Korzár logo Korzár Košice

Šéf Eurobusu: Cenový výmer vydal KSK, nie my...

MARIÁN KIZEK, marian.kizekkorzar.skNový cenový výmer, ktorý od 1. januára určil maximálnu sumu cestovného v prímestskej autobusovej doprave v

MARIÁN KIZEK, marian.kizekkorzar.sk

Nový cenový výmer, ktorý od 1. januára určil maximálnu sumu cestovného v prímestskej autobusovej doprave v Košickom kraji, vyvolal u cestujúcej verejnosti dosť veľké rozhorčenie.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

KOŠICE. Ako sme vás už informovali 3. januára, cestovné sa zvýšilo takmer o desatinu, pričom v jednotlivých tarifných pásmach jeho nárast predstavoval od 1,9 až do 17,7 percenta. Občania si ťažkali najmä na nulovú informovanosť o zmenách a chýbajúce zdôvodnenie, prečo muselo prísť k nárastu.

SkryťVypnúť reklamu

"Nemyslím si, že sme podcenili informovanosť. Za seba môžem povedať, že sme robili maximum a postupovali sme v zmysle zákona. Netvrdím, že sa informovanosť nedá aj z našej strany zlepšiť, ale ani ceny plynu neprerokuje SPP osobitne s každým občanom... Pozrite, ešte 1. decembra dostali starostovia na pripomienkovanie náš cenník. Nikto zo starostov nemal žiadne námietky, no práve oni mohli oboznámiť občanov s novými cenami napríklad na ich vývesných miestach," povedal nám šéf odboru dopravy KSK Róbert Egel.

Nafta im "robí" len tretinu nákladov

Niektorí za vinníka zvyšovania cien považovali príchod eura, čo sa však podľa KSK nazakladalo na pravde. Predseda KSK Zdenko Trebuľa (Smer), ktorý podpísal nový cenový výmer a teda aj vyššie ceny cestovného, sa tak rozhodol "z dôvodu nárastu oprávnených nákladov dopravcov, ako boli zvýšenie miezd vodičov a zlepšenia kvality poskytovaných služieb".

SkryťVypnúť reklamu

Viacerí naši čitatelia sa však čudovali, prečo aj napriek neustálemu poklesu cien nafty od augusta 2008 až doteraz, zvyšoval Eurobus svoje ceny. Riaditeľ spoločnosti Ľubomír Gerši takéto úvahy pokladá skôr za znak neinformovanosti cestujúcej verejnosti. Ako nám povedal, nafta im "robí" tretinu ich nákladov a nepodieľala sa na náraste cien lístkov až v takej miere, ako si myslia cestujúci.

"Stačí sa pozrieť na stránku Štatistického úradu a tam každý môže vidieť, že priemerná cena nafty v roku 2008 bola zhruba o 1,30 Sk vyššia ako v roku 2007 a aj to výrazne ovplyvnilo naše nákladové položky. A teda nafta vlani išla hore a nie dolu, ako si to myslí časť verejnosti. Navyše cena nafty začala rapídne klesať možno posledné 2 mesiace a nikde nie je napísané, že sa vývoj neotočí. Zaujímavé, že keď ceny nafty stúpali, nikto sa nás nepýtal, kedy budeme rapídne zvyšovať cestovné. Cestovné sme zvyšovali najmä z dôvodov masívnych investícií do zlepšenia kvality cestovania. Napríklad len v minulom roku sme investovali okolo 175 miliónov Sk na obnovu nášho zastaraného vozového parku. Chcel by som upozorniť, že cenový výmer vydal KSK a nie my. Eurobus kraju len poskytol podklady na základe zmluvy o výkone vo verejnom záujme v pravidelnej autobusovej doprave. KSK na základe nej financuje straty, ktoré nám vznikajú poskytovaním rôznych zliav. Kraj mal možnosť nemeniť ceny, ale potom by nám musel dať vyššie dotácie za tieto straty," myslí si Ľ. Gerši.

SkryťVypnúť reklamu

* * *

KURIOZITA

Za deň zdraželo cestovné o 100 percent!

n Na nové eurové "vydávače" lístkov si treba dávať veľký pozor! Presvedčil sa o tom aj náš čitateľ Mikuláš Monyok, ktorý pravidelne chodí na záhradku z Košíc do Sene. Kým vlani ho lístok pre občanov nad 70 rokov vyšiel na 5 Sk (0,17 eura), 2. januára zaplatil už po zvýšení za lístok 6,03 Sk (0,20 eura). Aké však bolo jeho prekvapenie, keď na druhý deň zaplatil za ten istý lístok na 21 km po tej istej trase 0,40 eura. "Je neuveriteľné, ako môžu zvýšiť cenu za jeden deň o dvojnásobok. Veď celkovo je to od začiatku roka 140-percentné zvýšenie," rozhorčoval sa.

n A mal aj pravdu, čo nám potvrdila aj šéfka odboru prímestskej a mestskej dopravy Eva Čermáková z košického Eurobusu. "3. januára bol cestujúcemu vydaný cestovný lístok v nesprávnej hodnote - došlo k chybe pri prehrávaní strojčekov, na základe čoho sa cestujúcemu ospravedlňujeme. Rozdiel medzi zaplateným cestovným a hodnotou lístka si môže vyzdvihnuť u mňa v dopravnej kancelárii na autobusovej stanici v Košiciach." Podobne môžu postupovať aj ďalší cestujúci, ktorí si uschovali nesprávne vydaný cestovný lístok.

n Viacero cestujúcich v dôchodkovom veku sa nám sťažovalo aj na neúmerne vysoké zdražovanie ich lístkov. Ľ. Gerši na to povedal: "KSK mal ako jediný kraj v republike zľavnené cestovné pre občanov nad 70 rokov v tarifnom pásme 1-50 km. Rozhodli sme sa ho zosúladiť s ostatnými krajmi a preto osobitné cestovné teraz platí ako všade na Slovensku za každých začatých 25 km cesty. Nemyslíme si, že ide až o taký veľký nárast, hoci opticky to môže vyzerať pri cestách medzi 26-50 km na 120 percent. V absolútnych číslach sa zvýšenie pri takej trase pohybuje na 0,40 € (12,05 Sk), a keďže predtým to bolo 5 Sk, ide o nárast vo výške 7 Sk (0,24 €)."

Autor: rok

Najčítanejšie na Košice Korzár

Komerčné články

  1. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  2. Zvládli by ste za volantom šmyk? Inštruktor hovorí, čo chýba dnešným vodičom
  3. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  4. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  5. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  6. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  1. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  2. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  3. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  4. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné?
  5. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  6. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  7. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  8. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 20 062
  2. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 6 085
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 5 318
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 3 966
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 858
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 2 558
  7. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 2 149
  8. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 1 856
  1. Jozef Ďanovský: mini-poviedka: Leo a Duša
  2. Timotej Opálek: Dropkick Murphys - For The People
  3. Marian Nanias: Systém emisných povoleniek v EÚ.
  4. Jozef Sitko: Ďalší úryvok z novej knihy blogera
  5. Dávid Polák: Denník Dezoláta
  6. Anna Miľanová: Moja fotografia: Nežiaduci prienik...
  7. Peter Gregor: Interview s Petrom Gregorom (cestovateľom a predstaviteľom hudobného žánru Dungeon Synth)
  8. Roman Kebísek: Básnik Byron vraj „miloval len jednu“ – Chaworthovú
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 25 302
  2. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 15 740
  3. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 15 227
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 11 344
  5. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 9 703
  6. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie! 8 566
  7. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 7 922
  8. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda 7 006
  1. Marian Nanias: Systém emisných povoleniek v EÚ.
  2. Roman Kebísek: Básnik Byron vraj „miloval len jednu“ – Chaworthovú
  3. Věra Tepličková: O Cintuloch a Ficoch alebo Otázky bez odpovedí
  4. Marcel Rebro: Ruský oligarcha: Keď máš všetko, len nie istotu, že sa dožiješ večere
  5. Marian Nanias: Pokus odvolať predsedníčku Európskej komisie (EK) Ursulu von der Leyen.
  6. Radko Mačuha: Pozor ! Cyril a Metod. Vstup len na povolenie.
  7. Marcel Rebro: Ako chutí ruský mier? Po obuškoch.
  8. Věra Tepličková: Na Devíne sláva bola, ušlo sa vám kúsok z vola?
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Jozef Ďanovský: mini-poviedka: Leo a Duša
  2. Timotej Opálek: Dropkick Murphys - For The People
  3. Marian Nanias: Systém emisných povoleniek v EÚ.
  4. Jozef Sitko: Ďalší úryvok z novej knihy blogera
  5. Dávid Polák: Denník Dezoláta
  6. Anna Miľanová: Moja fotografia: Nežiaduci prienik...
  7. Peter Gregor: Interview s Petrom Gregorom (cestovateľom a predstaviteľom hudobného žánru Dungeon Synth)
  8. Roman Kebísek: Básnik Byron vraj „miloval len jednu“ – Chaworthovú
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 25 302
  2. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 15 740
  3. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 15 227
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 11 344
  5. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 9 703
  6. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie! 8 566
  7. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 7 922
  8. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda 7 006
  1. Marian Nanias: Systém emisných povoleniek v EÚ.
  2. Roman Kebísek: Básnik Byron vraj „miloval len jednu“ – Chaworthovú
  3. Věra Tepličková: O Cintuloch a Ficoch alebo Otázky bez odpovedí
  4. Marcel Rebro: Ruský oligarcha: Keď máš všetko, len nie istotu, že sa dožiješ večere
  5. Marian Nanias: Pokus odvolať predsedníčku Európskej komisie (EK) Ursulu von der Leyen.
  6. Radko Mačuha: Pozor ! Cyril a Metod. Vstup len na povolenie.
  7. Marcel Rebro: Ako chutí ruský mier? Po obuškoch.
  8. Věra Tepličková: Na Devíne sláva bola, ušlo sa vám kúsok z vola?

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu