Autobusovú linku číslo 22 má po pripravovaných zmenách v trasovaní mestskej hromadnej dopravy nahradiť tridsiatka. Podľa návrhu DPMK má v čase špičky
Redakcia SME
Písmo:A-|A+ Diskusia nie je otvorená
premávať po železničnú stanicu a mimo nej len po OC Optima. Obyvatelia Pereša to odmietajú. Návrh však bol na Rade starostov prerokovaný a odklepnutý. Výhrady mali okrem Pereša iba mestské časti Dargovských hrdinov a Nad jazerom, ktorým ale nakoniec vyšiel DPMK v ústrety.
KOŠICE. Nové linkové vedenie skomplikuje cestujúcim z Pereša, ale aj Lorinčíka život, preto chce samospráva ešte pred uvedením zmien do života dosiahnuť ústupky zo strany DPMK.
Na nákupy iba do Optimy
"Nový Spoj síce pôjde dvakrát za hodinu, ale cestujúcich mimo špičky dopraví len k Optime. Vyriešená nie je požiadavka, aby všetky premávali až po stanicu. Podľa súčasného návrhu sa bez prestupovania nedostanú ani k nemocnici, pošte či do centra mesta. Navyše nemajú šancu pri časových lístkoch dodržať 30-minútový limit. Neviem si predstaviť, že by všetky autobusy z Furče končili pri hypermarkete Tesco, kde by museli cestujúci prestupovať, aby sa dostali ďalej. Asi by spokojní neboli. Všetci majú spoj na Námestie osloboditeľov, len my nie," zdôvodnil nespokojnosť starosta Jozef Karabin.
Komplikované je podľa Perešanov aj električkové spojenie. Na Pereši zastavujú iba "erky" s označením "Z" raz za hodinu. Cestujúci by chceli tento spoj využívať, ale je pre nich luxusom priplácať si k štandardnému cestovnému lístku ešte ďalší, pretože od OC Optima platí už druhé tarifné pásmo, hoci idú iba jednu zastávku. Stojí to teda viac peňazí a autobus je predsa len lacnejší.
"Je to nelogické. Chceme dosiahnuť, aby si nemuseli dokupovať ďalší cestovný lístok k základnému a aby každá električka zastavovala v MČ Pereš. Netuším, prečo je to už druhé pásmo. Na Jazero je to oveľa dlhšia trasa a tam sa nič nepripláca," argumentuje starosta.
DPMK ústupky nechystá
Tridsiatku chcú Perešania až po stanicu stále a žiadajú, aby aspoň jeden ranný spoj premával k nemocnici, pretože v mestskej časti nie je ani lekár ani pošta. Rokovania na túto tému nedospeli ku kompromisu. "Snažili sme sa dohodnúť sa, ale bez ústupkov to jednoducho nebolo možné. Návrh linkového vedenia sme už doručili poslancom na schválenie, čím je táto otázka uzavretá. Vyšli sme Perešu, a teda aj Lorinčíku v ústrety tým, že sa interval zdvojnásobil a práve kvôli II. tarifnému pásmu, ktoré sa meniť nebude, sme hľadali náhradné riešenia v autobusovej doprave s nadväzujúcim prestupom na rázcestí na spoj č. 20 zo Šace. Zastávka OC Optima je len z dôvodu otáčania sa autobusov. Viac nebolo možné urobiť, a to aj v prípade iných malých mestských častí. Z našej strany sme kompromisy urobili," uviedol riaditeľ dopravy a techniky DPMK Robert Nagy.