ďalšie zlepšenia.
KOŠICE. Za prvú tretinu septembra nevypravil DPMK 18 služieb. To je 0,5 percenta všetkých služieb, teda nenastúpila priemerne každá dvestá pri priemernom dennom počte 340 služieb.
Počet výpadkov klesá
Pritom za celý august bolo nevypravených služieb 206 (2 percentá, každá päťdesiata) a za júl 257 (2,3 percenta). Informoval o tom na nedávnej tlačovej konferencii k stavu MHD generálny riaditeľ DPMK Michal Tkáč (nominant KDH).
Za príčinu problémov označil nedostatok vodičov. Majú ich 502, chcú prijať 20 až 30. To sa najviac prejavilo počas dovoleniek. Navyše situáciu ešte zhoršil 11-percentný medziročný nárast počtu prípadov práceneschopnosti vodičov a ošetrovania člena rodiny.
Od 1. júla do 10. septembra 2007 nevypravili 28 služieb (0,1 percenta, každá tisíca služba). Za rovnaké obdobie tohto roka to bolo 481 (1,9 percenta, takmer každá päťdesiata služba).
Tkáč: Zlepšuje sa to
"Vypravenosť vozidiel má rozhodujúci vplyv na pravidelnosť a spoľahlivosť MHD. Pri nevypravovaní dispozičných záloh prudko narastajú časové výpadky, keďže poruchy nie sú nahradzované." Zdôraznil, že tieto problémy začali ešte pred augustovým spustením nového linkového vedenia, preto to netreba spájať.
Generálny riaditeľ dodal, že v septembri sa výprava zlepšuje, končia dovolenky, kurzy nových vodičov a vďaka rastu ich miezd i motivačným opatreniam (príspevky, byty) možno očakávať stabilizáciu stavu vodičov aj skvalitnenie MHD, pričom na prelome rokov 2008 a 2009 pribudnú nové autobusy. Verejne poďakoval vodičom za náročnú augustovú prácu v neštandardných podmienkach.
Pripomienok majú veľa
Podľa Tkáča priebežne riešia aj problémy vyplývajúce z nového linkového vedenia. "Zaoberáme sa mnohými pripomienkami cestujúcich i mestských častí. Niektoré operatívne uvádzame do praxe, posilnenia školských spojov či posuny časov kvôli lepšej koordinácii. Iné musíme dlhodobejšie vyhodnotiť, či sú oprávnené. Akceptovali sme napríklad podnety U. S. Steelu, Sídliska Ťahanovce, Myslavy alebo Šebastoviec."
Stále len posilňujú prázdninový režim
Generálny riaditeľ doplnil, že najbližšie úpravy chystajú od októbra a ďalšie posilnenia od novembra, no zrejme stále len v rámci prázdninového režimu. Kedy začnú spoje jazdiť tak často, ako určujú cestovné poriadky pre dni školského vyučovania, a či to bude ešte tento rok, k tomu sa jednoznačne nevyjadril. "Na školský režim prejdeme, keď budeme mať dosť vodičov."
Zmerajú cestovné časy, či sedia
Tkáč informoval, že v novembri zrealizujú časový monitoring spojov na linkách, na ktoré dostávajú podnety, že meškajú. "Príčinou môže byť, že pri tvorbe cestovných poriadkov neboli časy nastavené korektne, ale aj objektívna situácia na cestách najmä v dopravnej špičke."
Niektorí cestujúci sa sťažovali, že niekedy nekorešpondoval čas v cestovnom poriadku na internetovej stránke DPMK s časom v cestovnom poriadku na zastávke, a spoj nakoniec nešiel ani podľa jedného z nich. "Stať by sa to nemalo, ale vylúčiť to nemožno. Stále totiž prebieha optimalizácia a aj v priebehu mesiaca môže dochádzať k menším úpravám niektorých časov. Oznamy o tom však dispečeri hneď umiestňujú na zastávky," reagoval člen Predstavenstva DPMK Antonín Reisinger. Dodal, že na webstránke podniku pripravujú funkciu, kam si cestujúci len zadá, odkiaľ kam a kedy chce ísť a ponúkne mu to už konkrétne, skombinované spoje aj s presnými časmi a miestami prestupov.
Bruňák: Nie je to také zlé
Predseda Predstavenstva DPMK Ladislav Bruňák (SDKÚ-DS) nevidí stav MHD tak katastrofálne, ako niektorí cestujúci. "Pri dennom počte 160 vypravených autobusov zvykneme mať napríklad 5 až 7 hlásených porúch označovačov, pár nevypravených služieb a možno dve havárie. Keď každý deň prepravíme desaťtisíce ľudí, denný počet sťažností predstavuje relatívne nízke číslo. Keď však autobus uviazne na 40 minút v zápche, čo s tým máme robiť? Ale cestujúcich chápem, lebo keby mne meškal autobus, aj ja by som sa sťažoval."
(jav)
Autor: Bol to Michael Jackson?
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári