Ak niekto ponúka luxusný zájazd napríklad na Kanárske ostrovy za nízku cenu, treba byť na pozore.
BRATISLAVA. Niektoré cestovné kancelárie zvyknú ľudí lákať na nízke ceny. Takéto ponuky bývajú väčšinou zradné. „Pozerajte sa na nízke ceny so zdravou pochybnosťou. Ak je cena veľmi nízka, pýtajte sa kancelárie - prečo," odporúča pri výbere zájazdov viceprezident Slovenskej asociácie cestovných kancelárií a agentúr Robert Kohlmann.
Soňa Černochová z Európskeho spotrebiteľského centra dokonca tvrdí, že nízka cesta už môže určitým spôsobom signalizovať, že by mohlo ísť o podvod. Sú napríklad prípady, že cestovka ponúka výhodný luxusný zájazd s tým, že spotrebiteľ lepší nikde nenájde. Ponuka však trvá iba deň. Zájazd treba zaplatiť na ďalší deň, inak vraj bude cena dvojnásobná.
Stáva sa, že niekto osloví ľudí na ulici, aby vyplnili dotazník o dovolenkách s tým, že ich zaradia do žrebovania. Hlavnou cenou má byť luxusná dovolenka. Neskôr im poštou príde obálka s výhrou dovolenky, ktorú získajú, ak sa zúčastnia na prezentácii. „V mysli už balia kufre a tešia sa, že si budú užívať prírodu a lákavé azúrové more," opisuje jednu z taktík Černochová zo spotrebiteľského centra. Na prezentácii sa pocity stupňujú. Hrá hudba, ozýva sa šum mora. Agentka ukazuje nádherné obrázky zálivu. Spotrebitelia v eufórii podpíšu zmluvu, hoci si ju ani neprečítajú, a hneď aj zaplatia. Zamestnanci kancelárie sú ochotní ísť s klientmi po peniaze k bankomatu alebo domov. „Ťažko sa dajú vopred určiť nejaké indície, ktoré naznačujú, že ide o podvod alebo o klamanie, no ak spotrebiteľ nemá niečo v zmluve, mal by zabudnúť na kvetnaté slová cestovnej kancelárie," povedala Černochová.
Autor: ľja
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári