KOŠICE. Počas dvoch mesiacov dve smrteľné nehody. Taká je bilancia na diaľničnom privádzači smerom na Košice od Prešova v úseku nazývanom Zelený dvor.
Vo štvrtok tam zomrela 61-ročná chodkyňa, ktorá prebehovala cez frekventovanú štvorprúdovú cestu. Okrem nej bola pri rannej havárii s mercedesom zranená aj sedemročná chodkyňa, ktorá staršiu ženu sprevádzala. Vo vážnom stave ju previezli do nemocnice.
Začiatkom marca tam auto zrazilo a zomrel pri tom 26-ročný muž. Vodič z miesta nehody ušiel. Dodnes sa nevie, kto to bol.
Potvrdila to aktuálna informácia od polície. „Zatiaľ v danej veci nebolo vznesené obvinenie žiadnej osobe. Vyšetrovateľ pracuje s viacerými kriminalistickými verziami, páchateľ doposiaľ zistený nebol,“ informuje košická policajná hovorkyňa Jana Mésarová.

Pokračuje, že polícia aktívne koná. Vyšetrovateľ začal trestné stíhanie pre trestný čin usmrtenia a pre trestný čin neposkytnutia pomoci.
„V danej veci stále prebieha vyšetrovanie, pričom vyšetrovateľ doposiaľ nemá k dispozícii všetky výsledky znaleckých skúmaní, respektíve znalecké posudky, zabezpečené kamerové záznamy sa momentálne analyzujú.“
Pravidelné nehody
Na štvorprúdovej ceste, kde je povolená 130-kilometrová rýchlosť, pravidelne dochádza k dopravným nehodám. Často aj k fatálnym. Problémom je, že cez cestu prechádzajú obyvatelia miestnych chatiek. Prebehovaním cez privádzač si skracujú cestu k neďalekej studničke a tiež chodia na drevo.
Dlhodobo sa vedú debaty, ako zmeniť situáciu tak, aby v úseku ľudia nezomierali. Na aktuálnu nehodu reagoval aj starosta blízkej mestskej časti Sídlisko Ťahanovce Miloš Ihnát (nezávislý) slovami, že mu je to veľmi ľúto a bude opäť potrebné stretnúť sa s Národnou diaľničnou spoločnosťou, ktorá privádzač spravuje.
Ihnát sa v minulosti vyjadril, že absolvoval niekoľko stretnutí u diaľničiarov. Jedným z navrhovaných riešení bolo postaviť pevnú zábranu po celej dĺžke trasy rýchlostnej cesty. To stroskotalo na peniazoch.
Polícia hovorí o osadení stredových zábran
Národná diaľničná spoločnosť dala na obe strany cesty plot v určitej dĺžke. Miestni ho však poškodzujú, aby cezeň mohli prejsť. Oprava oplotenia ročne stojí 10 - 15- tisíc eur.
Pred časom informovala, že urobila opatrenia, ktoré majú znižovať riziko nehôd. Ako príklad uviedla, že ide o zhustenie reflexných prvkov na bezpečnostných zvodidlách a vyvesenie trojuholníkových tabuliek na oplotení, upozorňujúce na nebezpečenstvo kolízie chodca s motorovým vozidlom.

Polícia sa opakovane vyjadrila, že rýchlosť v úseku nezníži na 90 kilometrov za hodinu. Ako vhodné opatrenie vníma osadenie stredových zábran, ktoré by maximálne zabraňovali ich prekonaniu nedisciplinovanými chodcami. Teraz v strede cesty prekračujú zvodidlá.
Vlani boli v úseku tri dopravné nehody, pri ktorých sa ťažko zranil jeden chodec a ľahko jeden vodič.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári