Pošta sa vyhovára.
KOŠICE. "Bývam v bloku pri amfiteátri. Nedávno mi okolo deviatej ráno zazvonila poštárka, aby som jej otvoril vchodové dvere. Myslel som si, že mi zvoní preto, že má pre nás nejakú zásielku. Čakal som ju asi 5 minút, potom som už musel ísť do roboty. Pozrel som sa do schránky a tam som našiel už len žltý lístok, kde bolo ako dôvod nedoručenia zásielky uvedené, že bol adresát nezastihnuteľný. Nerozumiem tomu, na čo mi zvonila, keď už asi dopredu bola rozhodnutá, že ma nenájde doma? Keby mi aspoň povedala, nech prídem dolu po zásielku, ale ona nič. Len zbytočne som stratil čas a vystál rad, keďže som si po to potom musel ísť na poštu," povedal nám rozhorčený čitateľ zo Starého Mesta. A takých sťažností na poštu je neúrekom.
Hovorca pošty: "Priplaťte si, doručíme aj na Havaj"
Hovorca Slovenskej pošty Juraj Danielis tvrdí, že nie je povinnosťou poštárky, aby doniesla doporučený list adresátovi až do bytu. "Stačí, že zazvoní na zvonček. Adresát by si mal zbehnúť pre zásielku dole, pretože ak chce, aby dostal zásielku až do bytu, existuje kuriérska služba. Tam si treba však priplatiť a donesieme mu to hoc aj na Havaj. Taktiež doručovateľ nesmie vchádzať do bytov súkromných osôb," vysvetľuje hovorca pošty.
Podľa neho urobila pošta dosť veľký pokrok v tom, že doručovatelia už aspoň zazvonia. "Kedysi bola situácia taká, že sa poštári neunúvali urobiť ani to, ale rovno nechali žltý papierik v schránke. Závisí to však od konkrétneho doručovateľa."
Má to však logiku, že zazvoní a nakoniec aj tak vypíše lístok? - pýtame sa J. Danielisa. "Nie. Mal by mu to dať do rúk, ale človek, ktorému pošta došla, musí zbehnúť dole. Mám podobný problém, poštárka dobre vie, že pracujem pre poštu a aj tak musím zbehnúť osem poschodí."
Riaditeľ pošty: Sú s tým problémy
Riaditeľ Regionálneho poštového centra v Košiciach Jozef Vrábeľ nám nedávno na podobnú otázku odvetil: "S týmto sa stretávame veľmi často. Neraz sa pri šetrení zistí, že doručovateľ dodal doporučenú zásielku vo vedľajšom byte na tom istom poschodí. Poštár zvyčajne zazvoní, počká 10-15 sekúnd, a keď nikto neotvára, odchádza. Vtedy je možné, že sa oznámenie objaví v schránke. Pokiaľ sa však stávajú iné prípady, treba kontaktovať vedúcu pošty a žiadať o vysvetlenie. Ak sa preukáže, že poštár urobil chybu, príde o prémie," vysvetlil riaditeľ pošty a dodal, že majú problémy s veľkou fluktuáciou zamestnancov. "Prídu mladí, snažia sa, no po čase si chcú prácu uľahčiť. Riskujú síce prémie a zamestnanie, no aj tak do toho idú. My však nemáme problém sa s takýmto zamestnancom rozlúčiť."
Doporučene = drahšie
Len tak pre ilustráciu: doručenie listu druhej triedy do 50 gramov vyjde na 0,33 eura (10 Sk) a ak ho pošle odosielateľ doporučene, stojí 0,83 eura (25 Sk) a to sú ceny bez DPH! Pri službe doporučene podľa poštových podmienok pošty poskytujú záruku, že sa zasielka nestratí, nebude ukradnutá alebo poškodená.
Autor: krs
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári