Korzár logo Korzár Košice

Cesta pri stavenisku Volva je zablatená, autá sa šmýkajú, nestíhajú ich umývať

Čistíme ju, tvrdí konateľ spoločnosti.

Ľudia sa sťažujú na špinavé autá.Ľudia sa sťažujú na špinavé autá. (Zdroj: Korzár/Judita Čermáková)

KOŠICE. Blatom znečistená cesta, špinavé autá a znechutení vodiči.

Taká je situácia na ceste od Šebastoviec po Hanisku, vedúca popri najväčšom stavenisku na východe, strategickom parku pre automobilku Volvo.

Šoféri, ktorí denne prechádzajú úsekom, tvrdia, že sa im neoplatí ani umývať auto.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Auto umýva trikrát do týždňa

Vodič z okolia Košíc tvrdí, že nákladné vozidlá zo stavby vynášajú hrubé blato na hlavnú cestu a úplne ju zanesú.

„Keďže tam chodí traktor vpredu s radlicou a vzadu s kefami, len sa vytvorí súvislá vrstva blata na ceste. Výhovorky, že je zima a keby sa pri čistení použila voda, tak vznikne klzisko, neobstoja. V čase odmäku či dažďa to majú umývať, a nie len rozotrieť blato. Mokré blato totiž dokáže vytvoriť súvislú zamrznutú vrstvu ľadu,“ vysvetlil šofér.

SkryťVypnúť reklamu

Vraví, že veľa času strávi upratovaním, auto umýva aj trikrát týždenne, čo stojí peniaze.

„Nehovoriac o garáži, hrôza. Prečo by mala byť naša životná úroveň znížená pre nejakú stavbu?“ dodal vodič.

Súvisiaci článok Infraštruktúru pre Volvo začnú stavať už tento rok. Požiadali o stavebné povolenia Čítajte 

Na blate sa šmýka, hrozia aj nehody

Téma žije aj na sociálnej sieti. Jeden z diskutujúcich napísal, že nejde o žiadne seriózne čistenie alebo umývanie štátnej cesty.

„Iba akože, aby sa nepovedalo,“ opisuje každodennú realitu.

Ďalší sa zamýšľa nad tým, prečo cestnú komunikáciu nečistia, keď tam vody majú habadej.

Košičanka opísala, že nedávno videla čistiť cestu autom s kefou. Za ním pokračoval nákladiak.

„My sme išli za ním. Efekt čistenia však žiaden,“ tvrdí Košičanka.

Viacerí sa zhodujú, že takto to tam vyzerá každý deň.

Ďalší šofér pripomenul, že dve eurá na autoumyvárke ho nezabolia, ale hnevá ho, že na blate sa kĺže.

SkryťVypnúť reklamu

„Každé ráno chodím tadiaľ do práce. Je to masaker, špinavá cesta, šmýka sa, skoro ako off-road. Treba dávať pozor."

Súvisiaci článok Pri Košiciach vznikne malé mesto, Švédi už obiehajú školy. V hre sú ďalší investori Čítajte 

Polícia: Auto nesmie cestu znečisťovať

Sťažnosti vodičov už prijala aj polícia.

Potvrdila nám, že Okresné riaditeľstvo Policajného zboru Košice-okolie eviduje od začiatku stavby, teda od vlaňajšieho februára, do 28. januára tri podnety od vodičov.

Tí upozornili na znečistenie cesty I/17 v úseku Košice, časť Šebastovce – Haniska – kruhový objazd.

„Podnety vodičov boli vo všetkých prípadoch preverené a kontaktovali sme zhotoviteľa stavby, aby častejšie vykonával čistenie vozovky. V zmysle zákona o cestnej premávke vozidlo vchádzajúce na cestu musí byť vopred očistené, aby ju neznečisťovalo,“ uviedla krajská policajná hovorkyňa Lenka Ivanová.

SkryťVypnúť reklamu

Ak vodič povinnosť nedodrží, môže dostať pokutu 30 eur, v rozkaznom konaní do 50 eur a v správnom konaní do 100 eur.

Polícia nešpecifikovala, či už niekto musel platiť.

Súvisiaci článok Bez privádzača a električiek, prioritou železnica. S Volvom prídu problémy v doprave, varuje expert Čítajte 

Vodou čistia, len ak nemrzne

Konateľ Valaliky Industrial Park Miloslav Durec tvrdí, že na čistenie cesty je nasadených nepretržite päť mechanizmov s radlicami, kefami aj vodou.

„Cesta je čistená počas celého dňa a na konci pracovnej zmeny je ešte dočisťovaná. Podľa potreby a keď to počasie dovolí, keď nemrzne, je nasadené aj striekacie auto. Naši dodávatelia majú nasadených 60 nákladných automobilov a okrem toho cestu využívajú aj dodávatelia Volva. Na cestu tak môže vychádzať auto aj každú minútu,“ vysvetľuje Durec.

Dodáva, že stavbárov zmluvne zaviazali a majú povinnosť komunikácie čistiť.

„Aj v zmysle stavebného zákona platí, že výjazd zo staveniska na miestne komunikácie musia čistiť. Hrubé terénne úpravy, ktoré teraz najviac zaťažujú priľahlé komunikácie odvozom jedného milióna metrov kubických ornice a dovozom kameniva, majú byť ukončené v auguste. Situácia so znečistením sa bude meniť v závislosti od zrážok, teploty a konkrétnych prác, ktoré sa budú vykonávať.“

Durec zdôrazňuje, že pravidelne dodávateľov kontrolujú a ak vznikajú nedostatky, vyžadujú nápravu.

Nasadzovanie viacerých mechanizmov však podľa neho ešte viac spomaľuje dopravu a zvyšuje riziko kolízií.

V úseku platí dočasne znížená rýchlosť na 50 kilometrov za hodinu.

Problémom je, že šoféri ju neraz ignorujú a snažia sa predbehnúť nákladné autá.

„Chceli by sme požiadať vodičov o trpezlivosť, aby využívali, ak je to len trochu možné, obchádzkové trasy, a keď už musia použiť túto komunikáciu, aby najmä rešpektovali dopravné obmedzenia. Teda zníženú rýchlosť a plnú čiaru, zákaz predbiehania,“ uzavrel konateľ Valaliky Industrial Park.

Súvisiaci článok Obce pri Košiciach menia polia na stavebné pozemky. Volvo zatiaľ realitný ošiaľ nespustilo Čítajte 

Volvo vo Valalikoch

Súvisiace témy: Volvo, Polícia

Najčítanejšie na Košice Korzár

Komerčné články

  1. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  2. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  3. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  4. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  5. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  6. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  7. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  8. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  1. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  2. Záver vojny bol pre mnohých Slovákov životnou skúškou
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá
  4. LESY SR otvorili Poľanu: Nová cesta pre ľudí aj prírodu
  5. Tatra banka uvádza nový produkt Digitálna hypotéka
  6. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  7. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  8. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 15 665
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 7 889
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 5 484
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 3 690
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 3 343
  6. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu 2 731
  7. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 444
  8. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody 2 207
  1. Milan Srnka: Virtuálna ceruzka: Raz ten Rus odíde
  2. Štefan Šturdzík: Zadar.
  3. Janka Bittó Cigániková: Ak si chce minister Šaško zachovať aspoň zvyšky cti, mal by konať
  4. Viktor Pamula: Geopolitický hazard s krajinou.
  5. Marek Strapko: Možno ešte zomrú nejakí vaši drahí...
  6. Anna Miľanová: Naša hojdacia sieť, Zem, sa trhá. Príjemné pohojdávanie končí...
  7. Matúš Grznár: Matovič zistil ako to funguje, a preto je stále na scéne.
  8. Milan Buno: Zlyháva, zabúda, padá, rozbíja veci...napriek tomu sa nevzdáva! | 7 knižných tipov
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 26 011
  2. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 15 771
  3. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 9 075
  4. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 8 755
  5. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 7 904
  6. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 7 280
  7. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 6 641
  8. Peter Franek: Pán Šaško a HLAS - ďakujeme. 5 850
  1. Roman Kebísek: Láska mladej Timravy k dvom bratom
  2. Radko Mačuha: Cintula chcel Fica zavraždiť, pretože chce Mier.
  3. Tupou Ceruzou: Za čiarou
  4. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky
  5. Marian Nanias: Richard L. Garwin: Génius, ktorý formoval jadrovú éru a bránil mier.
  6. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka.
  7. Věra Tepličková: Dnes by sme mali byť ticho
  8. Marcel Rebro: Hanbím sa za to, že som Slovák!
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Milan Srnka: Virtuálna ceruzka: Raz ten Rus odíde
  2. Štefan Šturdzík: Zadar.
  3. Janka Bittó Cigániková: Ak si chce minister Šaško zachovať aspoň zvyšky cti, mal by konať
  4. Viktor Pamula: Geopolitický hazard s krajinou.
  5. Marek Strapko: Možno ešte zomrú nejakí vaši drahí...
  6. Anna Miľanová: Naša hojdacia sieť, Zem, sa trhá. Príjemné pohojdávanie končí...
  7. Matúš Grznár: Matovič zistil ako to funguje, a preto je stále na scéne.
  8. Milan Buno: Zlyháva, zabúda, padá, rozbíja veci...napriek tomu sa nevzdáva! | 7 knižných tipov
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 26 011
  2. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 15 771
  3. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 9 075
  4. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 8 755
  5. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 7 904
  6. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 7 280
  7. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 6 641
  8. Peter Franek: Pán Šaško a HLAS - ďakujeme. 5 850
  1. Roman Kebísek: Láska mladej Timravy k dvom bratom
  2. Radko Mačuha: Cintula chcel Fica zavraždiť, pretože chce Mier.
  3. Tupou Ceruzou: Za čiarou
  4. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky
  5. Marian Nanias: Richard L. Garwin: Génius, ktorý formoval jadrovú éru a bránil mier.
  6. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka.
  7. Věra Tepličková: Dnes by sme mali byť ticho
  8. Marcel Rebro: Hanbím sa za to, že som Slovák!

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu