Poloprázdne parkovisko možno nazvať priepustným, no dostupným len pre tých, čo chcú parkovať viac ako 10 minút. Ale keby zvýšili hodinovú sadzbu od prvej minúty z 50 na 100 Sk, to by ešte len videli tú priepustnosť!
Nech sa spýtajú cestujúcich a tých, čo tam cestujúcich dovážajú a odvážajú (okrem letištných taxikárov), či sa tešia a či zámer letiska pochopili. Škoda, že sa nespýtali predtým, ako to zmenili. Ale možno ich to ani nezaujíma. Zrejme chcú, aby bežní smrteľníci do 10 minút, z ktorých "ryža" nebude, parkovali na vedľajších parkoviskách. Letisko najlepšie vie, kde je pre obyčajných vodičov najlepšie parkovať, keď oni sami to nevedia.
Pripomína mi to situáciu, keď ľudia roky chodia krížom cez vychodený hrboľatý neudržiavaný chodníček a úrad zrazu, bárs aj so šľachetným, no naivným úmyslom, urobí krásny nový vydláždený chodník. Akurát, že ten vedie dookola. A potom sa úradníci čudujú, prečo len tie teľatá nezmyselne stále chodia po tom starom zablatenom chodníčku, a nie po novom asfaltovom, ktorý stál toľké peniaze.
Nemôže byť náhoda, že toľko vodičov aj napriek možnosti parkovať 10 minút grátis na vedľajších parkoviskách sa radšej stále zaryto otáča pred rampou. Príde im to logickejšie, ako zachádzať pred starý terminál, keď idú k novému. Letisko nemôže nevidieť, že to tak je a aj to tak zrejme ostane. Čudné, že manažmentu nepripadá trápne, ako autá vykladajú cestujúcich pred rampou. Ako Košičan sa za to hanbím pred návštevníkmi z iných miest či krajín.
Neviem, prečo sa mi vidí, na rozdiel od letiska, normálnejšie, aby autá, ktoré nechcú parkovať, len niekoho vyložiť či naložiť, pustili k terminálu čo najbližšie a vozidlá, ktoré si chcú hodinku postáť, dali na vedľajšie parkoviská. Asi som tiež len teľa, čo by sa radšej otočilo pred rampou, než by malo pohladkať ego manažmentu letiska tým, že by som využil vedľajšie parkoviská. Hlavne, že taxikári pred terminálom si platia za exkluzivitu prvého kontaktu, a tí, čo platiť nechcú, nech idú parkovať do poľa.
Ak chce letisko investovať do zmeny celej koncepcie parkovania 30 miliónov, najprv by si malo dať dole klapky z očí. Skôr, ako si tí vodiči teľatá namaľujú pred rampou na zem protestný kruhový objazd a paralyzujú vjazd a výjazd z priepustného a dostupného parkoviska P1.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári