Korzár logo Korzár Košice
Štvrtok, 26. november, 2020 | Meniny má KornelKrížovkyKrížovky

Hotovo! Križovatku Prešovská-Sečovská spustia postupne

KVETA PODHORSKÁ, kveta.podhorskakorzar.skSpustenie poslednej tretej etapy rekonštrukcie križovatky Prešovská-Sečovská do užívania motoristom sa už

KVETA PODHORSKÁ, kveta.podhorskakorzar.sk

Spustenie poslednej tretej etapy rekonštrukcie križovatky Prešovská-Sečovská do užívania motoristom sa už dá počítať na minúty. Pre stavbárov, ktorí finišujú na jednotlivých objektoch, sú to najrušnejšie dni pred definitívnym ukončením polmiliardovej cestnej stavby v meste. Termín je koniec septembra, kedy má byť celý dopravný uzol hotový. V utorok previedli zaťažkávaciu skúšku mosta, keď nim prešlo 16 naklaďákov s hmotnosťou 32 ton. Všetko je v poriadku!

Skryť Vypnúť reklamu

KOŠICE. Predstavy o tom, že v jeden deň sa prestrihne slávnostne páska, zhotovitelia všetko zabalia a odídu a každý smer sa naraz sprejazdní, sú mylné. Ide o komplikovanú stavbu, ktorá sa nedá spustiť kompletne v jednom čase. Jednotlivé cesty a objekty sa budú odovzdávať postupne. V súčasnosti je totiž ešte stále doprava dočasne presmerovaná. Skolaudovať je potrebné viac ako 70 objektov.

Prvý bude smer z Michaloviec

"V prvej fáze bude uvedená do užívania vetva smerujúca od Michaloviec do centra mesta a na Rožňavu vrátane hlavného mostného objektu. Následne bude pripravená vetva od Prešova v smere na centrum a Rožňavu a v tretej fáze sa uvedie do užívania komunikácia pod mostom od Sídliska Nad jazerom a výjazd z mesta," priblížil situáciu námestník úseku investičnej výstavby Slovenskej správy ciest v Košiciach Ing. Roman Šplíchal.

Skryť Vypnúť reklamu

Skúška správnosti výpočtov

V utorok bola vykonaná zaťažkávacia skúška mostného objektu, ktorý odbúra súčasné problémy v tzv. prepletovom úseku, kde sa stretávali jazdné pruhy v smere na Prešov a Michalovce. Tá dopadla dobre. Odolnosť záťaži skúšali v stredu a ešte aj včera na hlavnom 240 metrov dlhom moste. Na preverenie výpočtov projektantov na jednotlivých poliach, ktorých je celkom 11, použili 16 nákladných vozidiel, každé o hmotnosti 32 ton. Po ich zoradení sa prístrojmi meria priehyb mosta pri jeho maximálnom zaťažení. Výsledky meraní potvrdzujú, že predpoklady projektanta na základe statických výpočtov boli dodržané a mosť vyhovuje požiadavkám príslušných technických noriem.

Stavbári to ešte nebalia

Pracovať sa bude ešte aj po skolaudovaní jednotlivých častí stavby a objektov. V prevažnej miere sa však bude jednať o kozmetické úpravy a odstraňovanie provizórnych komunikácií a prepojení vetiev. Motoristi zaregistrujú prvú a definitívnu zmenu po prvej dekáde októbra, kedy sa predpokladá spustenie vozidiel v smere od Michaloviec na hlavný mostný objekt.

Skryť Vypnúť reklamu

Výstavba trvala desať rokov

Celkové investičné náklady na tretiu etapu najvýznamnejšej dopravnej stavby predstavujú vyše pol miliardy korún. Navýšenie si vyžiadalo zrušenie prepletového úseku vrátane vybudovania ďalšieho mosta, nových vetiev križovatky a ďalších vyvolaných objektov. Prestavba celej mimoúrovňovej križovatky diaľničného privádzača, kde sa stretávajú silné smery tranzitnej dopravy sever-juh a východ západ a dopĺňajú sa o vnútromestskú dopravu smerujúcu do centra mesta a aj jeho okrajových častí, sa začala v roku 1998. Tretiu etapu začala Slovenská správa ciest ako hlavný investor budovať v októbri 2006.

Komplexná rekonštrukcia si okrem hlavných stavebných objektov vyžiadala preložky a rekonštrukciu inžinierskych sietí, ale aj ďalšie vyvolané investície ako sú chodníky, účelové komunikácie a ich napojenie na štátnu sieť, rekonštrukciu verejného osvetlenia, výstavbu protihlukových stien, ale aj vybudovanie podjazdu pod železničným mostom na Palackého ulici.

Lievik investor nepripúšťa

Križovatka sa blíži do záverečného štádia a jej riešenie má motoristickej verejnosti umožniť plynulú premávku. Ešte nebola sprejazdnená a už vyvoláva obavy z toho, že nastanú problémy a budú sa vytvárať zápchy na jednom z najzaťaženejších vstupov do križovatky od centra mesta smerom na Prešov. Tam totiž bude len jeden jazdný pruh. V opačnom smere z Prešovskej na Palackého ulicu sú obavy z vytvorenia lievika, pretože v mieste súbehu dvoch križovatkových vetiev do jednej sa nadradí smer od Michaloviec ako hlavná cesta a smer od Prešova ako vedľajšia.

"O inom riešení sa ani neuvažuje. V tomto prípade sa vôbec nejedná o nadradenosť jednej z vetiev. Keby bola doprava od Michaloviec v mieste nájazdu na most zvedená do jedného jazdného pruhu, vozidlá smerujúce do centra mesta by na pomerne krátkom úseku museli prechádzať cez dva jazdné pruhy. Práve tam by dochádzalo k spomaleniu a ku kolíznym situáciam. Nepredpokladáme, že by sa mali vytvárať kolóny. Tí motoristi, ktorí prichádzajú od Prešova majú voľný a bezproblémový prejazd týmto úsekom. Je to dobré riešenie a iné alternatívy nie sú na mieste," vyjadril sa námestník R. Šplíchal, čo si budeme môcť onedlho preveriť v praxi.

Začiatkom budúceho týždňa sa začne aj s preberacím konaním podjazdu na Palackého. V polovici októbra by popod železničný most v jednom jazdnom pruhu, ktorý rozšíril komunikáciu, mali začať premávať prvé vozidlá.

* * *

Odkiaľ kam cez križovatku

n Od Prešova sa do križovatky bude vchádzať štvorprúdovkou s možnosťou odbočenia na Priemyselnú a Ľavobrežnú. Pokračovaním sa dostaneme na mostný objekt do jedného jazdného pruhu a za ním bude možnosť odbočiť znovu na Ľavobrežnú, resp. na Starú prešovskú cestu. Priamy smer navedie do centra alebo na Sídlisko Nad jazerom a na Rožňavu. Na Michalovce od Prešova vedie smer ako na Rožňavu, ale s odbočením za mostom vpravo.

n Od Michaloviec budeme prechádzať po malom smerovo rozdelenom moste s možnosťou odbočenia do mestskej časti Vyšné Opátske. Pokračovaním sa dostaneme na hlavný mostný objekt. Po pravej strane sú odbočenia do miestnych lokalít Slivník a Orechovú ulicu. Odbočením za mostom vpravo sa dostaneme na Ľavobrežnú a Starú prešovskú cestu, pokračovaním priamo do centra mesta alebo na Rožňavu. Z Michaloviec na Prešov sa bude prechádzať popod most, odbočením k čerpacej stanici Agip a napojením na hlavnú trasu na Prešov.

n Z Južného nábrežia pravý jazdný pruh navedie priamo na Michalovce s možnosťou dvoch odbočení do mestskej časti Vyšné Opátske. To isté pravé odbočenie bude slúžiť aj vozidlám prichádzajúcim z centra mesta popod most do lokality Slivník alebo na Orechovú ulicu. Každý jazdný pruh má svoj smer.

n Z centra mesta pravý pruh umožní pred mostom odbočenie na Sídlisko Nad jazerom s pokračovaním na Rožňavu. V priamom smere sa dostaneme plynulo pravým pruhom na Michalovce a ľavým na Prešov, odkiaľ sa za mostom dá odbočiť na Starú prešovskú cestu a Priemyselnú ulicu.

Najčítanejšie na Košice Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Buďte v najlepšej spoločnosti!
  2. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  3. Zodpovedné podnikanie je témou aj pre slovenské spoločnosti
  4. Aj matematika sa dá skrotiť
  5. Máte nápad ako zlepšiť svoje okolie? Radi ho podporíme!
  6. Studujte v Praze ekonomii a business v angličtině
  7. Rozbiehať biznis v čase korony? Ide to
  8. Koronakríza: Ako vyzerá jeden deň operátorky infolinky?
  9. Tento rok by mal 70: Legenda Karola Duchoňa ožije u vás doma
  10. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie
  1. Tipy na cenovo výhodné vianočné darčeky, ktoré aj potešia
  2. Bývanie v meste predlžuje život
  3. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi
  4. Slovensko spoznalo najlepšie farmy minulého roka
  5. Fakty o batériách, ktoré ste nevedeli
  6. Zodpovedné podnikanie je témou aj pre slovenské spoločnosti
  7. Už tretí rok mení dm "Black Friday" na "Giving Friday"
  8. Koronakríza: Ako vyzerá jeden deň operátorky infolinky?
  9. Máte nápad ako zlepšiť svoje okolie? Radi ho podporíme!
  10. Tento rok by mal 70: Legenda Karola Duchoňa ožije u vás doma
  1. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 27 668
  2. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 21 792
  3. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 13 608
  4. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 12 248
  5. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 392
  6. Spájame Slovensko - 4 nové expresné autobusové linky 8 233
  7. Mercedes-Benz opäť nadizajnoval budúcnosť 8 070
  8. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 7 984
  9. Čo ovplyvňuje chuť kačacieho mäsa? Tieto dve veci 7 715
  10. Príbehy vyhorených, tandem okolo Bödöra a nová trať v Bratislave 7 610
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Pozemky pri Kolmanovej záhrade mesto neodkúpi

Súd rozhodol. Vlastníci nemajú nárok na náhradu škody.

Pozemky v lokalite Holá hora.

Spokojní sú Polaček aj Hreha. Parlament zakázal privatizáciu vodární

Primátor Košíc by privítal i povinné zverejňovanie zmlúv.

O hrozbe skrytej privatizácie VVS debatovali starostovia i primátori na pracovnom stretnutí akcionárov v Košiciach koncom augusta.

Polaček stráca podporu poslancov. Odišiel už aj Saxa

Rusnák: Nie sme hlasovacie stroje. Špak nevylučuje nový klub.

Saxa (vľavo) odchádza z klubu Fungujúce Košice, Rusnák (vpravo) hovorí, že poslanci nie sú hlasovacie stroje na želanie.

Legendárnu kaviareň chceli zrušiť. Po tlaku verejnosti ostáva

Personál však končí. Rozlúčia sa s nimi zapálením sviečok.

Maďarský konzulát potvrdil kúpu budovy pre diplomatov. Informoval, že reštauračné zariadenia zachová.
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Norbert Bödör chodil do centrály Smeru, priznal Fico

Fico zastáva Jankovskú aj po priznaní sa k machináciám na súdoch.

Predseda Smeru Robert Fico.
Petra Vlhová.
Komentár Zuzany Kepplovej

Fico už znie ako Harabin

Medzi hoaxy pridaj právničinu, zatrep a hoď do okna najbližšieho paláca.

Zuzana Kepplová.
V Argentíne, a nielen v Argentíne, sa lúčia s Diegom Maradonom.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop