Niektoré banky informujú klienta esemeskou nielen o pohybe na bankovom účte, ale aj o lokalite bankomatu, z ktorého vyberal.
BRATISLAVA. Z ktorého bankomatu si manželka vybrala peniaze, alebo u ktorého obchodníka zaplatila kartou, môže manžel zistiť aj cez esemesku z banky, ak majú spoločný účet. Nemusí čakať, kým mu príde poštou bankový výpis alebo to zisťovať cez internet banking. Podmienkou je, že má aktivovanú službu zasielania esemesiek o transakciách na účte.
Môže ho to upozorniť aj na fakt, že niekto z jeho účtu vyberá peniaze neoprávnene. Napríklad vtedy, ak sa peniaze vyberajú z bankomatu v lokalite, kde majiteľ účtu či jeho partner nikdy nechodia. Vtedy by mal klient banku okamžite požiadať o zablokovanie platobnej karty.
V marci boli niektoré karty skopírované
Slovenská sporiteľňa posiela klientom esemesku aj s informáciou, kde sa bankomat nachádza, od soboty. Podmienkou je, že má aktivovanú službu SMS kuriér. "Cieľom je, aby si mohol skontrolovať vykonané transakcie a chránil sa tak pred prípadnými neoprávnenými transakciami na účte," zdôvodňuje vedúci oddelenia elektronického bankovníctva Michal Habarda.
Bankové karty niektorých klientov Slovenskej sporiteľne, ktorí si koncom marca vybrali z jedného z jej bankomatov v Bratislave peniaze, boli zneužité. Tým, že vložili kartu do bankomatu a zadali PIN kód, poskytli podvodníkovi dôležité údaje o ich karte. Ten ich skopíroval pomocou špeciálneho zariadenia a zhotovil falzifikáty kariet.
Dôležité je okamžité oznámenie
Informáciu o bankomate zasiela klientom aj ČSOB v esemeske o zaúčtovaní transakcie. UniCredit Bank sprístupňuje klientom cez esemesku túto informáciu len v prípade, ak platia kreditnou kartou. VÚB banka ani Tatra banka informáciu o lokalite bankomatu alebo platobného terminálu cez esemesku neponúkajú.
"Z pohľadu klienta je najdôležitejšia informácia, že jeho kartou bola zrealizovaná transakcia," tvrdí hovorkyňa banky Alena Walterová. V prípade, že táto transakcia bola neoprávnená, klient môže kartu okamžite zablokovať. "Podľa nášho názoru je pre klienta dôležitejší fakt, že bmail je zasielaný okamžite po odsúhlasení autorizačnej požiadavky bankovým systémom," povedal hovorca Tatra banky Boris Gandel.
(of)
Autor: Pán riaditeľ Kačenga
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári