niekedy kruté a niekedy až tak, že sa ani veriť nechce. Ale inokedy je mesto ústretové až neuveriteľne. Ťažko povedať, kto má kedy čo navyše urobiť, aby mohol svoj zámer zrealizovať. Raz je to cesta navyše, potom semafory alebo cyklistický chodník či čokoľvek iné. Treba ho vyžmýkať. Keď chce stavať, musí zacálovať aj tzv. vyvolané investície.
Netreba ďaleko chodiť. O Auparku sa hovorí toľko a na investora sa kladú stále nové úlohy čo musí, že iný by už zdupkal. Tak to má byť, chceme aj niečo navyše. Preto sa veriť nechce, že pri výstavbe takmer dvesto rodinných domov v mestskej časti Lorinčík vlastne ide mesto proti sebe. Nielenže nemusí postaviť obslužnú komunikáciu, po ktorej by si stavebníci vozili materiál na svoje stavby, ale veľkoryso mu dovolí s mechanizmami a autami jazdiť po mestskej komunikácii. Paradoxne v inej mestskej časti. Celá doprava má totiž smerovať cez Pereš.
Niet sa čo čudovať, keď sa Perešania stavajú na zadné, aby tomu zabránili. Aj bez stavebného boomu sú cesty v úbohom stave a chodník je vybudovaný len do polovice. Nehovoriac o tom, že sa obávajú nielen o svoju bezpečnosť, ale aj o majetok. Kto im nahradí škody, kto opraví už dnes napoly rozpadnutú cestu? Právom sa pýtajú, prečo sa majú ničiť ich komunikácie, keď sa stavať bude na katastrálnom území susedov. Odniesť si to majú len preto, že je to bližšie k Perešu?
Ani pôvodní obyvatelia Lorinčíka nie sú nadšení. Niežeby bránili výstavbe, ale aj oni majú obavy o svoje domy, keby im mali popod okná jazdiť tatrovky. Ako sa zdá, ich to obíde, pretože mesto našlo skvostné riešenie. Stavebníci budú môcť používať perešskú cestu. O žiadnej účelovej komunikácii, ktorá by slúžila počas výstavby, vôbec neuvažuje. Komunikácia Bystrická patrí mestu, nie mestskej časti a je po diskusii. Dotknutý Pereš nie je účastníkom stavebného konania, preto nemá čo do toho hovoriť.
Nikto si asi neprepočítal, čo urobia mechanizmy a náklaďáky s cestou, na ktorej je prestretý len tenučký koberček, ale ani nezrátal, že dvesto domov sa nepostaví za jeden rok, ale bude to trvať niekoľko. Čo na tom, investor ušetrí pár korún, mesto si nechá zničiť cestu a potom veľkoryso zaplatí jej opravu. Veď je dosť bohaté. Čuduj sa svete, zrazu.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári