KOŠICE. Namiesto parciálnych trolejbusov obstarávajú elektrobusy a namiesto prepadnutých vzácnych eurofondov na nové električky plánujú teraz ďalšie použiť len na modernizáciu starých vozidiel.
Tak takto vyzerajú dve aktuálne prebiehajúce verejné obstarávania Dopravného podniku mesta Košice (DPMK) na obnovu vozového parku.
O elektrobusoch písal Korzár podrobne už v marci. Teraz sme pátrali po tom, prečo sa nehľadá dodávateľ nových električiek, ale iba firma, ktorá zmodernizuje dosluhujúce.
Pritom po fatálnom zlyhaní výberovej komisie, keď v roku 2022 definitívne stroskotal tender a dopravca tak prišiel o už pridelených 25 miliónov eur z eurofondov na desať prepotrebných nových 30-metrových električiek, kompetentní toto veľké fiasko čiastočne bagatelizovali tým, že majú na tento účel už sľúbené eurofondy z nového programovacieho obdobia.

Vedenie mesta i dopravného podniku avizovali, že čo najskôr vyhlásia novú súťaž.
Lenže stopercentná akciová spoločnosť mesta zverejnila 6. mája vo Vestníku Úradu pre verejné obstarávanie (ÚVO) oznámenie, že vyhlasuje tender nie na nákup nových, ale iba na modernizáciu deviatich starých 30-metrových električiek KT8D5 s predpokladanou hodnotou zákazky 14,7 milióna eur.
Ako prišli Košice o nové električky
Verejné obstarávanie na dodanie 30 nových električiek vyhlásili na prelome februára a marca 2021. Jeho výsledkom malo byť uzavretie štvorročnej rámcovej dohody s víťazom na dodanie vozidiel.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári