Korzár logo Korzár Košice

Dopravný podnik hlási výpadky električiek, časť nahrádza autobusmi, chýba mu personál

Medzi cestujúcimi rastie nespokojnosť.

Košický dopravný podnik časť spojov električkových liniek nevypravil vôbec a časť nahradil autobusmi. Košický dopravný podnik časť spojov električkových liniek nevypravil vôbec a časť nahradil autobusmi. (Zdroj: SITA)

KOŠICE. Počas uplynulých týždňov v Košiciach viackrát vypadli električkové spoje. Časť z nich úplne vynechávala, časť sa podarilo Dopravnému podniku mesta Košice (DPMK) nahrádzať autobusmi.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Najrozsiahlejší výpadok električiek za posledné dni hlásil podnik 25. októbra. Autobusy vtedy nahradili 14 spojov na električkovej linke číslo 9. Celkovo ostalo nevypravených takmer sedemdesiat spojov.

Na situáciu upozornil dopravca prostredníctvom svojej facebookovej stránky DPMK Aktuálne.

Súvisiaci článok Nestihnú ani predĺžený termín dokončenia depa. Meškanie už riešia štátne orgány, tvrdí rezort Čítajte 

Chýba im 12 percent vodičov električiek

Vedenie mestského podniku nám výpadok električiek potvrdilo. Presné štatistiky o počtoch odrieknutých spojov a nákladoch na ich nahradenie autobusmi však podľa hovorkyne Vladimíry Bujňákovej dopravca ešte nemá k dispozícii.

SkryťVypnúť reklamu

Situácia má súvisieť s nedostatkom personálu, za ktorým sú pravidelné školenia vodičov, zvýšená chorobnosť v jesennom období, dlhodobá práceneschopnosť i čerpanie plánovaných dovoleniek.

„Aktuálny podstav u vodičov električiek v DPMK je zhruba na úrovni 12 percent,“ uviedla hovorkyňa.

Doplnila, že počty odrieknutých električkových spojov sa snaží dopravca minimalizovať použitím autobusových záloh. V prípade týchto vodičov sú totiž stavy menej nepriaznivé. Podnik pri nich eviduje podstav zhruba 3 percentá.

„Kurzy na autobus otvárame častejšie, pretože je to technicky jednoduchšie, a taktiež trvajú kratšie obdobie ako kurz na električku. Aj napriek nízkemu stavu vodičov električky vypravujeme maximálne možný počet služieb,“ reagovala hovorkyňa.

Súvisiaci článok Raši ich stopol, Polaček sľúbil návrat. Štúdia trolejbusy celkom neodpísala, ale ani im nepomohla Čítajte 

Príspevok pre vodičov autobusov

Vedenie dopravcu očakáva zlepšenie situácie vo výprave v najbližších dňoch.

SkryťVypnúť reklamu

„Hoci aktuálne situáciu nemôžeme považovať za stabilizovanú, mesto Košice v kooperácii s DPMK naďalej pracuje na zlepšovaní pracovných a sociálnych podmienok našich zamestnancov,“ povedala Bujňáková.

Podľa nej obdobné problémy majú dlhodobo vo viacerých dopravných podnikoch.

Personálnu situáciu rieši vedenie košického dopravcu okrem iného poskytnutím náborového príspevku. Ten sa však vypláca iba vodičom autobusov, ktorí pri nástupe podpíšu dohodu.

„Po odpracovaní prvého mesiaca majú vyplatených tisíc eur a potom ďalších tisíc eur po odpracovaní 12, 24 a 36 mesiacov. Čiže ide spolu o sumu 4-tisíc eur. Súčasným vodičom autobusu bol ponúknutý stabilizačný príspevok vo výške 1 500 eur,“ dodala Bujňáková.

Kritika cestujúcich

Cestujúci, s ktorými sme sa v piatok rozprávali na viacerých zastávkach na sídlisku Nad jazerom, nám potvrdili, že výpadky električiek evidujú. Ich nespokojnosť so službami MHD v meste je však širšia.

SkryťVypnúť reklamu

„Problém je, že sa na košickú MHD nedá spoľahnúť. Ak potrebujete ísť niekde na konkrétnu hodinu, či už k lekárovi, na vlak alebo do školy, tak musíte vyraziť oveľa skôr. Výpadky spojov znamenajú, že podnik má asi problém buď s technikou alebo s nedostatkom ľudí. Prečo k tomu dochádza teraz vo väčšom rozsahu, nedokážem posúdiť, ale deje sa to,“ reagoval dôchodca čakajúci na zastávke Važecká.

Na Rovníkovej sme natrafili na študenta, ktorý čakal na spoj, aby sa odviezol k Technickej univerzite.

„Kým v Bratislave sa stavajú nové trate električiek, v Košiciach sa neobsluhujú poriadne ani staré. Neviem, koho je to vina a či niekto znáša zodpovednosť za to, že ľudia strácajú čas zbytočným čakaním na zastávkach, ale v tomto meste verejná doprava jednoducho dlhodobo nefunguje. Aj keby šli všetky spoje načas, rozostupy odchodov sú také veľké, že väčší zmysel dáva pohybovať sa po meste inak ako MHD,“ uviedol budúci architekt.

„Napríklad linka číslo 9 chodí každých 15 minút, ďalších 20 minút trvá električke cesta k amfiteátru a zhruba 10 minút treba ísť pešo ku škole. Ak k tomu pripočítam čas, keď vynechá nejaký spoj, tak je to, tuším, rovná hodina. To je v meste veľkosti Košíc skutočne neprimeraná doba na cestovanie,“ zhodnotil mladík.

Dopravný podnik mesta Košice

Najčítanejšie na Košice Korzár

Komerčné články

  1. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  2. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  3. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  4. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  5. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  6. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  7. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  8. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  1. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  2. Záver vojny bol pre mnohých Slovákov životnou skúškou
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá
  4. LESY SR otvorili Poľanu: Nová cesta pre ľudí aj prírodu
  5. Tatra banka uvádza nový produkt Digitálna hypotéka
  6. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  7. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  8. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 14 917
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 8 606
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 3 706
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 3 361
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 3 060
  6. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu 2 693
  7. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 2 590
  8. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 178
  1. Eva Bachletová: Prvý deň v práci
  2. Martin Fronk: Posledný cisár, prvý blahoslavený: Tragický príbeh Karola I.
  3. Viera Polakovičová: Francúzsky hudobný zážitok
  4. Jozef Sitko: Úryvky troch autentických príbehov z novej knihy 90-ročného autora
  5. Vladimír Bojničan: Súťaž: Nájdite konzervatívnu reformu, ktorá zvýšila životnú úroveň. Existuje vôbec taká?
  6. Michal Trenčanský: Koniec ilúzií: Školstvo potrebuje revolúciu, nie kozmetické úpravy
  7. Vladimír Bojničan: Vizionárska a reformná impotencia konzervatívcov a klerikálov
  8. Anton Kovalčík: Vatikán a iné štáty v Druhej svetovej. Nemecko a Rakúsko. Prvá časť.
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 18 622
  2. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 15 568
  3. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 8 915
  4. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 8 677
  5. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 7 132
  6. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 7 083
  7. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 5 601
  8. Tadeáš Ďurica: Igor sa vracia 5 314
  1. Radko Mačuha: Cintula chcel Fica zavraždiť, pretože chce Mier.
  2. Tupou Ceruzou: Za čiarou
  3. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky
  4. Marian Nanias: Richard L. Garwin: Génius, ktorý formoval jadrovú éru a bránil mier.
  5. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka.
  6. Věra Tepličková: Dnes by sme mali byť ticho
  7. Marcel Rebro: Hanbím sa za to, že som Slovák!
  8. Radko Mačuha: Fico atentát prežil, ale Boris Nemcov nie.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Eva Bachletová: Prvý deň v práci
  2. Martin Fronk: Posledný cisár, prvý blahoslavený: Tragický príbeh Karola I.
  3. Viera Polakovičová: Francúzsky hudobný zážitok
  4. Jozef Sitko: Úryvky troch autentických príbehov z novej knihy 90-ročného autora
  5. Vladimír Bojničan: Súťaž: Nájdite konzervatívnu reformu, ktorá zvýšila životnú úroveň. Existuje vôbec taká?
  6. Michal Trenčanský: Koniec ilúzií: Školstvo potrebuje revolúciu, nie kozmetické úpravy
  7. Vladimír Bojničan: Vizionárska a reformná impotencia konzervatívcov a klerikálov
  8. Anton Kovalčík: Vatikán a iné štáty v Druhej svetovej. Nemecko a Rakúsko. Prvá časť.
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 18 622
  2. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 15 568
  3. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 8 915
  4. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 8 677
  5. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 7 132
  6. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 7 083
  7. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 5 601
  8. Tadeáš Ďurica: Igor sa vracia 5 314
  1. Radko Mačuha: Cintula chcel Fica zavraždiť, pretože chce Mier.
  2. Tupou Ceruzou: Za čiarou
  3. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky
  4. Marian Nanias: Richard L. Garwin: Génius, ktorý formoval jadrovú éru a bránil mier.
  5. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka.
  6. Věra Tepličková: Dnes by sme mali byť ticho
  7. Marcel Rebro: Hanbím sa za to, že som Slovák!
  8. Radko Mačuha: Fico atentát prežil, ale Boris Nemcov nie.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu