Korzár logo Korzár Košice

Zomrel Igor Reiprich, otec trolejbusov v Košiciach. Dopravný podnik viedol 30 rokov

Patril k top osobnostiam koľajovej dopravy.

Igora Reipricha označovali aj ako otca trolejbusov v Košiciach. Igora Reipricha označovali aj ako otca trolejbusov v Košiciach. (Zdroj: FB/Jaro Polaček)

KOŠICE. Zomrel Igor Reiprich, bývalý dlhoročný generálny riaditeľ košického dopravného podniku. Mestský podnik viedol nepretržite 30 rokov. Správu o jeho úmrtí zverejnil košický primátor Jaroslav Polaček.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Počas svojho celoživotného pôsobenia v oblasti rozvoja osobnej dopravy na Slovensku dosiahol vynikajúce pracovné výsledky. Výrazne sa podieľal na budovaní Integrovaného dopravného systému verejnej osobnej dopravy v Košiciach a Košickom kraji, čím zanechal nezmazateľnú stopu v našom meste,“ uviedol Polaček na sociálnej sieti.

SkryťVypnúť reklamu

Podporovateľ športu

Z dopravného podniku odišiel v januári 2005.

Reiprich bol nielen odborníkom na dopravu, ale taktiež podporovateľom športu. Ako pripomína Polaček, dlhé roky pôsobil v organizačnom výbore TJ Lokomotíva Košice a v dopravnom podniku vytvoril podmienky pre nohejbalistov, ktorí získali niekoľko titulov majstrov Slovenska.

Rovnako bol dlhoročným členom Organizačného výboru Medzinárodného Maratónu mieru.

Súvisiaci článok Exšéf Reiprich: Dopravný podnik mesta Košice by nemal byť pokusný králik Čítajte 

Dôsledok Nežnej revolúcie

V roku 2010 ho zaradili medzi päť najlepších osobností v oblasti koľajovej dopravy na Slovensku.

Reipricha označovali aj ako otca trolejbusov v Košiciach. V jednom z rozhovorov pre denník Korzár vravel, že trolejbusová koncepcia vznikla ako jeden z dôsledkov Nežnej revolúcie v Košiciach.

„Malo sa vniesť viac ekológie do mestskej hromadnej dopravy. Dospeli sme vtedy k záveru, že ich prednosti pre cestujúcich sa najvýraznejšie prejavia, keď budú jazdiť na linke z kopca do kopca. Sú veľmi výhodné pre adhéziu. Ľudia ju vnímajú, keď pri jazde do kopca pneumatika na jednej náprave prekĺzne na ľade či snehu a vozidlo tam zostane visieť. Kĺbový trolejbus má dve trakčné nápravy, takže keď sa jedna náprava dostane na ľad, druhá ho potlačí a môže pokračovať v jazde,“ vysvetľoval.

Najčítanejšie na Košice Korzár

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  3. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  4. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  5. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Kam smerujú peniaze bohatých?
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Kam smerujú peniaze bohatých?
  8. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 7 612
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 7 111
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 127
  4. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 4 252
  5. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 4 242
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 887
  7. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 2 711
  8. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 599
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu