KOŠICE. Letecký incident sa odohral na východnom Slovensku medzi Košicami a Prešovom.
Dráhy dvoch lietadiel sa k sebe priblížili na vzdialenosť necelých 300 metrov.
Našťastie v sobotu 6. mája o 10.29 hodine zareagovali bezpečnostné systémy lietadiel a všetko dobre dopadlo.
Na problém nad východným Slovenskom vo vzdušnom priestore upozornila na sociálnej sieti strana Hlas-SD.
V príspevku tvrdí, že sa takmer zrazili dve dopravné lietadlá.
K udalosti došlo po tom, čo sa Boeing 737 na linke z letiska Billund v Dánsku do tureckej Antalye, na lete spoločnosti Corendon Airlains, vo výške 37 000 stôp blížil medzi Košicami a Prešovom k lietadlu Airbus A 321 spoločnosti Finnair z Rodosu do Helsínk.
Udialo sa tak, podľa medializovaných informácií, po tom, čo druhé lietadlo premávalo vo výške 36 050 stôp, čo je rozdiel približne 300 metrov (1 stopa predstavuje 0,3048 metra).
Skutočnosť, že k nebezpečnému priblíženiu lietadiel na hraničnú vzdialenosť došlo, je vidieť aj na radarovom zázname.

Dispečeri píšu ministrovi
Zrážke zabránili vyspelé systémy, ktorými sú lietadlá vybavené, a ich automatická aktivácia ich stihla od seba odkloniť.
V tejto súvislosti sme oslovili Letisko Košice, ministerstvá obrany, vnútra a dopravy, ako aj Letové prevádzkové služby Slovenskej republiky.
Letisko Košice sa k prípadu nevyjadruje.
„Ohľadom otázok môžete kontaktovať Letové prevádzkové služby,“ zareagovala hovorkyňa Letiska Košice Lucia Kočišová.
Ministerstvo vnútra nás odkázalo na rezort dopravy a ministerstvo obrany uviedlo, že sa ich incident netýka.
Oslovili sme aj Letové prevádzkové služby Slovenskej republiky.
Riadiaci letovej prevádzky sa totiž listom 11. júna obrátili na povereného ministra dopravy Pavla Lančariča.
„Spôsob riadenia, ktorý si riaditeľ podniku Martin Kabát od začiatku svojho pôsobenia v našom podniku zvolil, degradoval manažment bezpečnosti a zhoršil medziľudské vzťahy na úroveň, ktorá sa už dotýka samotnej bezpečnosti nami poskytovaných služieb. Pokles kedysi výbornej úrovne bezpečnosti dokazuje aj nedávny incident zblíženia lietadiel, ktorý sa len vďaka protizrážkovým palubným systémom neskončil katastrofou. Prevádzkový personál sa nemôže plne koncentrovať na profesionálne odvedenie svojej práce v prostredí katastrofálnej atmosféry a hazardných rozhodnutí riaditeľa a jeho nominantov na manažérskych pozíciách,“ tvrdia v liste ministrovi.
Podľa letových dispečerov teda ide o dôsledok zlých manažérskych rozhodnutí v štátnom podniku Letové prevádzkové služby.

Odborník: Existovalo riziko zrážky
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári