dopravu. Prečo autobus nezadržali zvodidlá? Špekuluje sa síce o tom, že európske normy sú prísnejšie ako chorvátske... Ale stále nie je oficiálne jasné, či autobus zvodidlá prerazil, ako sa špekulovalo, alebo ich len "štrajchol" v mieste, kde sa začínajú dvíhať od zeme. Na iných, zrejme už neskorších, sú síce najmä pri vraku autobusu odstránené, ale to mohli urobiť aj záchranné zložky, aby mali lepší prístup z cesty k raneným a mŕtvym.
Zistenia Korzáru podporujú aj stopy po pneumatikách a rozoraná pôda vpravo od zvodidiel. Nepriamo ich potvrdzujú aj odborníci. "Technicky nemajú zvodidlá autobus pustiť. Funkciou zvodidla je udržať vozidlo na ceste. Sú naddimenzované na určitú rýchlosť a záťaž. Keď sa testujú, nárazové skúšky sa robia kamiónmi. Musia niečo vydržať. Autobus je kolos a vo veľkej rýchlosti vyvinie obrovskú zotrvačnú silu. Podľa snímok, ktoré sme videli, boli zvodidlá pravdepodobne v poriadku. Ťažko sa to posudzuje na diaľku, neboli sme na mieste nehody. Neskúmali sme ukotvenie, ale na prvý pohľad sa zdá, že ich musel autobus preskočiť," zamýšľa sa Silvia Lubyová z certifikovanej spoločnosti Tradetech Košice, ktorá distribuuje a montuje zvodidlá na diaľnice aj cesty.
Autor: pod
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári