Korzár logo Korzár Košice

Košičanov na konečnej stále otravujú naštartované autobusy. Dopravný podnik tvrdí, že už menej

Zastávku medzi bytovkami nepresťahovali.

Konečná zastávka autobusov sa nachádza len niekoľko metrov od obytného domu.Konečná zastávka autobusov sa nachádza len niekoľko metrov od obytného domu. (Zdroj: Korzár/Judita Čermáková)

KOŠICE. Pred rokom a pol sľúbil Dopravný podnik mesta Košice (DPMK) také opatrenia, aby obyvatelia na Podhradovej nepociťovali tak extrémne bezprostrednú blízkosť konečnej zastávky autobusov mestskej hromadnej dopravy medzi dvoma bytovkami.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Jedným zo scenárov bolo aj jej premiestnenie do takej lokality, kde by ľudí nevyrušovali tak intenzívne hluk a vibrácie neustále spustených motorov mestských vozidiel.

Konečná zastávka je však stále na tom istom mieste v mestskej časti Sever. A tak sme zisťovali, čo a či vôbec niečo sa vlastne zmenilo.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Obťažuje ich hluk autobusov, v bytoch im duní. Argumentom dopravcu neveria Čítajte 

Obyvateľ: Autobusy hučia v špičke nepretržite

Vlani v apríli sa na ťaživú situáciu posťažoval Korzáru tamojší obyvateľ Maroš Pekárik, ktorý býva v bytovke vzdialenej od konečnej ani nie pätnásť metrov.

„Autobusy sú často naštartované aj 20 minút. Keď jeden odíde, príde ďalší, a ten to zopakuje. V čase špičky to trvá niekoľko nepretržitých hodín. Často sa stáva, že je tam spolu 3 - 4 až 5 naštartovaných autobusov. Obyvatelia sú ozaj zúfalí,“ popisoval.

Dodal, že najhoršie je to pri nočných spojoch a počas teplejších dní, keď majú v bytoch pootvárané okná.

Navrhoval presunutie konečnej zastávky niekde inde, takže by sa z tej ich stala iba priechodzia. Prípadne skrátenie prestojov na nej a poučenie šoférov, aby nechávali spustený motor len na ten najnevyhnutnejší čas po príchode alebo pred odchodom.

SkryťVypnúť reklamu

Generálny riaditeľ dopravcu Roman Danko vtedy najprv tvrdil, že sa s tým nedá nič robiť, lebo napríklad vychladenie turba trvá desať minút a až potom „možno bezpečne motor vypnúť“. Takisto musí byť vozidlo naštartované päť minút pred pristavením pre cestujúcich, aby bolo v lete vychladené a v zime vyhriate.

Pekárikovi povedal sused, ktorý sa tomu venoval, že „nikde v technických dokumentoch od výrobcov nenašiel, že by mal autobus takto fungovať a byť naštartovaný po odstavení ešte desať minút.“

Jeden z vodičov Korzáru vysvetlil, že autobusy majú v zime spustené motory aj preto, lebo by nemuseli po vypnutí opäť naštartovať.

Napokon aj generálny riaditeľ priznal, že jedným výrobcom odporúčaný čas na vychladenie a odpojenie elektrických obvodov je iba 90 sekúnd, ale oni sami si v podniku stanovili čas 5 minút po príjazde autobusu na konečnú zastávku a opätovné naštartovanie päť minút pred odchodom z nej, teda dovedna desať minút.

SkryťVypnúť reklamu

V bratislavskom dopravnom podniku je to podľa našich zistení len 2 + 3 minúty, čiže dokopy päť.

Po stanovisku polície sľúbili viaceré opatrenia

Pred rokom a pol hovorkyňa Prezídia Policajného zboru SR Denisa Baloghová zdôraznila, že zákon o cestnej premávke obsahuje ustanovenie, podľa ktorého vodič nesmie obťažovať ostatných účastníkov cestnej premávky ani iné osoby okrem iného „zbytočným ponechaním motora stojaceho vozidla v chode“.

Za takéto protiprávne konanie označila aj nami popisovanú zaužívanú prax mestského dopravcu na konečnej zastávke, lebo „bol ponechaný chod motora autobusov v situáciách, keď to nebolo z dôvodu situácie v cestnej premávke potrebné, preto možno uvedené konanie charakterizovať ako zbytočné ponechanie motora v chode“.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným Korzar.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom CB5AC na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

Dopravný podnik mesta Košice

Najčítanejšie na Košice Korzár

Komerčné články

  1. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  2. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  3. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  4. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  5. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  6. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  7. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  8. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  1. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  2. Záver vojny bol pre mnohých Slovákov životnou skúškou
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá
  4. LESY SR otvorili Poľanu: Nová cesta pre ľudí aj prírodu
  5. Tatra banka uvádza nový produkt Digitálna hypotéka
  6. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  7. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  8. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 14 887
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 8 649
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 3 607
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 3 341
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 3 049
  6. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu 2 692
  7. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 2 678
  8. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 164
  1. Eva Bachletová: Prvý deň v práci
  2. Martin Fronk: Posledný cisár, prvý blahoslavený: Tragický príbeh Karola I.
  3. Viera Polakovičová: Francúzsky hudobný zážitok
  4. Jozef Sitko: Úryvky troch autentických príbehov z novej knihy 90-ročného autora
  5. Vladimír Bojničan: Súťaž: Nájdite konzervatívnu reformu, ktorá zvýšila životnú úroveň. Existuje vôbec taká?
  6. Michal Trenčanský: Koniec ilúzií: Školstvo potrebuje revolúciu, nie kozmetické úpravy
  7. Vladimír Bojničan: Vizionárska a reformná impotencia konzervatívcov a klerikálov
  8. Anton Kovalčík: Vatikán a iné štáty v Druhej svetovej. Nemecko a Rakúsko. Prvá časť.
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 17 471
  2. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 15 566
  3. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 8 909
  4. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 8 672
  5. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 7 122
  6. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 7 004
  7. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 6 052
  8. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 5 417
  1. Radko Mačuha: Cintula chcel Fica zavraždiť, pretože chce Mier.
  2. Tupou Ceruzou: Za čiarou
  3. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky
  4. Marian Nanias: Richard L. Garwin: Génius, ktorý formoval jadrovú éru a bránil mier.
  5. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka.
  6. Věra Tepličková: Dnes by sme mali byť ticho
  7. Marcel Rebro: Hanbím sa za to, že som Slovák!
  8. Radko Mačuha: Fico atentát prežil, ale Boris Nemcov nie.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Eva Bachletová: Prvý deň v práci
  2. Martin Fronk: Posledný cisár, prvý blahoslavený: Tragický príbeh Karola I.
  3. Viera Polakovičová: Francúzsky hudobný zážitok
  4. Jozef Sitko: Úryvky troch autentických príbehov z novej knihy 90-ročného autora
  5. Vladimír Bojničan: Súťaž: Nájdite konzervatívnu reformu, ktorá zvýšila životnú úroveň. Existuje vôbec taká?
  6. Michal Trenčanský: Koniec ilúzií: Školstvo potrebuje revolúciu, nie kozmetické úpravy
  7. Vladimír Bojničan: Vizionárska a reformná impotencia konzervatívcov a klerikálov
  8. Anton Kovalčík: Vatikán a iné štáty v Druhej svetovej. Nemecko a Rakúsko. Prvá časť.
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 17 471
  2. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 15 566
  3. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 8 909
  4. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 8 672
  5. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 7 122
  6. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 7 004
  7. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 6 052
  8. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 5 417
  1. Radko Mačuha: Cintula chcel Fica zavraždiť, pretože chce Mier.
  2. Tupou Ceruzou: Za čiarou
  3. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky
  4. Marian Nanias: Richard L. Garwin: Génius, ktorý formoval jadrovú éru a bránil mier.
  5. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka.
  6. Věra Tepličková: Dnes by sme mali byť ticho
  7. Marcel Rebro: Hanbím sa za to, že som Slovák!
  8. Radko Mačuha: Fico atentát prežil, ale Boris Nemcov nie.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu