vynechávaním spojov a nízkymi mzdami ostávajú.
KOŠICE. Šéf odborov vodičov Vladislav Stankovič informoval, že v rámci momentálnych možností je to kompromis, ktorý má prispieť k upokojeniu kritickej situácie. "Nevyrieši okamžite všetky problémy a nedoplní chýbajúce stavy vodičov."
Koľko pridajú vodičom budúci rok, budú riešiť neskôr. Tohtoročné, pred pol rokom ukončené kolektívne vyjednávanie (predtým im pridali 5 korún na hodinu, teraz ďalších 7) mimoriadne opäť otvorili nedávno, keď pre nedostatok vodičov začala MHD kolabovať.
25 hrubé
Odteraz budú zarábať vodiči autobusu a trolejbusu 92 Sk/hod. a vodiči električky 88 Sk/hod. K tomu môžu dostať 25-percentné odmeny a príplatky. Po zvýšení by mohla vzrásť priemerná hrubá mzda vodiča autobusu na približne 25 400 Sk (doteraz 22 989), vodiča trolejbusu na 25 100 (doteraz 22 777) a vodiča električky na 24 700 (doteraz 22 423).
Stankovič: 15 čisté
Stankovič však upozorňuje, že v čistom je to stále menej ako 15-tisíc za mesačnú normu 162,5 odpracovaných hodín. Zdôrazňuje, že kto zarába viac, tak len vďaka nadčasom, ktorých počet je na hranici zákona. "Niektorí už majú odrobených okolo 200 až 250 hodín nadčasov, pričom zákon za rok dovoľuje maximálne 400."
DPMK a vodiči sa ešte dohodli, že od januára 2009 im 25-percentnú nenárokovateľnú výkonnostnú odmenu znížia o 10 percent a tie im presunú do fixnej tarifnej hodinovej mzdy. Ďalej od budúceho roka budú dovolenkovú a vianočnú odmenu všetkých zamestnancov rátať z celkovo odpracovaných hodín za príslušné obdobie. Podnik tiež prehodnotí výšku mzdového zvýhodnenia za nadčasy. DPMK chce na ďalšie tri roky od mesta toľko peňazí, aby platy vodičov vzrástli za to obdobie až o 40 percent.
Autor: jav
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári