Korzár logo Korzár Košice
Streda, 1. február, 2023 | Meniny má Tatiana

Košický závod Volvo plánuje zamestnať viac ľudí, ako pôvodne sľuboval

Riaditeľ Helldén hovorí o napredovaní.

Riaditeľ Volvo Car Košice Björn HelldénRiaditeľ Volvo Car Košice Björn Helldén (Zdroj: Korzár/Judita Čermáková)

Začiatkom leta ohlásila švédska automobilka Volvo príchod miliardovej investície na východ Slovenska. Pri Košiciach chce dať prácu tisíckam ľudí a v priebehu niekoľkých rokov vyrábať 250-tisíc elektromobilov ročne. O tom, ako projekt napreduje a či v ňom nastali nejaké zmeny, hovoril riaditeľ Volvo Car Košice BJÖRN HELLDÉN.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ako hodnotíte tempo výstavby závodu, ide všetko podľa plánu?

- Veci idú podľa plánu. Máme dobrú spoluprácu s rôznymi orgánmi a zainteresovanými stranami, pokiaľ ide o povoľovacie a výberové konania. Dúfame, že to bude pokračovať a vďaka úzkej spolupráci budú môcť prvé autá značky Volvo opustiť košický závod v roku 2026. Je ale veľmi dôležité, aby boli k dispozícii zdroje a pokračoval otvorený dialóg.

SkryťVypnúť reklamu

Ako by ste zhodnotili podporu zo strany slovenskej vlády a samospráv?

- Dostávame veľmi dobrú podporu a pochopenie zo všetkých úrovní. Všetci, s ktorými sme spolupracovali, boli veľmi profesionálni a snažia sa urobiť všetko, čo je potrebné, aby sa tento projekt zrealizoval.

Súvisiaci článok Štát poskytne na výstavbu Strategického územia Valaliky ďalších 73 miliónov eur Čítajte 

Zmenilo sa niečo na prvotných informáciách o výške investície a potenciálnom počte zamestnancov?

- Nie, žiadne zmeny. Naším cieľom je rýchlo zaviesť tri zmeny, čo znamená, že pri prevádzke závodu na maximálnu kapacitu a výrobe 250-tisíc áut ročne by sme zamestnali viac ako 3 300 ľudí. To by znamenalo viac zamestnancov, ako sme v skutočnosti takpovediac sľúbili.

Aký by teda bol celkový počet zamestnancov v plnej prevádzke?

- Bude to v rozmedzí 4 500 až 5 000. Hovoríme o 1 500 zamestnancoch na jednu zmenu.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Prvé ponuky práce pre Volvo by sa mali objaviť v roku 2023 Čítajte 

Posledné mesiace je témou číslo jedna konflikt na Ukrajine. Ovplyvnil nejakým spôsobom vaše plány?

- Nie, ako som už povedal, ideme podľa pôvodného plánu. Pozorne sledujeme situáciu na Ukrajine, najmä jej ekonomické dopady. Realitou je energetická kríza a máme infláciu, ktorá eskaluje, takže samozrejme, tieto faktory musíme brať do úvahy. Po veciach, ako sú transformátory či rozvodne, ktoré boli zničené na Ukrajine, je aktuálne veľký dopyt. Aj na toto musíme myslieť a musíme zadávať objednávky oveľa skôr, ako by sme to robili normálne.

Volvo plánuje na Slovensku vyrábať 250-tisíc elektromobilov ročne. Čo je podľa vás momentálne najväčšia výzva v elektromobilite vo svete?

- Jednou je samozrejme zmena pohľadu na auto. Musíme si osvojiť nové návyky, pokiaľ ide o to, ako môžeme nabíjať svoje auto, a potom je tu aj pripojenie k infraštruktúre. Ďalej je to udržateľnosť, ako sa staráme o batérie, ako ich recyklujeme, ako ich čo najlepšie využívať trvalo udržateľným spôsobom. Myslím si, že je to výzva pre celý svet, ale som si istý, že ju zvládneme.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Volvo zmení Košice ako železiarne. Mesto nie je pripravené, hovorí architekt Burák Čítajte 

Najčítanejšie na Košice Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. O najlepšie komunikujúcich značkách rozhodne aj verejnosť
  2. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť?
  3. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  4. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  5. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  6. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  7. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery
  8. SCANDI 2023: prehliadka súčasného severského filmu
  1. Wüstenrot rástol v segmente životného aj neživotného poistenia
  2. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť?
  3. O najlepšie komunikujúcich značkách rozhodne aj verejnosť
  4. Ako možno získať prídavky na dieťa v Nemecku?
  5. Kupujete balenú vodu? Vypočítajte si, koľko za ňu ročne miniete!
  6. Táto váha berie vaše chudnutie vážne: Kalórie počíta za vás!
  7. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  8. Svalovice sa netreba obávať
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 11 943
  2. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 7 251
  3. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 5 152
  4. Zdravie bez liekov. Lekár namiesto nich predpisuje studenú vodu 2 213
  5. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 2 113
  6. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia 1 452
  7. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska 1 344
  8. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 1 272

Blogy SME

  1. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá)
  3. Ľuboš Vodička: Jaskyniarstvo aj ochrana prírody v Liptovskom Mikuláši
  4. Rastislav Jusko: Krvavá minulosť komunistickej prokuratúry. Je nám súdené prežiť ju znova?
  5. Anna Miľanová: Kresby prírodným uhlíkom...
  6. Matúš Mathis: Ponuka bytov v Košiciach po prvýkrát od septembra 2022 klesla - Píše Matúš Mathis
  7. Jozef Stasík: Niekto zhasína a niekto myslel dopredu
  8. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými Kalváriami - Veľké Rovné
  1. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 6 089
  2. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 5 246
  3. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 4 700
  4. Rastislav Puchala: Starosta je ruský troll 3 528
  5. Dušan Koniar: Dzurindov projekt valcuje čítanosť aj diskusie 3 520
  6. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 3 132
  7. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 3 062
  8. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 2 999
  1. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  2. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  4. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  5. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  7. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  8. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá)
  3. Ľuboš Vodička: Jaskyniarstvo aj ochrana prírody v Liptovskom Mikuláši
  4. Rastislav Jusko: Krvavá minulosť komunistickej prokuratúry. Je nám súdené prežiť ju znova?
  5. Anna Miľanová: Kresby prírodným uhlíkom...
  6. Matúš Mathis: Ponuka bytov v Košiciach po prvýkrát od septembra 2022 klesla - Píše Matúš Mathis
  7. Jozef Stasík: Niekto zhasína a niekto myslel dopredu
  8. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými Kalváriami - Veľké Rovné
  1. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 6 089
  2. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 5 246
  3. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 4 700
  4. Rastislav Puchala: Starosta je ruský troll 3 528
  5. Dušan Koniar: Dzurindov projekt valcuje čítanosť aj diskusie 3 520
  6. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 3 132
  7. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 3 062
  8. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 2 999
  1. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  2. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  4. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  5. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  7. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  8. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu