Korzár logo Korzár Košice
Utorok, 28. jún, 2022 | Meniny má Beáta

Prímestskú autobusovú dopravu v košickej župe budú zabezpečovať doterajší dopravcovia

Ostáva Arriva Michalovce aj eurobus.

Ilustračné.Ilustračné. (Zdroj: KORZÁR/Judita Čermáková)

KOŠICE. V Košickom kraji budú prímestskú autobusovú dopravu naďalej zabezpečovať spoločnosti Arriva Michalovce a eurobus.

Vedenie Košického samosprávneho kraja (KSK) o tom informovalo na piatkovej tlačovej konferencii s tým, že títo dopravcovia uspeli vo verejnom obstarávaní (VO).

„Pre cestujúcich sa nič nemení, ceny cestovného ani cestovné poriadky sa meniť nebudú,“ deklaroval predseda KSK Rastislav Trnka (nezávislý).

Eurobus bude naďalej zabezpečovať autobusovú dopravu v oblasti Košice Západ, ktorá zahŕňa regióny Spiš, Gemer a Košice.

SkryťVypnúť reklamu

Arriva Michalovce bude obsluhovať oblasť Košice Východ, teda Zemplín, Sobranecko a Medzibodrožie.

Zmluvy ešte len podpíšu

Nové zmluvy s úspešnými uchádzačmi plánuje KSK podpísať v najbližších dňoch, účinné majú byť od 1. apríla nasledujúcich sedem rokov s možnosťou opcie na ďalšie tri roky.

Predpokladaná hodnota zákazky na desať rokov je necelých 456,8 milióna eur.

Ceny jednotlivých dopravcov, ktoré boli predložené vo VO, sú 1,527 eura na jeden kilometer v prípade spoločnosti Arriva Michalovce a 1,5523 eura na kilometer v prípade eurobusu. Trnka označil nárast za minimálny.

Túto súťaž pripravovali dva roky, podľa jeho slov išlo o náročný proces aj vzhľadom na pandémiu.

Všetko prebehlo v súlade so zákonom. Vysúťažili sme za relatívne výhodných podmienok tieto služby na najbližších desať rokov bez akýchkoľvek väčších problémov s podmienkami, ktoré sú výhodné pre KSK aj pre cestujúcich. Žiadny krízový scenár nehrozí,“ skonštatoval Trnka.

SkryťVypnúť reklamu

Platby aj kartami

Súčasťou súťažných podkladov boli aj vypracované štandardy kvality IDS Východ, ktoré stanovujú požiadavky na vozidlá.

Konateľ tejto spoločnosti Radovan Hužvík spresnil, že od začiatku platnosti zmluvy musia mať dopravcovia nový vybavovací systém, ktorý bude umožňovať platby bankomatovými kartami, QR kódmi, klasickými čipovými kartami aj hotovosťou.

„Takisto musí mať 50 percent vozidiel klimatizáciu a každý rok sa počet týchto vozidiel zvýši o päť percent, takže na konci platnosti zmluvy budeme mať všetky vozidlá v prímestskej pravidelnej autobusovej doprave klimatizované,“ uviedol Hužvík.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nie staršie ako päť rokov

Počas celého trvania zmluvy budú dopravcovia musieť tiež zabezpečiť, aby najmenej pätina vozidiel ich vozového parku mala menej ako päť rokov.

SkryťVypnúť reklamu

Žiadne vozidlo zároveň nemôže byť staršie ako 14 rokov a priemerný vek vozidlového parku v každom roku platnosti zmluvy nesmie presiahnuť deväť rokov.

Každé realizované optimalizačné opatrenie bude mať podľa Hužvíka priaznivý dosah na rozpočet KSK.

„Takisto bude možné upravovať tarifu jednoznačným pokynom objednávateľa a takýmto spôsobom ovplyvňovať aj tržby a sumu, ktorú je objednávateľ povinný uhrádzať dopravcom.“

Uvedeným dopravcom končila zmluva v závere roka 2021. KSK im na základe správneho konania uložil povinnosť poskytovať dopravné služby vo verejnom záujme do 31. marca 2022.

Následne vstúpia do platnosti nové zmluvy na základe ukončeného VO.

Najčítanejšie na Košice Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu
  2. Spacák na kozmetiku?
  3. Trápia Vás bolesti a únava? Máme skvelé riešenie k vám domov
  4. Danube InGrid zvyšuje energetickú stabilitu aj v Bratislave
  5. IMMOFINANZ pokračuje v úspechoch nájomných zmlúv aj v roku 2022
  6. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete
  7. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  8. Nalaďte sa na svoje mladšie ja s rádiom Vlna
  1. Na západnom Slovensku napreduje modernizácia elektrickej sústavy
  2. Na západnom Slovensku napreduje modernizácia elektrickej sústavy
  3. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  4. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  5. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  6. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  7. Danube InGrid zvyšuje energetickú stabilitu aj v Bratislave
  8. Spacák na kozmetiku?
  1. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 25 351
  2. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 10 280
  3. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 8 163
  4. 91 kreslených správ o Slovensku, Ukrajine a celom svete 4 459
  5. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk 3 925
  6. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 423
  7. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME 3 000
  8. Máte v hľadáčiku dovolenku v Turecku? Táto inšpirácia padne vhod 1 378

Blogy SME

  1. Jozef Sitko: Bude Slovensko krajinou nikoho?(2)
  2. Monika Kusendová: Bežky-pešky po Chorvátsku: Od Cresu, cez Krk, Rab až do Národného parku Velebit
  3. Lenka Filinová: Spomienka
  4. Ján Škerko: Smutný obraz Putinovho hanebného Ruska
  5. Anna Miľanová: Cestovanie... 2021
  6. Martin Šuraba: Moje Košice
  7. Irena Šimuneková: Tatranská klasika
  8. Štefan Vidlár: Kantúrkové
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 10 299
  2. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 7 363
  3. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 5 866
  4. Post Bellum SK: Kocáb: Boli schopní aj tmu vydávať za dôkaz toho, že tam nie sú jadrové hlavice 5 763
  5. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 3 715
  6. Věra Tepličková: Mala by som byť po dnešku pokojnejšia, pani Kavecká? 3 250
  7. Miroslav Lukáč: Kto je ešte dnes rusofil, potrebuje odbornú pomoc. 3 153
  8. Michal Feik: Čo spôsobí Matovičov balíček 3 077
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  7. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  8. Jiří Ščobák: Mentální cvičení: Určení rizikových bodů a možných tras ruského postupu na Ukrajině
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračné foto.

Najviac medveďov lovili na Poľane.


10 h
Ilustračné foto.

Kráľ pornobiznisu bol dlhé roky duchom, odhalili ho až škandály.


24. jún
Peter Tkačenko

Poskladať hocičo bez Hlasu bude nesmierne komplikované.


15 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Roe vs. Wade je minulosť. V USA sa menia pravidlá pre interrupcie.


a 1 ďalší 1 h

Blogy SME

  1. Jozef Sitko: Bude Slovensko krajinou nikoho?(2)
  2. Monika Kusendová: Bežky-pešky po Chorvátsku: Od Cresu, cez Krk, Rab až do Národného parku Velebit
  3. Lenka Filinová: Spomienka
  4. Ján Škerko: Smutný obraz Putinovho hanebného Ruska
  5. Anna Miľanová: Cestovanie... 2021
  6. Martin Šuraba: Moje Košice
  7. Irena Šimuneková: Tatranská klasika
  8. Štefan Vidlár: Kantúrkové
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 10 299
  2. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 7 363
  3. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 5 866
  4. Post Bellum SK: Kocáb: Boli schopní aj tmu vydávať za dôkaz toho, že tam nie sú jadrové hlavice 5 763
  5. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 3 715
  6. Věra Tepličková: Mala by som byť po dnešku pokojnejšia, pani Kavecká? 3 250
  7. Miroslav Lukáč: Kto je ešte dnes rusofil, potrebuje odbornú pomoc. 3 153
  8. Michal Feik: Čo spôsobí Matovičov balíček 3 077
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  7. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  8. Jiří Ščobák: Mentální cvičení: Určení rizikových bodů a možných tras ruského postupu na Ukrajině

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu