VÝCHODNÉ SLOVENSKO. Rada pre reklamu tento týždeň rozhodla, že sporná kampaň Košického samosprávneho kraja s názvom Kraj sveta nie je neetická, hanlivá a nepoškodzuje, neútočí ani nediskredituje iných konkrétnych aktérov pôsobiacich v cestovnom ruchu.
Kampaň, ktorá s humorom a zveličením poukazuje na preplnené akvaparky či dlhé rady na lanovky v masovo navštevovaných slovenských destináciách a láka ľudí na miesta, kam chodieva málo turistov, krátko po jej zverejnení kritizovali veľkí hráči v cestovnom ruchu Región Liptov a Región Vysoké Tatry.
Príspevky Krajskej organizácie Košice Región Turizmus na sociálnej sieti sa nepozdávali ani zástupcom regiónu Donovaly.
Sťažnosťami dotknutých objektov sa následne zaoberala Rada pre reklamu ako orgán etickej samoregulácie reklamy.
Predsedníčka arbitrážnej komisie Mária Tóthová Šimčáková vysvetlila, že súčasťou spotov, či už v rámci pôvodnej, alebo upravenej verzie, sú síce aj odkazy na iné regióny cestovného ruchu, ktoré sa dajú identifikovať a to aj napriek tomu, že tieto sú v spotoch cielene „vypípané“ a názvy sú využité vo všeobecnej rovine, no komisia ju nevníma ako porovnávaciu reklamu v zmysle, ako ju definuje kódex.

Rozhodnutie rady rešpektujú
O reakciu na rozhodnutie Rady pre reklamu sme oslovili niektoré dotknuté subjekty.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári