Korzár logo Korzár Košice
Piatok, 27. november, 2020 | Meniny má MilanKrížovkyKrížovky

Reklamáciu na zájazd treba uplatniť do troch mesiacov

Na základe vašich podentov sa na tomto mieste venujeme postrehom a pripomienkam čitateľov. Za doterajšie ďakujeme a ďalšie čakáme na adrese: Košický

večer - Korzár, Letná 47, 040 01, Košice, alebo telefonicky na čísle 600 22 64.

K letu a dovolenkám neodmysliteľne patria zájazdy k moru. Niekedy sa však môže zmeniť aj na nočnú moru. Dúkazom je podnet od nášho čitateľa. "Minulý rok sa môjmu susedovi stalo, že na dovolenke pri mori nedostal také služby, aké mal mať podľa ponuky cestovnej kancelárie, dohodnutých v zmluve. Išlo o izby so zjavne nižším štandardom a väčšiu vzdialenosť od pláže, ako bolo uvádzané v katalógu a ani strava nebola na takej úrovni, ako za takú cenu očakával. Keď to chcel potom na Slovensku reklamovať, hoci mal aj fotografie, neuznali mu to. Vraj nepostupoval tak, ako sa pri reklamácia má. Zaujímalo by ma teda, keďže tento rok cestujem k moru s rodinou aj ja, ako treba správne uplatniť reklamáciu, aby sa ňou cestovka musela zaoberať?"

Skryť Vypnúť reklamu

Odpovede sme hľadali na Krajskom inšpektoráte Slovenskej obchodnej inšpekcie (KI SOI). "Ak CK nesplní povinnosti, vyplývajúce zo zmluvy alebo zo zákona o zájazdoch riadne a včas, musí objednávateľ uplatniť svoje právo písomne v CK bezodkladne, najneskôr do troch mesiacov od skončenia zájazdu," povedal nám riaditeľ KI SOI v Košiciach MVDr. Daniel Horváth. "Na uznanie nárokov pri chybne poskytnutej službe objednávateľ predloží písomný záznam. Podľa zákona o ochrane spotrebiteľa to však nezbavuje CK povinnosti prijať reklamáciu povereného zástupcu CK na mieste poskytovania služieb a riešiť ju. V prípade, že neexistuje záznam o reklamácii z miesta pobytu, či už pre neprítomnosť alebo neochotu delegáta, CK je povinná reklamáciu prijať a nemôže prijatie reklamácie podmieňovať predložením písomného záznamu z miesta pobytu."

Skryť Vypnúť reklamu

CK zodpovedá objednávateľovi za porušenie záväzkov vyplývajúcich z uzatvorenej zmluvy bez ohľadu na to, či tieto záväzky má splniť CK, alebo iní dodávatelia služieb. Povinnosť urobiť písomný záznam o reklamácii podľa zákona o ochrane spotrebiteľa je na strane predávajúceho, lebo vyplýva zo zodpovednosti za chyby poskytovateľa služieb, teda CK. SOI je v súvislosti s reklamáciami oprávnená preverovať napríklad dodržiavanie informačných povinností, informovať o podmienkach a spôsobe reklamácie vrátane údajov o tom, kde možno reklamáciu uplatniť, prijatie reklamácie, prítomnosť zamestnanca povereného vybavovať reklamácie po celý čas zájazdu, dodržiavanie lehoty na vybavenie reklamácie, či vydanie potvrdenia o uplatnení reklamácie.

Krajský inšpektorát SOI v Košiciach prijal v tomto roku dve sťažnosti na cestovné kancelárie, týkajúce sa nedodržania zmluvných podmienok ohľadom dĺžky pobytu v letovisku (skrátený pobyt v dôsledku dlhého čakania na lietadlo a skorý odchod z ubytovacieho zariadenia). Sankcie nie sú zanedbateľné. "V zmysle zákona o ochrane spotrebiteľa môže byť predávajúcemu za porušenie povinností ustanovených zákonom uložená pokuta až do 2 000 000 Sk. Za opakované porušenie povinností počas 12 mesiacov môže byť uložená pokuta do 5 000 000 Sk."

Skryť Vypnúť reklamu

Boris Macko

Najčítanejšie na Košice Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Počúvaním hluku chránime váš sluch
  2. Fakty o batériách, ktoré ste nevedeli
  3. Rozbiehať biznis v čase korony? Ide to
  4. Bývanie v meste predlžuje život
  5. Slovensko spoznalo najlepšie farmy minulého roka
  6. Zodpovedné podnikanie je témou aj pre slovenské spoločnosti
  7. Porsche Unseen: Tajné projekty dizajnérskej kuchyne, časť druhá
  8. Aká je chémia vôní
  9. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári
  10. Helske očarila nemeckých dôchodcov
  1. Aké sú dopady pandémie na financie ľudí?
  2. METROPOLIS prináša mestské bývanie vo vysokom štandarde
  3. Účastníci charitatívneho behu No Finish Line nabehali 26 007 km
  4. Porsche Unseen: Tajné projekty dizajnérskej kuchyne, časť druhá
  5. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári
  6. Počúvaním hluku chránime váš sluch
  7. Aká je chémia vôní
  8. Helske očarila nemeckých dôchodcov
  9. Tipy na cenovo výhodné vianočné darčeky, ktoré aj potešia
  10. Bývanie v meste predlžuje život
  1. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 29 047
  2. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 18 050
  3. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 13 680
  4. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 11 019
  5. Mercedes-Benz opäť nadizajnoval budúcnosť 8 435
  6. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 258
  7. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 7 879
  8. Čo ovplyvňuje chuť kačacieho mäsa? Tieto dve veci 7 595
  9. Nástrahy online vyučovania, o ktorých sa nehovorí 7 490
  10. Predplatená telefónna karta s kreditom 10 € v denníku SME 7 163
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

ROZHOVOR

Pediatrička: Niekedy som očkovala na chrípku 600 detí za rok, teraz približne 50

Ľudia si zvykajú, že nemôžu behať za lekárom so všetkým.

Pediatrička Eva Ševecová.
Rozhovor

Archeológ: Hrady síce opravujeme, ale tie nežijú

Michal Keruľ chcel odhaľovať poklady histórie, teraz ich pomáha strážiť.

Michal Keruľ s rodinou.
Humenskí poslanci nájomnú zmluvu so spracovateľom ovocia neschválili.
Vrak pred rodinným domom začínajú úrady riešiť.
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

AUTORSKÁ STRANA PETRA SCHUTZA

Návštevníci u sv. Michala a spev Moniky (týždeň podľa Schutza)

Z radu kajúcnikov je exštátna tajomníčka zrejme vôbec najvýbušnejší materiál.

Ústavnoprávny výbor vypočúva kandidátov na generálneho prokurátora.
Pavol Jarčuška počas tlačovej konferencie k aktuálnej pandemickej situácii.
Miesto atentátu na jadrového vedca.
Mária Kolíková

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop