pri platení bankovkou s vyššou nominálnou hodnotou.
KOŠICE. Pani Iveta bola očitým svedkom toho, ako v hypermarkete Lidl odmietli prijať vyššiu bankovku. "Bola som tam pre pár vecí. Predo mnou bola jedna pani a išla platiť stovkou. Pokladník ju nechcel zobrať. Povedal, že nesmú brať sto ani päťstoeurovky, že to majú zakázané a vedúca mu to nemôže rozmeniť," rozhorčovala sa Iveta. Mala tiež pripravený väčší peniaz. "Pozrel na mňa z pokladne, že no veď to skúste..." Našťastie našla drobné a nemusela tovar vracať. "Nerozumiem tomu, veď to je riadne platidlo!" dodala.
SOI: Je to nekorektné
Takéto praktiky sú hlavne v obchodných reťazcoch nepochopiteľné. Obmedzenie výšky prijímanej hotovosti platilo len v období duálneho obehu. Podobnými prípadmi sa zaoberá Slovenská obchodná inšpekcia.
„Toto konanie predávajúceho nemožno považovať za korektné. Obchodníci by mali pri platbe v hotovosti prijímať bankovky v akejkoľvek nominálnej hodnote," uviedol Daniel Horváth, riaditeľ Inšpektorátu SOI pre Košický kraj so sídlom v Košiciach.
Spotrebitelia v podobných prípadoch môžu podať podnet na príslušný Inšpektorát SOI. V prípade zistenia porušenia Zákona o ochrane spotrebiteľa môže SOI uložiť pokutu až do výšky 66 387,83 eura.
Lidl: Preškolíme personál
Podľa hovorkyne obchodnej siete Lidl Sandry Kipeťovej však žiadny zákaz vydaný nebol. Akurát v predajniach platí princíp štyroch očí. Znamená to, že pri platbe vyššou bankovkou je predavač alebo pokladník povinný zavolať vedúceho predajne či jeho zástupcu.
"Veľmi nás mrzí, že došlo k tejto situácii. Na základe upozornenia určite ešte raz náš personál preškolíme," uviedla Kipeťová.
Autor: ee
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári