Korzár logo Korzár Košice
Štvrtok, 24. jún, 2021 | Meniny má JánKrížovkyKrížovky

Reklamáciu na zájazd treba uplatniť do troch mesiacov

Na základe vašich podentov sa na tomto mieste venujeme postrehom a pripomienkam čitateľov. Za doterajšie ďakujeme a ďalšie čakáme na adrese: Košický

večer - Korzár, Letná 47, 040 01, Košice, alebo telefonicky na čísle 600 22 64.

K letu a dovolenkám neodmysliteľne patria zájazdy k moru. Niekedy sa však môže zmeniť aj na nočnú moru. Dúkazom je podnet od nášho čitateľa. "Minulý rok sa môjmu susedovi stalo, že na dovolenke pri mori nedostal také služby, aké mal mať podľa ponuky cestovnej kancelárie, dohodnutých v zmluve. Išlo o izby so zjavne nižším štandardom a väčšiu vzdialenosť od pláže, ako bolo uvádzané v katalógu a ani strava nebola na takej úrovni, ako za takú cenu očakával. Keď to chcel potom na Slovensku reklamovať, hoci mal aj fotografie, neuznali mu to. Vraj nepostupoval tak, ako sa pri reklamácia má. Zaujímalo by ma teda, keďže tento rok cestujem k moru s rodinou aj ja, ako treba správne uplatniť reklamáciu, aby sa ňou cestovka musela zaoberať?"

Skryť Vypnúť reklamu

Odpovede sme hľadali na Krajskom inšpektoráte Slovenskej obchodnej inšpekcie (KI SOI). "Ak CK nesplní povinnosti, vyplývajúce zo zmluvy alebo zo zákona o zájazdoch riadne a včas, musí objednávateľ uplatniť svoje právo písomne v CK bezodkladne, najneskôr do troch mesiacov od skončenia zájazdu," povedal nám riaditeľ KI SOI v Košiciach MVDr. Daniel Horváth. "Na uznanie nárokov pri chybne poskytnutej službe objednávateľ predloží písomný záznam. Podľa zákona o ochrane spotrebiteľa to však nezbavuje CK povinnosti prijať reklamáciu povereného zástupcu CK na mieste poskytovania služieb a riešiť ju. V prípade, že neexistuje záznam o reklamácii z miesta pobytu, či už pre neprítomnosť alebo neochotu delegáta, CK je povinná reklamáciu prijať a nemôže prijatie reklamácie podmieňovať predložením písomného záznamu z miesta pobytu."

Skryť Vypnúť reklamu

CK zodpovedá objednávateľovi za porušenie záväzkov vyplývajúcich z uzatvorenej zmluvy bez ohľadu na to, či tieto záväzky má splniť CK, alebo iní dodávatelia služieb. Povinnosť urobiť písomný záznam o reklamácii podľa zákona o ochrane spotrebiteľa je na strane predávajúceho, lebo vyplýva zo zodpovednosti za chyby poskytovateľa služieb, teda CK. SOI je v súvislosti s reklamáciami oprávnená preverovať napríklad dodržiavanie informačných povinností, informovať o podmienkach a spôsobe reklamácie vrátane údajov o tom, kde možno reklamáciu uplatniť, prijatie reklamácie, prítomnosť zamestnanca povereného vybavovať reklamácie po celý čas zájazdu, dodržiavanie lehoty na vybavenie reklamácie, či vydanie potvrdenia o uplatnení reklamácie.

Krajský inšpektorát SOI v Košiciach prijal v tomto roku dve sťažnosti na cestovné kancelárie, týkajúce sa nedodržania zmluvných podmienok ohľadom dĺžky pobytu v letovisku (skrátený pobyt v dôsledku dlhého čakania na lietadlo a skorý odchod z ubytovacieho zariadenia). Sankcie nie sú zanedbateľné. "V zmysle zákona o ochrane spotrebiteľa môže byť predávajúcemu za porušenie povinností ustanovených zákonom uložená pokuta až do 2 000 000 Sk. Za opakované porušenie povinností počas 12 mesiacov môže byť uložená pokuta do 5 000 000 Sk."

Skryť Vypnúť reklamu

Boris Macko

Najčítanejšie na Košice Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Holenie je umenie. A vy môžete byť jeho majstrom
  2. Kde sa dá elektromobil nabiť a za koľko? Veľký prehľad nabíjania
  3. Výber auta na lízing môže byť slobodnejší, ako ste si mysleli
  4. Pôžička s výraznou zľavou z úroku? Vieme, kde ju nájdete
  5. Čo by som urobil inak, keby som znovu staval dom?
  6. Ako ochrániť svoje peniaze pred infláciou
  7. Vedci z BMC SAV vo vlakoch nový koronavírus nenašli
  8. Vážení poslanci, to naozaj?
  9. Česi vynašli revolučné tričká, na ktorých nie je vidieť pot
  10. Viete, prečo by nás mala zaujímať ochrana biodiverzity?
  1. Pôžička s výraznou zľavou z úroku? Vieme, kde ju nájdete
  2. Vážení poslanci, to naozaj?
  3. Koniec čakania na kuriéra
  4. Čo by som urobil inak, keby som znovu staval dom?
  5. Prvé mesiace 2021 vzrástol počet susedských sporov
  6. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  7. Václav Vydra: Ako nedostať pokutu v úseku kde je meraná rýchlosť
  8. Česi vynašli revolučné tričká, na ktorých nie je vidieť pot
  9. Holenie je umenie. A vy môžete byť jeho majstrom
  10. Od 1. septembra je predprimárne vzdelávanie povinné
  1. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový? 11 438
  2. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku 8 642
  3. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku 6 898
  4. Stiahnite si stovky e-kníh 5 866
  5. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 5 082
  6. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom 3 668
  7. Crème de la crème po slovensky 3 197
  8. Nový Volkswagen Polo je najšikovnejšie malé auto 2 966
  9. Kde sa dá elektromobil nabiť a za koľko? Veľký prehľad nabíjania 2 879
  10. Ako ochrániť svoje peniaze pred infláciou 2 646
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Kľúčovou zbraňou proti delta variantu koronavírusu je zaočkovanie obidvoma dávkami vakcíny.

Aktuálne je na Slovensku zaočkovaných 26 percent obyvateľstva.


8 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Ako sa bude vyvíjať pandémia.


a 2 ďalší 6 h

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop