Zberači železe spílili stožiar elektrického vedenia
Motoristov, ktorí sa včera skoro ráno presúvali rýchlostnou komunikáciou z Košíc do Šace, zdržala približne na úrovni Poľova nečakaná prekážka. Konkrétne stožiar elektrického vedenia, ležiaci v ich smere jazdy. Našťastie, premávku sa podarilo obnoviť už po pol hodine. Hasiči kovové monštrum priviazali o Tatru 815 a odtiahli na krajnicu.
Možno považovať za veľké šťastie, ba doslova za zázrak, že 40 metrov vysoký stožiar pri páde nikoho nezasiahol a nezranil. V čase, keď sa vyvrátil na vozovku, sa totiž do U.S. Steelu presúvala ranná zmena hutníkov a premávka bola v smere na Šacu pomerne hustá.
"Ja som bol od miesta dopadu asi 100 metrov, keď si môj spolujazdec všimol, že sa ten stožiar začína nakláňať," opísal nám hororový zážitok Roman Skromný, vodič žltého Lamborgini Diablo. "Skríkol na mňa, aby som spomalil a ja som to z tej dvestovky len tak tak stihol ubrzdiť. V momente, keď sme zastali, sa nám stožiar zvalil pred očami tesne pred auto. Rýchlo sme vybehli von a zastavovali ostatné autá, aby nedošlo k takej ´mačkanici´, ako nedávno na českej diaľnici..."
Len vďaka duchaprítomnosti posádky talianskeho žihadla nedošlo k žiadnej havárii, ba ani ťukesu. Všetky vozidlá poslušne zastavovali a hoci by sa dalo pod stožiarom prekĺznuť, nikto to nechcel skúsiť ako prvý. A to aj napriek tomu, že z ramien neviseli žiadne drôty, ktoré by mohli byť pod vysokým napätím. Jediným riešením bolo oznámiť nehodu hasičom, ktorí potom informovali elektrikárov.
Ako neskôr vyšlo najavo, príčinou pádu vyše stožiara nebol žiadny prírodný úkaz, teda silný vietor či zemetrasenie. "Naši technici zistili, že stožiar ktosi jednoducho spílil," oznámil nám výsledky šetrenia hovorca košických elektrikárov Tibor Voltampér. "Na mieste, kde bol ukotvený, sme našli štyri pílky na železo a káru, ktoré zrejme patrili zberačom kovov. Podľa rýchlosti, akou sa dajú tak hrubé profily spíliť, sa s nimi mordovali približne šesť hodín."
Kvarteto zberačov začalo s pílením okolo polnoci a dúfalo, že za dve - tri hodinky "položia" stožiar do poľa. Výpočty im však nevyšli. Opacha sa zlomila až okolo šiestej ráno a navyše spadla na opačnú stranu, než si pilčíci priali. Namiesto do poľa, kde by stožiar ďalej porcovali, sa zložil na vozovku. V panike potom kvarteto zberačov vzalo nohy na plecia a na mieste činu nechali aj svoje pracovné nástroje.
Na otázku, prečo nemali pilčíci strach z elektrického prúdu, odpovedal celkom jednoducho T. Voltampér. "Tento stožiar bol už dávnejšie vyradený z prevádzky a odpojený od prúdu. S ostatnými ho už nespájali ani žiadne drôty. V čase, keď sme riešili dilemu, čo s ním, za nás tento problém vyriešili zberači železa. Stožiar spílili a nám už ostáva iba rozporcovať ho a odviezť do zberných surovín. Touto cestou by sme sa teda chceli štyrom usilovným neznámym mužom poďakovať za to, že nám časť roboty ušetrili."
Mimochodom, ak by sa zberačom podarilo stožiar položiť do poľa, nikto by si zrejme nič podozrivé nevšimol. Po rozporcovaní a odvezení do zberných surovín by za približne tri tony kvalitného železa zinkasovali okolo 10 tisíc korún. Smútiť však nemusia. V okolí sme podobne odpojených stožiarov narátali ešte päť. Niektorý z nich možno zmizne už dnes v noci...
Róbert BEJDA
Autor: Lúpež v sexshope
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári