Korzár logo Korzár Košice
Utorok, 7. december, 2021 | Meniny má AmbrózKrížovkyKrížovky

Asociácia o kampani Košického kraja: Nik nemôže vyrásť tak, že pošliape druhého

V kauze vidí etický problém.

Z reklamnej kampane.Z reklamnej kampane. (Zdroj: FB Košice Región)

KOŠICE. Asociácia organizácií cestovného ruchu (AOCR) v súvislosti s videami kampane Kraj sveta – Košický svetový kraj vníma ako problematický ich etický rozmer v rámci vzťahov v oblasti turistického ruchu a poukazuje na potrebu spolupráce a spájania síl.

Reagovala tak na kauzu, na ktorú ako prvý upozornil denník Korzár.

Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„V ponímaní AOCR navzájom si konkurovať znamená čo najlepšie prezentovať svoje konkurenčné výhody a atraktívnosť ponuky svojho územia,“ uviedla AOCR v stanovisku k piatim videám kampane Krajskej organizácie cestovného ruchu Košice Región Turizmus (KOCR KRT).

Skryť Vypnúť reklamu
Súvisiaci článok Videá za 12-tisíc videlo od 7 do 30 divákov. Pre krajskú organizáciu ich točil člen komisie Čítajte 

Asociácia: Nik nemôže vyrásť tak, že pošliape druhého

Asociácia ďalej uvádza, že vznikla preto, lebo jej členovia veria v spoluprácu.

„Veríme vo fair play a že v skutočnosti a dlhodobo nik nemôže vyrásť tak, že pošliape druhého. Vieme, že to škodí vzťahom, bráni spolupráci a pokroku,“ deklarovala AOCR.

Stanovisko poskytla jej predsedníčka Michaela Sendeková.

Súvisiaci článok Provokatívnu kampaň Košického kraja kritizujú z Tatier, Liptova aj Donovál Čítajte 

Prostriedky, ktoré boli prednedávnom ešte nemysliteľné

AOCR citlivo vníma situáciu, v ktorej sa cestovný ruch v čase pandémie nachádza a v ktorej mnohí podnikatelia balansujú na pokraji krachu.

„Podnikatelia na celom Slovensku mobilizujú všetky sily, aby zlepšili svoje služby a čo najlepšie uspokojili svojho zákazníka. Vnímame zvyšujúce sa napätie na všetkých úrovniach spoločnosti, ktoré niektorých nabáda bojovať prostriedkami, ktoré by boli ešte prednedávnom nemysliteľné,“ konštatovala asociácia.

Skryť Vypnúť reklamu

Podľa nej spojením síl sa dosiahne viac, ako keď každý bude pracovať sám na seba, a ľahšie sa presadí to, čo prinesie prospech všetkým.

„Bránime sa tiež politizácii situácie okolo kampane, ako ju prezentujú niektoré médiá, v skutočnosti ide iba o jej etický rozmer,“ uviedla asociácia.

Spoty kampane, ktoré lákajú turistov na menej známe miesta Košického kraja v porovnaní s tradičnejšími lokalitami Slovenska, majú názvy Chlór*vá polievka, M*gnetka made in China, Ž*riavy vo výhľade, Chodník posiaty buf*tmi a Š*ping.

Kriticky sa voči kampani vyjadrili spoločnosť Tatry mountain resorts (TMR) či oblastná organizácia cestovného ruchu Visit Liptov.

Po kritike porovnávanie destinácií vo videách organizátori zmiernili napríklad vypípaním slov.

Súvisiaci článok Marketérka o spotoch kraja: Odvaha, videá hôr a dreveníc sú už nudné Čítajte 

Reakcia krajskej organizácie

Na postoj AOCR reagovala krajská organizácia KRT.

Skryť Vypnúť reklamu

„Sme radi, že asociácia zaujala postoj, ktorý zaujímame aj my, a to, aby organizácie cestovného ruchu využívali pri kampaniach svoje konkurenčné výhody. V tomto duchu sa nesie aj kampaň KOCR. Využívame v nej to, že v Košickom kraji sú menej známe, nepoznané miesta, na ktorých staviame. Kampaňou sme chceli zacieliť na špecifickú skupinu návštevníkov - slow-tourism a dobrodružných cestovateľov, ktorí vyhľadávajú autentické zážitky. Kampaň teda neovplyvňuje správanie turistov, ktorí vyhľadávajú bohatú ponuku atrakcií a rozvinutú turistickú infraštruktúru v destináciách takzvanej ,prvej voľby',“ uviedla v reakcii.

Východiskom kampane je skúsenosť návštevníkov z minuloročnej letnej sezóny, pričom mnohé turisticky obľúbené destinácie v rámci Slovenska boli z dôvodu obmedzení v súvislosti s novým koronavírusom preplnené.

Napriek určitej miere negatívnych reakcií sa kampaň podľa KRT stretáva s veľkým množstvom pozitívnych reakcií zo strany tých, ktorým je prioritne určená, ako aj zo strany odbornej verejnosti v odvetví marketingu a reklamy.

„Získali sme si ňou priazeň návštevníkov a zároveň sme sa dostali na shortlist v prestížnej marketingovej súťaži Zlatý klinec, ktorá oceňuje najlepšie kampane v danom roku,“ informovala PR manažérka KRT Adriana Tomajková.

Súvisiaci článok Košický župan podal podnet etickej komisii na člena jednej z komisií Čítajte  Súvisiaci článok Kontroverznú kampaň kraj nestiahol, ministerstvo sa dištancuje Čítajte 

Najčítanejšie na Košice Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu
  2. Získaj náskok pred štartom
  3. Pomáhajú firmám zarábať viac. Polepšili si aj živnostníci
  4. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  5. Diplom, na ktorý budeš právom hrdý. Študuj u nás
  6. O prideľovanie štátnych grantov sa môže starať softvér
  7. Vytvor si svoju budúcnosť podľa vlastných predstáv!
  8. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť
  9. Nadácia Orange s neziskovakmi pomôže na Vianoce ľuďom v núdzi
  10. Budúcnosť je v komplexnej ponuke financovania a v digitalizácii.
  1. PPA CONTROLL: Zamestnanecká privatizácia štartom úspešnej éry
  2. Nadácia Orange s neziskovakmi pomôže na Vianoce ľuďom v núdzi
  3. Budúcnosť je v komplexnej ponuke financovania a v digitalizácii.
  4. PUR pena či minerálna vlna: ktorou zatepliť šikmú strechu?
  5. Ako sa obliekať štýlovo a zároveň udržateľne?
  6. Darujte predplatné SME.sk a vyhrajte
  7. V Mecome sa nosili rúška už dávno pred Covidom
  8. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  9. Nadácia Orange podporí digitálne zručnosti učiteľov a žiakov
  10. Changes to the System of Remedies, Procurement Law Amendment
  1. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie 19 190
  2. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos 10 852
  3. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 7 771
  4. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch 5 829
  5. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 5 301
  6. Kto sú páni slovenskej zimy? Niektorí z nich sa ukrývajú 4 078
  7. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 3 576
  8. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené 3 166
  9. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 3 084
  10. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 2 828

Blogy SME

  1. Martin Greguš: Ako súvisí miera zaočkovanosti s úmrtiami na COVID....nemci v tom už majú jasno...
  2. Vlasta Žampová: Marián Robovi „Ak budem mať pokoj, ty budeš premiérom“
  3. Miroslav Galovič: Na Igora mi nesiahajte! (Dnes bez servítky).
  4. Marián Lukáč: Blog o slobode
  5. Štefan Vidlár: Sabotéri pandémije
  6. Igor Bilák: Post Covid Príhodka #27 - očkovanie proti chrípke Influvac Tetra
  7. Pavol Horňák: Keď sa vonku zjesení #3 - O ambicióznom liste
  8. Ján Rudolf: Zastavme korupciu, ale aj krvavé oči!
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook 17 287
  2. Radovan Kazda: TOP 7 dôvodov, prečo 500 miliónov pre seniorov nie je dobrý nápad 5 406
  3. Tomáš Sedliačik: Ako sa baviť s konšpirátorom 4 948
  4. Mišo Šesták: V duši sedliaka žije pohanský duch 4 913
  5. Martin Greguš: Istropolis zbúrajú...starosta Kusý obrátil kabát...Je to vôbec možné? Architekt a primátor Vallo mlčí... 4 741
  6. Zuzana Rattajová: Juraj Droba, dnes si opustil ľudí 4 420
  7. Vanda Tuchyňová: "Spod zadku“ nám berú vlastné pozemky, rozoberajú majetok Žiliny a mesto sa len prizerá ! 3 763
  8. Tereza Krajčová: Paríž: Mesto dychberúcej architektúry a nestarnúceho umenia 3 744
  1. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  2. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  3. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  4. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  5. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  6. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  7. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  8. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Sex na zastávke je skôr raritou, v aute ide o bežnú záležitosť.

Auto ďalších milencov skončilo v rieke.


a 1 ďalší 6 h
Barca pristúpila k čisteniu jazierka v historickom parku po 15 rokoch. Na dne sa za ten čas stihli objaviť pneumatiky i odpadkové koše.

Vodnú plochu v Barci začali čistiť.


6 h
Obvinená žena a muž sa postavili pred sudcu.

Uložil im však viaceré povinnosti. Uložil im však viaceré povinnosti a zákazy.


6 h
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Martin Greguš: Ako súvisí miera zaočkovanosti s úmrtiami na COVID....nemci v tom už majú jasno...
  2. Vlasta Žampová: Marián Robovi „Ak budem mať pokoj, ty budeš premiérom“
  3. Miroslav Galovič: Na Igora mi nesiahajte! (Dnes bez servítky).
  4. Marián Lukáč: Blog o slobode
  5. Štefan Vidlár: Sabotéri pandémije
  6. Igor Bilák: Post Covid Príhodka #27 - očkovanie proti chrípke Influvac Tetra
  7. Pavol Horňák: Keď sa vonku zjesení #3 - O ambicióznom liste
  8. Ján Rudolf: Zastavme korupciu, ale aj krvavé oči!
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook 17 287
  2. Radovan Kazda: TOP 7 dôvodov, prečo 500 miliónov pre seniorov nie je dobrý nápad 5 406
  3. Tomáš Sedliačik: Ako sa baviť s konšpirátorom 4 948
  4. Mišo Šesták: V duši sedliaka žije pohanský duch 4 913
  5. Martin Greguš: Istropolis zbúrajú...starosta Kusý obrátil kabát...Je to vôbec možné? Architekt a primátor Vallo mlčí... 4 741
  6. Zuzana Rattajová: Juraj Droba, dnes si opustil ľudí 4 420
  7. Vanda Tuchyňová: "Spod zadku“ nám berú vlastné pozemky, rozoberajú majetok Žiliny a mesto sa len prizerá ! 3 763
  8. Tereza Krajčová: Paríž: Mesto dychberúcej architektúry a nestarnúceho umenia 3 744
  1. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  2. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  3. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  4. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  5. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  6. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  7. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  8. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop
Skryť Zatvoriť reklamu