mužov. V zbrojnici síce parkujú ešte nejaké tatrovky, no tie dokážu previesť na miesto požiaru maximálne štyroch mužov.
KOŠICE. Niektorí hasiči sú zhrození, pretože tvrdia, že ak by došlo k dvom veľmi vážnym udalostiam naraz, nastane problém s presunom ľudí. Na výjazd by museli vyslať viac techniky, len preto, aby sa tam hasiči vôbec dostali. Pritom problém s cisternami pretrváva už dlhšie, na vine sú väčšinou brzdy, tak ako aj v tomto prípade. V minulom roku havarovali počas výjazdu dve cisterny práve kvôli brzdám.
Opravy zhltnú státisíce
Podľa riaditeľa OR HaZZ v Košiciach Jozefa Bodnára ide o bežnú vec. Na druhej strane však dodáva, že ročne hasiči z prevádzkových nákladov minú podstatnú časť práve na opravy.
"Je to tak, tentoraz zlyhali opäť brzdy, autá už sú v servise. Boli sme na STK, no našli chyby. Pri tejto starej technike, veď priemerný vek cisterien je 18 rokov, sa vždy niečo nájde. Máme ešte tatrovky, ktoré síce prepravia menej ľudí, no na dopravu použijeme iné autá. Verím, že problém sa v priebehu niekoľkých dní vyrieši," vysvetľuje J. Bodnár.
Zasahujúce vraky
Staré kraksne, na ktorých musia hasiči zasahovať už patria pomaly do šrotu. Nových však niet, pričom práve Košice potrebujú cisterny ako soľ. "Pritom niektoré okresné mestá už nové dostali, na nás sa akosi zabúda. Máme síce v meste a v Šaci 11 vozov, nezodpovedajú však dobe čo sa týka spoľahlivosti a vybavenia. To isté je aj s rebríkmi, máme síce 30-metrový, no potrebujeme aj dlhší. Niet peňazí."
Autor: krs
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári