Korzár logo Korzár Košice
Pondelok, 21. jún, 2021 | Meniny má AlojzKrížovkyKrížovky

DPMK vykázal stratu 28 miliónov

Dopravný podnik mesta Košice (DPMK) zaznamenal za minulý rok stratu 28,14 milióna korún, ted o milión menej oproti plánu. Jeho predstavitelia tvrdia,

že hospodársky výsledok bol ovplyvnený stúpajúcimi nákladmi na pohonné hmoty i energie, ale aj zvýšenú potrebu náhradných dielov.

KOŠICE. DPMK je v strate už niekoľko rokov, tá sa kumuluje, čo znižuje základné imanie podniku. Napriek tomu sa strata zopakuje aj v budúcom roku, keď sa napriek niektorým úsporným opatreniam očakáva vo výške okolo 26 miliónov.

Najviac šlo na mzdy

Výnosy v minulom roku predstavovali 942,4 milióna korún, pričom takmer 390 miliónov pochádzalo z tržieb z dopravy a 140 miliónov z odpisov majetku. V druhom polroku došlo k zmene ceny cestovného z 12 na 17 Sk, čo znamenalo zvýšenie tržieb zhruba o 25 miliónov. DPMK v tomto roku ďalšie zvýšenie nepredpokladá.

Skryť Vypnúť reklamu

"Náklady predstavovali 970,4 milióna korún, pričom na náhradné diely to bolo 64 miliónov. Vyše 130 miliónov bolo použitých na nákup pohonných hmôt, 4,3 milióna na pneumatiky. Na mzdy šlo 297 miliónov a 9,4 milióna na odstupné bývalých zamestnancov," hovorí vedúci oddelenia kontrolingu DPMK Igor Kubačka.

Na chod podniku prispelo sumou 400 miliónov korún mesto, pol milióna činila dotácia od štátu

Tohto roku získa od mesta okrem 418 miliónov na prevádzaku ďalších 100 miliónov na nákup desiatich dlhých autobusov.

"Máme zastaralý vozový park, čo nám navyšuje potreby na náhradné diely. Až 45 autobusov je starších ako 15 rokov a 78 električiek má viac ako 21 rokov. Potrebujeme 50 nových autobusov, pptimum by sme dosiahli, keby sme boli schopní ročne doplniť ich stav o dvadsať," vysvetľuje generálny riaditeľ DPMK Michal Tkáč.

Skryť Vypnúť reklamu

Musia tiež rekonštruovať električkové trate, ktoré sú v dezolátnom stave. Pripravuje sa aj na zavedenie eura, na čo je potrebných päť miliónov. Bude treba vymeniť softwér v odbavovacom systéme i v automatoch.

Ako Tkáč dodal, chcú získať peniaze aj z eurofondov, určených na ekologizáciu dopravy.

Nedostatok vodičov

Pri počte 1154 zamestnancov bola priemerná mzda v DPMK 21 386 korún. "Podarilo sa nám znížiť počet zamestnancov zrušením 95 pracovných miest. Veľký problém však máme s vodičmi autobusov. Len minulý týždeň odišlo šesť a predpokladáme, že pôjdu ďalší. Odchádzajú za lukratívnejšou prácou. Navyše je problém získať ďalších pre sprísnené kritériá. Pri poslednom výbere zo 60 uchádzačov prešlo len pätnásť," dozvedáme sa od riaditeľky ľudských zdrojov Aleny Vojtechovskej.

Skryť Vypnúť reklamu

Linkové vedenie od júla

V decembri sa malo zmeniť linkové vedenie. "Bolo veľa pripomienok, nestihli sme to. Momentálne sme v štádiu, že uspokojená nie je len MČ Pereš, do konečnej doby ešte zapracuvávame malé pripomienky cestujúcich a poredpokladáme, že od júla spustíme nové linkové vedenie," vysvetľuje riaditeľ dopravy DPMK Róbert Nagy a M. Tkáč ho dopĺňa: "Musíme to už spustiť a následne bude ešte možné urobiť mierne korekcie. Pri takej veľkej zmene nevyhoviete každému, pripravujeme však aj prieskum spokojnosti, aby sme vedeli reagovať."

V praxi to bude znamenať menej liniek, spoje by ale mali chodiť častejšie.

Najčítanejšie na Košice Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. 15 otázok o separovaní. Minimálne na jednu nebudete vedieť odpovedať
  2. Regeneračný spánok s ideálne podopretou chrbticou
  3. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom
  4. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame
  5. Výber auta na lízing môže byť slobodnejší, ako ste si mysleli
  6. Kde sa dá elektromobil nabiť a za koľko? Veľký prehľad nabíjania
  7. Ako ochrániť svoje peniaze pred infláciou
  8. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku
  9. Ako sa v lete správne starať o citlivú detskú pokožku?
  10. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku
  1. Legislative intention - recodification of the corporate law
  2. Ako ochrániť svoje peniaze pred infláciou
  3. Výber auta na lízing môže byť slobodnejší, ako ste si mysleli
  4. Kde sa dá elektromobil nabiť a za koľko? Veľký prehľad nabíjania
  5. Posledné dni nešťastnej Anny Boleynovej
  6. Čo všetko je potrebné vedieť o ochrane očí počas leta
  7. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  8. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku
  9. Ako sa v lete správne starať o citlivú detskú pokožku?
  10. Driverama má strategické partnerstvo s nemeckým Stop + Go
  1. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 28 682
  2. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom 12 485
  3. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový? 8 161
  4. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku 7 701
  5. Po Slovensku na motorke 6 771
  6. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom 5 405
  7. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku 4 937
  8. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 4 789
  9. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi 3 552
  10. Crème de la crème po slovensky 3 182
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

4. marec 2020. Igor Matovič a Boris Kollár na tlačovej konferencii po spoločnom rokovaní po voľbách do Národnej rady SR 2020.

Čo ukázal viac ako rok vládnutia so Sme rodina?


12 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Variant delta príde aj na Slovensko.


a 2 ďalší 7 h

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop