ale tam, kde je to možné, brázdia afaltky aj mnohí in-line korčuliari. Problémom však aj naďalej zostáva, že kompetentní a to najmä mestský magistrát, pristupuje k budovaniu nových cyklociest, resp. chodníkov pre in-line korčuliarov veľmi macošsky.
KOŠICE. Kvôli nedostatku vhodných ciest musia košickí korčuliari často jazdiť po "normálnych" komunikáciách, čím ohrozujú nielen seba, ale aj ostatných účastníkov cestnej premávky. Aspoň čiastočne sa podmienky mali zlepšiť už v tomto roku, lenže...
Ako sme vás ešte začiatkom jari informovali, magistrát chcel tento rok vybudovať pre cyklistov a korčuliarov dve stavby. Okolo 800 metrov kvalitného asfaltu malo pribudnúť v Čermeli pri začiatku detskej železnice až k už vybudovanému úseku za jej prvou zákrutou pri ceste k bývalej stanici Vpred. Zároveň sa mal vybudovať aj združený cyklo-peší chodník po Komenského ulici z Námestia Maratónu mieru okolo cukrárne Aida až po štadión Lokomotívy. Realita je taká, že doposiaľ sa aj napriek schváleným financiám neurobilo vôbec nič.
"V Čermeli nie sú doriešené majetkovo-právne vzťahy, ak sa nám to podarí, začneme s prípravou tejto stavby. O niečo lepšie to vyzerá na Komenského, kde potrebujeme získať ešte niektoré stavebné povolenia. Ak všetko dobre pôjde, predpokladám, že prestavba chodníka by mohla začať už na jeseň," dozvedeli sme sa od šéfa referátu dopravy útvaru Správy komunikácií mesta Košice Juraja Cichanského.
Na Bratislavu z úctivej vzdialenosti
A tak, kým napríklad v Bratislave korčuliari aj cyklisti veselo jazdia po kvalitnej ceste okolo oboch brehov Dunaja až po Gabčíkovo (dokopy asi 100 km), v Košiciach je okolo Hornádu pre korčuliarov k dispozícii len asi 2,5 km relatívne kvalitného asfaltu medzi Teplárňou a splavom Hornádu na Jazere. Aj ten však už najmä na konci trasy má už svoje lepšie časy za sebou.
Pritom by stačilo málo. Realizovať projekt výstavby kvalitnej cesty po pravej strane Hornádu od ťahanovského tunela až po Krásnu, ktorý by využívali aj korčuliari. Hoci mesto má vo svojom pláne vybudovanie chodníka okolo Hornádu, ešte dlho zostane len pri tom. "Máme to síce v dlhodobom pláne, ale tento breh patrí povodiu Bodvy a Hornádu. Nie je ani majetkovo-právne vysporiadané a momentálne na to ani nie sú peniaze. Navyše sa na to zatiaľ nemôžu čerpať ani peniaze z eurofondov. Ak by som bol optimista, tak možno o 5 rokov by to snáď mohlo byť realizované aj v praxi. Neviem síce porovnať situáciu Košíc a iných miest, ale uznávam, že podmienky pre korčuliarov by tu mohli byť aj lepšie," dodal Juraj Cichanský.
Zatiaľ jedinou pozitívnou správou do budúcnosti je to, že investor nového administratívno-bytového komplexu vo Vyšnom Opátskom chce vybudovať korčuliarsky a cyklistický chodník po ľavej strane Hornádu, ktorý bude prepojený na jestvujúcu cyklotrasu pri Teplárni premostením ponad rieku.
Kde sa dá v Košiciach jazdiť
(jsv)
n Alpinka (nad reštauráciou) - koniec golfového ihriska a späť - 3 km
n Ťahanovce-most - Anička - Ryba - Kostolianska cesta a späť (7 km - pozor na autá!)
n Okruh Komenského - areál TU - Vysokoškolská - Boženy Nemcovej (1,5 km - pozor na autá!)
n Tepláreň - chatová osada nad Jazerom - splav Hornádu a späť 5 km
n Námestie osloboditeľov - značený cyklochodník po "párnej" strane Južnej triedy - Barca (4 km - kvôli kvalite asfaltu len pre ozaj dobrých korčuliarov)
n Furča (vodojem) - Zelený dvor (5 km - asfalt nie je ideálny)
n Okruh po cyklochodníku na ľavej a pravej strane Hlavnej ulice (2 km - pozor na nedisciplinovaných chodcov!)
n Chodník po ľavej a pravej strane Triedy SNP (dokopy 5 km - pozor na časté križovatky)
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári