydierač Orbán - prečo mu neustúpiť
  3. Unicef Slovensko: Bežme do škôlky!
  4. Anna Miľanová: Ako denné a nočné svetlo... 2022
  5. Štefan Vidlár: Tá gaťková
  6. Peter Maroncik: Počas zimy planétu nezachraňujeme, súdruhovia?
  7. Ctirad Klimčík: O údajnej homofóbii parížskej učiteľky tanca
  8. Martin Majzlan: Stratené mesto - Petra (2/2)
  1. Věra Tepličková: Ako som cestovala vlakom 15 356
  2. Věra Tepličková: K zubárovi lacnejšie, len keď si dáte vyšetriť pipíka 12 472
  3. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 10 461
  4. Post Bellum SK: Poprava sa konala 3. decembra 1952 v ranných hodinách 3 003
  5. Ján Valchár: Defekácia Putina a ruské nádielky Svätého Nikolaja 2 780
  6. Viktor Pamula: Spolky v Spišskej Novej Vsi I. 2 285
  7. Ľudmila Križanovská: Ako Roman Mikulec urazil Romanu Tabák 1 724
  8. Ján Valchár: Prvý decembrový blog alebo láska je láska 1 690
  1. Monika Nagyova: Trapas na Bibliotéke
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 52. - Arktída - Expedícia na lodi Zaria do Sannikovovej zeme (1900 - 1902)
  3. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  4. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  5. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  6. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  7. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu