dielam, ale aj k skvostom opernej literatúry.
KOŠICE. Diváci sa môžu tešiť na veľkolepú opernú tragédiu o osudovej láske a snoch, ktoré po krutom sklamaní končia v troskách. Príbeh mladej japonskej gejše a jej nešťastného vzťahu s americkým námorníkom, ktorý ju zradí a pripraví nielen o lásku, ale aj o dieťa, sa môže stať jedným z bonbónikov tejto sezóny.
"Madama Butterfly patrí k operám, ktoré sú mimoriadne náročné, pretože si žiadajú celé srdce, mozog aj dušu. No na druhej strane dokáže človeka nabiť úžasnou energiou," povedal dirigent Paolo Gatto, ktorý dielo hudobne naštudoval.
Prípravy trvali viac ako rok
Gatto, ktorý dirigoval vo viacerých európskych divadlách a v súčasnosti žije v Čechách, sa pri príprave tejto opery ocitol v inscenačnom tíme s mladou talentovanou režisérkou Andreou Hlinkovou a scénografkou a kostýmovou výtvarníčkou Miriam Struhárovou. Tie na príprave košickej "Madama Butterfly" pracovali viac ako rok.
Hlinkovej naštudovanie sľubuje skvelý zážitok. Hoci jej režijný prístup je moderný, dbá na zachovanie vzťahov. Novátorstvo a posun sú skôr viditeľné vo vizuálnej stránke, či hereckých výkonoch. "Pri naštudovaní som sa do spevákov snažila vštepiť až filmové herectvo. Aby dbali na detaily v mimike i gestike," povedala Hlinková, ktorá vo svojej réžii vychádzala z japonskej filozofie feng-šuej. "Chceli sme na javisko preniesť atmosféru Japonska. Keďže som tam niekoľkokrát strávila dlhšie obdobie a vždy som bola fascinovaná ich záhradami, chcela som tento štýl preniesť na divadelné dosky."
Exotiku prinesú dve Japonky
Exotiku na košické javisko neprinesie len scéna a libreto, ktoré načiera do témy stretu východnej a západnej kultúry, ale aj dve pôvodom japonské speváčky - Yuko Oba (Čo-čo-san) a Satoko Yamamoto (Suzuki) žijúce a pôsobiace v Rakúsku a Nemecku.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári