Dve driečne aktivistky vyzývali ku konzumácii kapusty
Kto sa včera okolo 15. hodiny vybral do centra a zašiel na zmrzlinu do Aidy, mal šťastie. Vystihol polhodinový interval, počas ktorého stáli pred cukrárňou dve fešné ativistky. Neobhajovali práva zvierat či ešte nenarodených detí, ale nabádali Košičanov ku zvýšenej konzumácii kapusty.
Akciu zorganizovala mimovládna organizácia Ľudia a vitamíny. "Bola to naša prvá prezentácia," prezradil nám predseda Zoltán Minerál. "Vznikli sme iba nedávno, ako pobočka celosvetovej siete združenia na podporu zdravého stravovania. Našim cieľom je vzbudiť v ľuďoch väčší záujem o konzumáciu čerstvej zeleniny i ovocia a naopak, odnaučiť ich od tzv. štýlu rýchleho stravovania. Teda od hamburgerov, hot dogov či fast foodov. Lebo ak sa tak nestane, o niekoľko rokov budú Slováci tam, kde sú už niekoľko rokov Američania. Na špici rebríčka obezity..."
Na dôkaz nám Z. Minerál predložil celosvetové štatistiky, podľa ktorých sú na prvom mieste krajín v počte obéznych ľudí USA, nasledované Veľkou Britániou a Kanadou. Slovenskú síce patrí až 49. priečka, ale rok pred tým 52. a ešte o rok skôr 56. Po tomto roku sa opäť očakáva posun na 43. miesto. A to všetko kvôli nedostatku čerstvých vitamínov, zvykaniu si na nezdravú stravu či obmedzovanie pohybu.
"Preto sme sa rozhodli, že budeme obyvateľov nejako motivovať. Nie rozdávaním letákov, kde ich budeme kŕmiť štatistikami a varovaniami. Zvolili sme takú formu, ktorá ich určite viac zaujeme a dúfame, že aj inšpiruje," pokračoval Z. Minerál. "Tieto dve dievčatá sa budú v košických uliciach objavovať každý pracovný deň. Dnes propagovali kapustu, zajtra to budú banány. V pondelok mrkva a v utorok ananás. Ako ste si možno všimli, budeme striedať ovocie so zeleninou tak, aby sa spropagovali všetky. Každý prírodou vypestovaný produkt je totiž zdravší, ako ktorýkoľvek pokrm z kategórie rýchleho občerstvenia. Práve ten je totiž najväčším zdrojom a tvorcom obezity..."
Ako sme si mohli za spomínaných 30 minút všimnúť, driečne aktivistky, odeté iba v plavkách, doplnených kapustnými listami, vyvolali u okolidúcich veľký záujem. Pristavovali sa nielen muži, ale aj ženy, z ktorých mnohé im v duchu závideli vyšportované postavy a pleť bez celulitídy. Samozrejme, v takmer každej mužskej i ženskej ruke sa objavil mobilný telefón s fotoaparátom a tesne pred prezentáciou dorazili aj redaktori televízie TV Markíza a TV JOJ. Dievčatá rozdávali úsmevy do každej strany a poctivo natŕčali placky s vitamínovými sloganmi. Približne o pol štvrtej sa obliekli, nasadli do auta a zmizli.
Dnes popoludní by sa mali pred Aidou objaviť zas a propagovať banány. Ak chete vedieť ako, nemali by ste na Hlavnej ulici chýbať...
Róbert BEJDA
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári