Korzár logo Korzár Košice
Štvrtok, 3. december, 2020 | Meniny má OldrichKrížovkyKrížovky

Keď sa dovolenka zmení na nočnú moru

Dovolenkové obdobie sa končí. Nie všetci si na dovolenke oddýchli, pre niektorých sa stala doslova utrpením. Na reklamácie zájazdov dozerá Slovenská

obchodná inšpekcia(SOI).

KOŠICE. Ak sú rekreanti nespokojní, majú právo služby reklamovať v cestovnej kancelárii (CK). Potrebný je k tomu záznam spísaný na mieste povereným pracovníkom CK. Delegát má rozhodnúť ihneď a zabezpečiť pokračovanie zájazdu. Ak sa to nedá, musí CK vrátiť rozdiel ceny. Ak sa CK a reklamujúci nedohodnú, môžu sa obrátiť na súd.

Slovenská obchodná inšpekcia preveruje prijatie reklamácie, vydanie dokladu o jej uplatnení a o spôsobe vybavenia, prítomnosť delegáta, vedenie evidencie, dodržiavanie lehôt a informačných povinností.

Skryť Vypnúť reklamu

"V zmysle zákona o ochrane spotrebiteľa môže byť predávajúcemu za porušenie povinností ustanovených zákonom, uložená pokuta až do dvoch miliónov. Za opakované porušenie povinností počas 12 mesiacov môže byť uložená pokuta do výšky piatich miliónov," informoval Daniel Horváth, riaditeľ Inšpektorátu SOI pre košický kraj so sídlom v Košiciach.

"Tento rok sme v Košiciach prijali 10 podnetov. Z obsahu väčšiny vyplýva nespokojnosť so stravou, ubytovaním a nedostatočnou hygienou v ubytovacom zariadení," konštatoval.

Keď sa all inclusive zmení na all katastrofu

V sťažnosti na all inclusive zájazd sa uvádza: "Namiesto džúsov sme dostali zafarbené kyslé vody, jednu žltú, druhú červenú... Len suché pečivo a kornfleky bez jogurtu... Na obed jeden druh mäsa, z kuracieho len krídla...Polievka žiadna... Ovocie na tenko pokrájané."

Skryť Vypnúť reklamu

Niektoré CK špekulujú s ubytovaním. Jedna rekreantku ubytovali v inom hoteli ako bol v katalógu. Až doma zistila, že mal o hviezdičku menej. Podľa SOI sa ubytovacie zariadenie môže meniť za iné, len ak je na rovnakej úrovni.

SOI informovala aj o prípade, keď CK propagovala, že pri pobyte jednej osoby má táto možnosť byť ubytovaná sama bez príplatku. Podmienkou však bolo ubytovanie ďalšej, cudzej, osoby v izbe.

"Aj tento prípad dokazuje, aké je dôležité všímať si všetky informácie uvedené v katalógoch cestovných kancelárií. Ako aj pred podpísaním si preštudovať i obsah zmluvy o zájazde," vysvetlil Horváth.

Dostali by výpoveď, keby spísali reklamáciu

Časté sú nedostatky v doprave. Odlet sa menil dokonca aj päťkrát alebo bol odložený o 12 hodín. Na príčine sú letecké spoločnosti. Pri odletoch z Bratislavy sa ľudia sťažujú aj na to, že kvôli ceste majú o deň skrátený pobyt.

Skryť Vypnúť reklamu

Účastníkom jedného autobusového zájazdu sa v strede trasy pokazila klimatizácia. Závadu neodstránili ani počas pobytu. Sťažovatelia s podobným problémom uviedli, že CK sa odmietla k preprave vyjadriť, lebo im nepredložili vyjadrenie šoférov.

"Šoféri nám odmietli vystaviť doklad o uvedenej skutočnosti s tým, že ak by tak spravili, dostanú výpoveď. Údajne majú zakázané čokoľvek písomne potvrdzovať," tvrdia.

Známe sú aj prípady, keď delegát odmietol spísať reklamáciu.

"V takomto prípade odporúčam napísať na mieste záznam o reklamácii ako aj o odmietnutí jej prijatia povereným zástupcom, prípadne zabezpečiť jeho podpísanie ďalšími účastníkmi zájazdu, či urobiť fotodokumentáciu. Po návrate z dovolenky bez zbytočného odkladu uplatniť reklamáciu v cestovnej kancelárii," radí Horváth.

Neschopní delegáti

Ťažkosti boli dovolenkujúcim spôsobené aj nezabezpečením delegáta alebo jeho "neschopnosťou". Toho sa týkajú viaceré sťažnosti:

"Od delegátky sme sa dozvedeli, že za posledný deň máme priplatiť ešte 32 dolárov... Povedala som, že peniaze vydám, až keď mi vystaví príjmový doklad. Odmietla s tým, že jej mám peniaze dať a ešte aj podpísať prehlásenie že sa nebudem sťažovať. Zašla som na recepciu a prišla na to, že hotelu stačí 25 dolárov na osobu."

"Delegátka je neschopná, zavádzala nás... Celé jej vystupovanie bolo v zmysle opakujúcich sa viet: ja som tu prvýkrát, v centrále mi povedali, máte právo sťažovať sa, ja mám právo vyjadriť sa k reklamáciám do troch dní."

CK: Očakávania klientov sú vyššie ako zakúpené služby

Náhodne sme oslovili niektoré CK, väčšina k reklamáciám vyjadrovať nechcela.

"Reklamácie evidujeme a odpovedáme na ne v zákonnej lehote. Zákazníkom v prvom rade odporúčame riešiť reklamáciu v mieste pobytu u zástupcu CK," uviedla konateľka CK Ruefa Anna Vargová.

Podľa nej väčšina reklamácií súvisí s tým, že klienti si kúpia nižšiu kategóriu služieb, ale ich očakávania sú vyššie. Napríklad zájazd do trojhviezdičkového hotela s all inclusive a očakávajú služby na najvyššej úrovni.

"Reklamácia ohľadne zmeny hotela či ubytovacieho zariadenia sa vyskytne ojedinele, avšak evidujeme sťažnosti na delegátov. Tí však nie sú v jednotlivých destináciách k dispozícii klientovi 24 hodín denne. Ak ide o reklamácie typu delegáta sme ani nevideli, bez ďalšieho konkretizovania, nepokladáme takéto reklamácie za opodstatnené. V prípade, že ide o opodstatnenú reklamáciu, riešime ju poskytnutím zľavy," informovala Vargová.

Najčítanejšie na Košice Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Nie je to len chlapská záležitosť
  2. ARÓNIA najsilnejšia prírodná prevencia proti respiračným vírusom
  3. Studujte v Praze ekonomii a business v angličtině
  4. Ako inovácie menia naše návyky? Čo už dnes môžete robiť inak
  5. METROPOLIS prináša mestské bývanie vo vysokom štandarde
  6. Buďte v najlepšej spoločnosti!
  7. Slovensko spoznalo najlepšie farmy minulého roka
  8. Na výpadok elektriny vás môže upozorniť aj SMS
  9. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  10. Tip na náhradu za rúško: Kvalitný nákrčník ochráni aj pred zimou
  1. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  2. Prvá akumulátorová 2-stupňová snehová fréza na trhu
  3. COOP Jednota je najdôveryhodnejším slovenským predajcom potravín
  4. Tip na vianočný darček? Kvalitný zrak so zľavou 1 000 €
  5. Budeme môcť v budúcnosti pracovať len z domu?
  6. 8 inšpirácií, ako využiť zvyšky jedla a nič nevyhodiť
  7. Na výpadok elektriny vás môže upozorniť aj SMS
  8. Detský čaj COOP Jednoty získal unikátne medzinárodné ocenenie
  9. FMMR svojím výskumom reaguje na aktuálne živé témy
  10. Slovenské „šampanské“, za ktorým sa skrýva príbeh lásky
  1. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári 17 856
  2. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 15 731
  3. Aká je chémia vôní 13 495
  4. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 9 769
  5. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 9 658
  6. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 9 192
  7. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 743
  8. Bývanie v meste predlžuje život 8 257
  9. ARÓNIA najsilnejšia prírodná prevencia proti respiračným vírusom 8 239
  10. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 7 986
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Takto vyzeral Jakub po bitke na policajnej stanici.

Po Zsuzsovej skončil v prešovskej väznici aj Gašpar

Súd reaguje, že on taký pokyn nevydal.

Tibor Gašpar.

Prešovčanka Ingrid: Pri pohľade na miesto bytovky mi stále naskakuje husia koža

Hlavné je, že žijeme, hovorí rok od výbuchu na Mukačevskej 7.

Ingrid s piatačkou Izkou.

Dekádu skiareál Lysá chátral, precitnúť má v čase pandémie

Stredisko na Čergove sa vždy spoliehalo na sneženie, teraz mu pomôže technika.

Lyžiarsky areál na Lysej idú oživiť.
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Chceli ho odstrániť, jeho imidžu uškodil Gučík. Kto je Maroš Žilinka?

Za generálneho prokurátora ho musí vymenovať prezidentka.

Prokurátor Maroš Žilinka.
Stĺpček šéfredaktorky Beaty Balogovej

Kto vráti Generálnej prokuratúre dôstojnosť?

Maroš Žilinka už nebude môcť úrad len tak udržiavať.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME
Ivan Ivanič, šéf SLA.
Predseda vlády Igor Matovič (OĽaNO).

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop