Do starého systému linkového vedenia aplikujú pozitívne prvky nového
Spustenie nového linkového vedenia mestskej hromadnej dopravy (MHD) v Košiciach neprinieslo napriek vopred deklarovaným cieľom želaný efekt. Naopak, kompetentní z DPMK sa dočkali len kritiky zo strany cestujúcich aj starostov niektorých mestských častí. Bolo jej dosť na to, aby sa situáciou v košickej MHD začal vážne zaoberať aj magistrát.
"Zaregistrovali sme väčší počet sťažností cestujúcich a zamestnancov DPMK," informoval primátor František Knapík. "Viedlo nás to k vykonaniu hĺbkovej analýzy stavu celého procesu prípravy a zavedenia nového systému. Uskutočnili sme stretnutia s odborníkmi z oblasti dopravy, zástupcami odborových organizácií, zamestnancami a vedením podniku."
Kompetentným zo zistených skutočností vyplýva, že na plnohodnotné zavedenie linkového vedenia v súčasnosti nenastali vhodné podmienky. "Situáciu v MHD riešime v dvoch rovinách. Okamžité zásahy by mali priniesť v krátkom čase odstránenie akútnych problémov. Dlhodobým riešením bude funkčný systém MHD. Jeho zámerom je využiť všetky princípy pôvodného systému linkového vedenia, ktoré boli osvedčené v minulosti a aplikovať doň pozitívne prvky súčasného systému," spresnil primátor. Termín spustenia takto upraveného linkové vedenie je 14. december.
K okamžitým zásahom patrí otvorenie čiastočného profilu križovatky Prešovská- Sečovská, čo by malo v MHD priniesť skrátenie prepravných časov. Ďalším je zrušenie zastávok na znamenie, čím vychádzajú v ústrety pripomienkam cestujúcich. "Od 17. októbra došlo k zmenám v kategorizácii zastávok. Postačuje, ak ak cestujúci pred príchodom vozidla MHD stojí tak, aby ho vodič mohol vidieť. Povinnosť signalizovať vodičovi výstup z vozidla na zastávkach pritom zostáva naďalej v platnosti." Tretím okamžitým zásahom je vytvorenie troch jazdných pruhov na Magnezitárskej ulici, z ktorých jeden bude prioritne vyčlenený pre prostriedky MHD.
Na základe prieskumu, ktorí vykonali pracovníci DPMK na zastávke Kalinovská (Sídlisko Dargovských hrdinov) a po jeho analýze bude od 3. novembra posilnená v tejto mestskej časti doprava. Trolejbusovú linku 73 nahradí zrýchlená autobusová linka 50 s trasou: Nová nemocnica, Krajský úrad, Tr. L. Svobodu, Námestie osloboditeľov, Toryská, Tr. KVP, Sídlisko KVP, kláštor a späť s premávkou len počas dní školského vyučovania s nasledovnými časovými intervalmi: 20-minútový v čase medzi 5. - 6. hodinou, 12-minútový medzi 6. - 8. hodinou a 15-minútový medzi 13. - 18. hodinou.
Ďalším opatrením je stabilizácia pracovných pomerov vodičov DPMK. Tohto roku sa im zvýšili mzdy približne o 15 percent. Na základe záverov kolektívneho vyjednávania je garantovaný medziročný nárast miezd v rokoch 2009 - 2011 pre kategóriu vodič minimálne 10 %. Z uvedeného vyplýva garantovaný nárast miezd vodičov MHD v roku 2011 oproti 1. marcu 2008 vo výške minimálne 45 %. DPMK bude mať k dispozícii pre vodičov zrekonštruované služobné nájomné byty na Golianovej ulici.
Vedenie DPMK v záujme zlepšenia dopravnej situácie v meste uskutočnilo od 10. októbra stretnutia so zástupcami jednotlivých mestských častí. Na týchto stretnutiach sa diskutovalo o konkrétnych problémoch pri výprave jednotlivých liniek. Návrhy mestských častí zapracuje DPMK do dopravného linkového vedenia. DPMK tiež plánuje požiadať formou dotazníka v budúcich dňoch všetky mestské časti o poznatky z fungovania dopravy a ďalšie návrhy na zmenu chodu liniek.
jr
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári