Košickej Novej Vsi. Do DPMK ho vzali mesiac a pol predtým, ako zasadol na šéfovskú stoličku.
KOŠICE. DPMK má od pondelka nového riaditeľa techniky a údržby. Vzišiel z výberového konania spomedzi 6 uchádzačov. Vybrala ho komisia a potvrdilo predstavenstvo. Jeho člen a generálny riaditeľ podniku Michal Tkáč (nominant KDH) zdôvodňuje, že Dečo najlepšie splnil podmienky.
Informáciu, koľko bude Dečo zarábať, Tkáč neposkytol. Svoj plat neprezradil ani Dečo. Riaditeľ techniky a údržby zodpovedá za technický stav vozidiel, tratí a zázemia MHD.
V DPMK bol mesiac a pol
Predtým, než Deča vybrali za technického riaditeľa, robil v DPMK mesiac a pol ako projektový manažér. "Dva týždne na dohodu a od novembra ako zamestnanec. Mal som na starosti prípravu budúcoročného sťahovania autobusových garáží z VŠA do areálu DPMK na Bardejovskej. Táto úloha mi ako riaditeľovi ostáva," vysvetľuje Dečo.
Tkáč argumentuje, že o prijatí projektového manažéra na prípravu sťahovania garáží rozhodlo predstavenstvo a Deča ako vhodného človeka prijal on ako generálny riaditeľ bez konkurzu, ktorý na to nebol potrebný. Upresnil, že výberové konanie na technického riaditeľa vyhlásil DPMK v čase, keď tam už Dečo robil.
S MHD skúsenosti nemá
Dečo priznáva, že skúsenosti s MHD nemá. "Pracoval som skôr v oblasti nákladnej a osobnej cestnej dopravy, ale z pohľadu techniky a údržby je to podobné. V súkromných firmách som bol vedúcim dopravy, dopravným dispečerom, mal som na starosti opravy a predaj vozidiel. Spĺňam požadované podmienky vysokoškolského vzdelania technického smeru i 5-ročnej riadiacej praxe."
Dečo: Isté som to nemal
V päťčlennom predstavenstve majú väčšinu nominanti KDH. Na otázku, či mu členstvo v KDH k funkcii pomohlo, Dečo reagoval, že víťazstvo isté nemal a myslí, že predstavenstvo presvedčil svojou odbornou prezentáciou a návrhom rozvoja údržby v DPMK. "Mojím cieľom je dosiahnuť bezpečnosť tratí a vozidiel MHD, ich dobrý stav, pravidelný prísun náhradných dielov, obnovu vozového parku atď." Tkáč sa k Dečovmu členstvu v KDH nevyjadril.
Dečov brat Ján je bývalým šéfom košickej Arcidiecéznej charity. V roku 2006 sa delegáti KDH rozhodovali medzi Jánom Dečom a Františkom Knapíkom, koho postavia ako kandidáta na primátora.
Vo firme musí skončiť
Dečo má firmu Domes, ktorá podniká aj v cestnej nákladnej doprave. "Jeho nástup do funkcie sme podmienili tým, že sa do konca roka vzdá pozície štatutára spoločnosti a vysporiada si všetky náležitosti," informoval generálny riaditeľ.
Najprv funkcie zlúčili, potom zase rozdelili
Výberového konania v DPMK sa zúčastnil aj bývalý technický riaditeľ Juraj Krempaský. Ten vo funkcii skončil pred rokom a pol. Vtedy totiž nové predstavenstvo zlúčilo pozície riaditeľa techniky a riaditeľa dopravy do jednej, spoločnej.
Šéfovi techniky a dopravy Robertovi Nagyovi však v lete 2008, aby sa naplno venoval príprave nového linkového vedenia, odňali technický úsek (jeho riadením poverili ekonomického riaditeľa Eduarda Adamčíka z KDH). Predstavenstvo nedávno rozhodlo, že technický úsek už ostane samostatný. Teda vrátilo sa k stavu spred roka a pol, ktorý vtedy samo zmenilo.
Prečo svoje pôvodné rozhodnutie prehodnotilo, bolo nesprávne? "Spomínané spôsoby riešenia si vyžadoval priebežný aktuálny stav," odpovedal Tkáč.
Kto bude dopravný riaditeľ?
Keďže dopravného riaditeľa Nagya pre problémy MHD odvolali, jeho stolička je stále prázdna (len na základe poverenia na nej sedí hlavný dispečer Vladimír Eperješi). Na tento post vypíšu výberové konanie začiatkom budúceho roka.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári