KOŠICE. Správa ciest Košického samosprávneho kraja (SC KSK) zabezpečila štrnásť opráv ciest tak, že na každú z nich zvlášť vyberala zhotoviteľskú firmu.
Boli to len zákazky s nízkou hodnotou (predpokladaná hodnota každej pod 180-tisíc eur bez DPH), pri ktorých zákon o verejnom obstarávaní neprikazuje zverejniť výzvy na predkladanie ponúk.
A tak si cestári sami podľa vlastného uváženia vyberali, ktoré spoločnosti oslovia.
Pri každej zo zákaziek išlo o štyri alebo päť firiem, z ktorých sa jedna stala víťazom.
Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO) v tom videl nezákonné a účelové rozdelenie inak jednej veľkej podlimitnej zákazky (predpokladaná hodnota vyše 2,2 milióna eur bez DPH) na štrnásť menších v snahe vyhnúť sa prísnejšiemu postupu výberu zhotoviteľa.

Pri podlimitnej zákazke je už totiž v zmysle zákona povinnosťou zverejniť výzvu na predkladanie ponúk vo Vestníku ÚVO, vďaka čomu by sa o ňu mohol uchádzať ktokoľvek.
ÚVO za to uložil cestárom napokon aj pokutu.
Správa ciest KSK spadá ako príspevková organizácia do zriaďovateľskej pôsobnosti košickej župy.
Najviac zákaziek získali Doprastav a Metrostav DS
Krajskí cestári hľadali firmy na jednotlivé úseky ciest postupne v priebehu asi ôsmich mesiacov.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári