Na otvorení nového Nájt klubu prispel dotáciami štát aj EÚ
Hoci svetová kríza nepraje podnikaniu, neplatí to pre všetky jeho sféry. Jednou z menej postihnutých je erotický priemysel. Dôkazom je nový "bordel", ktorý od začiatku februára ponúka svoje služby na Lampášikovej ulici.
Nápad otvoriť "verejný dom" nosil jeho majiteľ v hlave už dávno. S realizáciou však váhal, lebo podnikateľov s podobným zameraním je v Košiciach veľa. Paradoxne ho "nakopla" svetová kríza. Konkrétne opatrenia vlády na podporu tzv. "malého" podnikania.
"Keď som sa dozvedel, že ´balíček´ stimulov obsahuje aj dvojročné daňové prázdniny, došlo mi, že to je moja šanca," prezradil nám Karol Kondóm dôvod, ktorý o všetkom rozhodol. "Štát mi navyše prispel sumou 100 tisíc eur na každé pracovné miesto, ktoré som zamestnaním poberateľa podpory v nezamestnanosti vytvoril. A to ešte nerátam 500 tisíc eur, ktoré som ako štartovné v podnikaní dostal od Európskej únie. Je síce zrejmé, že môj projekt pod názvom ´Utužovanie medziľudských vzťahov na báze intenzívnej komunikácie´ nikto v Bruseli nečítal, ale to mi nevadí. Peniaze mi poslali a to je pre mňa hlavné."
Prvou investíciou K. Kondóma bola kúpa staršieho domu na Lampášikovej ulici, ktorá je známa výskytom podnikov s erotickým zameraním. S jeho renováciou si nový majiteľ starosti nerobil. Vybavil ho najnutnejším nábytkom a aby bolo aj laikom jasné, aké služby sa v dome ponúkajú, o reklamu sa postaral jediným medzinárodne známym heslom "Nájt klub", čo je pre vzdelaných Night club a pre neznalých cudzích rečí Nočný klub.
"Konkurz na miesta ´hostesiek´, lebo takto sa ich profesia musí uvádzať v pracovnej zmluve, dopadol výborne," prezradil K. Kondóm. "Úrady práce mi poslali vyše dve stovky nezamestnaných dievčat, z ktorých bol problém si vybrať. Také boli pekné. Napokon som ich prijal osem, keďže prevádzku klubu, aj keď sa volá nočný, chcem rozbehnúť na štyri zmeny. Teda na ´kolotoč´, aký majú železiarne alebo iné nonstop fungujúce fabriky."
Už prvé dni prevádzky potvrdili, že K. Kondóm stavil na dobrú taktiku. Reklamnú kampaň odštartoval sloganom "Najnižšie ceny - najvyššia kvalita" a zabralo to. "Máme toľko zákazníkov, objednávok a rezervácií, že dievčatá sa nemajú kedy zastaviť. Stále ležia alebo kľačia," pochvaľuje si majiteľ Najt klubu. "Naše ceny sú oproti konkurencii skutočne ľudové a k tomu ´bodujeme´ aj akciami..." Za tri návštevy je štvrtá zdarma a ku každej piatej je šampanské ako pozornosť podniku. Vrcholom je klubová karta s 30-percentnou zľavou na všetky služby, ktorú získa zákazník po 20 návštevách. Mimochodom, už ich rozdali vyše dvesto...
"Jediné, s čím mám zatiaľ problémy, sú reakcie konkurencie a záujem mafie," priznáva K. Kondóm. "Uznávam, že oproti iným ponúkame polovičné ceny, ale mne nejde o rýchle zbohatnutie. A že konkurencia stráca? Taký je biznis. Prežijú len tí najsilnejší." Čo sa týka výpalníkov, aj na to už K. Kondóm našiel riešenie. Slovenskú vládu a Brusel požiada o ďalšie dotácie na založenie esbeesky, ktorá bude jeho Nájt klub strážiť. Kríza - nekríza, keď prachy núkajú, treba brať...
rob
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári