Mesto chce košickú atrakciu zachovať
Poslanci mestského zastupiteľstva nedávno odklepli dlhodobý prenájom pozemkov vo VŠA Mestskému futbalovému klubu (MFK) Košice na 50 rokov. Na pozemkoch má vyrásť nový futbalový štadión, ktorý by mal multifunkčné využitie. Aj keď mesto nebude stáť výstavba ani korunu, nie je to celkom bezbolestný proces...
Okrem toho, že sa z depa vo VŠA musí presťahovať vyše 100 autobusov, riešiť musí aj vedľa stojaci Blšák. "Pokiaľ viem, Blšák vo VŠA zatiaľ ostáva. Tým, že boli dlhodobo prenajaté pozemky, kde je depo DPMK, tak sa uvoľnila aj plocha pre výstavbu štadióna, ktorý bude na tom mieste stáť," povedal nám riaditeľ Miestneho podniku služieb (MPS) Košice Ing. Miroslav Michalus. Práve MPS spravuje okrem iného aj areál Blšáku. Pozemky, na ktorých sú stánky, však už patria MFK Košice. Z prenájmu stánku preto plynie určitá časť aj do kasy futbalového klubu. "Blšáku bezprostredne zánik nehrozí, lebo prvá fáza výstavby štadióna sa ho netýka. Ale čo bude ďalej, to neviem. Otázku dlhodobejšej existencie Blšáku zatiaľ nikto z kompetentných neriešil," dodal riaditeľ MPS.
S otázkou, čo ďalej s Blšákom, sme oslovili prezidenta MFK Blažeja Podoláka. "Blšák zatiaľ ostane na svojom mieste, ale fungovať bude rok, maximálne dva. Môžem potvrdiť, že samotná výstavba štadióna ho neohrozí. Ale štadión potrebuje aj parkovacie miesta a tie by mali byť práve na ploche, kde je teraz Blšák." Natíska sa preto otázka, čo bude ďalej so "stánkármi". Väčšina z nich je v podnájme, no niektorí majú vlastné a pomerne nákladne vybudované stánky. "Prevádzkovatelia stánkov budú mať možnosť voľby. Keďže sa v projekte štadióna ráta aj s butikmi, ponúkneme im ich na prenájom. Nájomné nebude také vysoké, ako v iných častiach mesta, takže by to mohlo byť prijateľné riešenie. Bude na nich, ako sa nakoniec rozhodnú," povedal prezident MFK.
Pre mnoho Košičanov je Blšák jedinou alternatívou na výhodný nákup. Mnohí sem chodia kvôli špecifickej atmosfére. Ako vyplýva z vyjadrení kompetentných, dni Blšáku sú vo VŠA už zrátané. Zdá sa však, že Košice o svoju atrakciu neprídu. Magistrát totiž hľadá riešenie. "Vedenie mesta si uvedomuje, že je to osobitosť a zvláštnosť, špecifická pre Košice. Preto ju chce zachovať. Zatiaľ ale nie je jasné, kam by sa mohol Blšák presťahovať. Isté je len to, že určite nie do centra mesta, ale skôr na okraj. Je to skôr otázka rokovaní s mestskými časťami," povedala nám hovorkyňa magistrátu Jana Geročová.
Médiami prebehla aj informácia o tom, že autobusy z depa vo VŠA by sa mali presťahovať do areálu DPMK na Bardejovskej ulici. Ten by sa mal rozšíriť ešte viac smerom na Popradskú a Bardejovskú. Budú však napriek tomu priestory v areáli DPMK kapacitne stačiť? "Časť autobusov umiestnime v areáli na Bardejovskej ulici, ale tam sa všetkých 120 z VŠA nezmestí, navyše sa tam presťahuje aj plnička stlačeného plynu CNG. Areál na Bardejovskej pojme zhruba 80 - 90 autobusov, zvyšok bude v areáli na Hornádskej ulici. Predpokladáme, že určité stavebné práce na štadióne začnú už v tomto roku, takže podľa toho sa musíme časovo zariadiť," vysvetlil generálny riaditeľ DPMK Michal Tkáč.
Samozrejme, celý špás si bude aj čosi stáť, podľa generálneho riaditeľa zhruba 130 až 150 miliónov korún. Otázka je, odkiaľ ich vziať. "Je to záležitosť mesta. To by malo nájsť zdroje," povedal M. Tkáč. Aj podľa viceprimátora Jozefa Filipka si preloženie depa na Bardejovskú a Hornádsku vyžiada okolo 130 miliónov korún. Mesto však v tohtoročnom rozpočte neráta výdavkami na tento účel. Podľa niektorých poslancov mestského zastupiteľstva však ide o vyvolanú investíciu, preto bz mal tieto náklady uhradiť investor výstavby štadióna...
Boris MACKO
Autor: "Nabúchal" ju dvakrát
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári