Korzár logo Korzár Košice
Pondelok, 16. máj, 2022 | Meniny má Svetozár

Prímestská autobusová doprava v Košickom kraji prišla pre pandémiu o milióny

Štát výpadky doposiaľ nekompenzoval.

(Zdroj: ilustračné - Korzár/Judita Čermáková)

KOŠICE. V prímestskej autobusovej doprave Košického samosprávneho kraja (KSK) v minulom roku prepravili približne 12,5 milióna cestujúcich. Oproti obdobiu pred pandémiou ide o takmer 40-percentný pokles.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Strata v tržbách predstavuje viac ako 4,5 milióna eur, informovala hovorkyňa predsedu KSK Anna Terezková.

Trnka: Štát výpadky v tržbách doposiaľ nekompenzoval

„Hlavným dôvodom poklesu cestujúcich a tržieb bolo nariadené zníženie mobility obyvateľstva v dôsledku pandémie a obmedzenia, ktoré boli prijímané za účelom zníženia rizika nákazy. Obmedzenie mobility má negatívne dôsledky aj na tržby v prímestskej autobusovej doprave, ktorú Košický samosprávny kraj financuje. V roku 2020 presiahli výpadky tržieb 4 milióny eur, vlani bola strata ešte väčšia. V porovnaní so situáciou pred pandémiou poklesli tržby v roku 2021 o viac ako 4,5 milióna eur. Napriek tomu štát doposiaľ tieto výpadky v tržbách nekompenzoval, pokles v príjmoch riešia samosprávne kraje zo svojich rozpočtov,“ povedal predseda Košického samosprávneho kraja Rastislav Trnka (nezávislý).

SkryťVypnúť reklamu

Prímestskú autobusovú dopravu zabezpečujú pre Košický samosprávny kraj spoločnosti Arriva Michalovce a Eurobus.

Obaja dopravcovia zaznamenali vlani z predaja cestovných lístkov o 34,6 percenta nižšie tržby ako v roku 2019, spolu vykázali 8 575 611 eur.

V roku 2020 predstavovali tržby len mierne vyššiu sumu, a to 8 969 411 eur.

Pred vypuknutím pandémie v roku 2019 boli tržby výrazne vyššie, a to 13 113 499 eur.

„Mimoriadny režim doplnený o školské spoje bol vlani zavedený od januára do polovice apríla. Po jarných prázdninách sa prevádzka vrátila k štandardnému cestovnému poriadku. Napriek stratám a ďalším opatreniam sme už v ďalších mesiacoch obsluhu neobmedzovali, keďže výučba na 1. stupni základných škôl nebola obmedzená,“ dodal Trnka.

Výpadok bol hlavne kvôli žiakom a infikovaným

Najväčší úbytok cestujúcich zaznamenala župa v kategórii žiaci a študenti.

SkryťVypnúť reklamu

V súvislosti s opatreniami vlády využívalo vlani prímestskú dopravu o polovicu menej žiakov a študentov ako v roku 2019.

Počet cestujúcich klesal aj s pribúdajúcim počtom nových nakazených. Najnižší dopyt po verejnej doprave bol preto na začiatku a na konci roka 2021.

Počas režimu pracovné dni - školský rok v roku 2021 prepravili za deň v priemere 59 343 cestujúcich, počas prázdninového režimu to bolo za deň 37 556 cestujúcich.

Najviac cestujúcich bolo prepravených na linke Košice - Valaliky - Čaňa - Gyňov - Skároš - Trstené pri Hornáde.

Za rok 2021 na tejto linke prepravili viac ako pol milióna cestujúcich. Na uvedenej linke bolo v minulom roku aj najviac vykonaných spojov, a to 21 765.

Najväčší počet prepravených cestujúcich, konkrétne 1 431 341, bol v tarifnom pásme od 8 do 10 kilometrov.

SkryťVypnúť reklamu

Spoj s najväčším počtom prepravených osôb bol spoj o 10.00 z Poráča do Spišskej Novej Vsi, ktorým vlani cestovalo spolu 17 696 ľudí.

Najčítanejšie na Košice Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. S jazykom vám pomôže elektronický prekladač Vasco Translator M3
  2. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  4. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  5. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  6. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  7. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť?
  8. Princípy ostávajú, nástroje sa menia
  1. Bojovník Jiří Procházka sa stal novou tvárou XTB
  2. Hľadáte kvalitné diamantové šperky? Kúpite ich na Ardiama.sk
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  4. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou
  5. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov
  6. Dopraje nám najšťastnejšia krajina na svete hokejové zlato?
  7. Na Slovensku vznikla Detská dopravná nadácia
  8. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  1. Čo práve pripravuje SME? Ako pracuje? Ako vyzerá deň v redakcii? 12 695
  2. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 11 457
  3. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 6 180
  4. 5 najčastejších chýb pri zateplení fasády: zabráňte im 3 309
  5. Doplaťte tisíce. Ako bojovať s podrazmi developerov? 3 113
  6. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 2 951
  7. Jazdecký areál v lete 2022 ožije akciami 2 017
  8. Manuál k výsadbe priesad 1 628

Blogy SME

  1. Tupou Ceruzou: Pôjdeš do basy, ty hajzel!
  2. Martina Kotúčová: Proč dcera nehraje
  3. Soňa Bulbeck: Letná pohoda na jazere Draždiak...
  4. Štefan Vidlár: Dva postrehy
  5. Anna Milanová: Spoločenské podhubie...
  6. Aliancia NIE RAKOVINE: Dobrý deň, sme NIE RAKOVINE
  7. Věra Tepličková: Pár dní nie je človek online a už v tom má zmätok
  8. Tomáš Sedílek: Obhajcovia zlata z MS 2021 budú pre nás tvrdý oriešok.
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 19 844
  2. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 9 500
  3. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 8 171
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 6 376
  5. Věra Tepličková: Príde aj Mr. Bean? 4 971
  6. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil. Základné informácie a grafika 4 226
  7. EQUUS: Prvý 6-kolesový lesný traktor EQUUS. Čo všetko dokáže? 3 215
  8. Daniel Schikor: Jordánsko - v hlavnom meste 2 505
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  2. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  3. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  4. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  5. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  6. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 37. - Arktída - Nansenova expedícia na lodi Fram (1893 - 1896)
  8. Jiří Ščobák: Čo robiť, aby sme sa nezbláznili z inflácie? Máme infláciu riešiť?
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Tupou Ceruzou: Pôjdeš do basy, ty hajzel!
  2. Martina Kotúčová: Proč dcera nehraje
  3. Soňa Bulbeck: Letná pohoda na jazere Draždiak...
  4. Štefan Vidlár: Dva postrehy
  5. Anna Milanová: Spoločenské podhubie...
  6. Aliancia NIE RAKOVINE: Dobrý deň, sme NIE RAKOVINE
  7. Věra Tepličková: Pár dní nie je človek online a už v tom má zmätok
  8. Tomáš Sedílek: Obhajcovia zlata z MS 2021 budú pre nás tvrdý oriešok.
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 19 844
  2. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 9 500
  3. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 8 171
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 6 376
  5. Věra Tepličková: Príde aj Mr. Bean? 4 971
  6. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil. Základné informácie a grafika 4 226
  7. EQUUS: Prvý 6-kolesový lesný traktor EQUUS. Čo všetko dokáže? 3 215
  8. Daniel Schikor: Jordánsko - v hlavnom meste 2 505
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  2. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  3. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  4. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  5. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  6. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 37. - Arktída - Nansenova expedícia na lodi Fram (1893 - 1896)
  8. Jiří Ščobák: Čo robiť, aby sme sa nezbláznili z inflácie? Máme infláciu riešiť?

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu