KOŠICE. Motoristi, prechádzajúci v piatok ráno podjazdom pod železničnými mostami medzi Haniskou a Ludvíkovým dvorom, sa ocitli vo zvláštnej situácii.
Za dažďa pracovali robotníci na renovácii jedného zo železničných mostov.
Pod ním sa už však v tom istom čase plnilo aj „dno bazéna“, na ktorý sa mení tento úsek frekventovanej cesty tretej triedy za intenzívnejších zrážok.
Nie je ničím výnimočným, že tam hladina vody stúpa do výšky niekoľkých desiatok centimetrov, v extrémnom prípade môže dosiahnuť aj vyše metra.
Počas piatkovej rannej špičky mohla mať kaluž zhruba 15 centimetrov.
Priamo v nej stálo v kolóne niekoľko vozidiel, ktoré čakali, kým naskočí na prenosnom semafore zelená.
Pre stavebné práce je totiž pod mostami zúžená doprava do jedného jazdného pruhu.
Vodič: Pozeráme na opravu mosta vo vode
Viacerí motoristi, ktorých sme na mieste stretli, pripomenuli, že problém trvá desiatky rokov.
„Podjazd skončí pod vodou pri každom silnejšom daždi. Párkrát sa mi už stalo, že cesta bola pre vysokú vodu uzavretá. Nič sa vtedy nedá robiť, len sa otočiť a dať si obchádzku cez Veľkú Idu alebo Košice,“ povedal obyvateľ Hanisky, ktorý tade prechádza denne do jednej z tamojších firiem.

Pravidelne podjazdom prechádza aj ďalší z vodičov.
„Robíme tu nejaké vykládky tovarov,“ vysvetlil vodič firemnej dodávky.
„Niekde som čítal, že v podjazde uzavrú jeden jazdný pruh kvôli oprave mosta. Neviem, v čom je problém, aby sa vyriešil naraz celý úsek. Mne by dávalo väčší zmysel vyriešiť oba zámery naraz – aj most, aj cestu s nefunkčnou kanalizáciou. Veď je absurdné, že sa pozeráme na opravu mosta a stojíme vo vode,“ upozornil vodič.
U. S. Steel: Máme iba most
Aktuálnu renováciu mosta si objednala spoločnosť U. S. Steel v rámci modernizácie vlastnej dopravnej infraštruktúry.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári