Korzár logo Korzár Košice

Môj názor

Hlavný cieľ obchodníka: ako oklamať zákazníka?Takmer po každom nákupe v niektorej z košických prevádzok najväčších obchodných reťazcov mám pocit,

Hlavný cieľ obchodníka: ako oklamať zákazníka?

Takmer po každom nákupe v niektorej z košických prevádzok najväčších obchodných reťazcov mám pocit, že existuje stratégia na čo najrafinovanejšie oklamanie zákazníkov. Jej cieľom je za každú cenu zaujať ľudí a donútiť ich, aby si do vozíka či košíka vložili čo najviac tovaru. Obchodnícka časť je už dávno pojem neznámy, podstatný je zisk a zbavenie sa tovaru nízkej kvality či pred dátumom spotreby.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Aj vám sa už určite stalo, že vás v nejakom hyper či supermarkete zlákala cena akciových pomarančov alebo mandarínok. Vložili ste sieťku do vozíka a tešili sa, ako ste dobre nakúpili. Ešte v ten deň alebo na druhý ste však zistili, že to bol iba klam. Jeden kus bol nahnitý a ostatné k tomu na druhý deň nemali ďaleko. Aj mne sa to už neraz stalo a preto si dvakrát rozmyslím, či nabudúce naletím na "super cenu". Lebo ak sú v ponuke zlacnené citrusy v sieťke, zákonite majú jeden kus nahnitý. Nie dva, vždy iba jeden. Lebo tak boli "nadávkované"...

SkryťVypnúť reklamu

Podobne rafinovane sa obchodníci správajú aj v inom sortimente potravín. Na veľkej ceduli preškrtnú tzv. pôvodnú cenu a zvýraznia novú - nižšiu. Zákazník, ktorý možno tento tovar nemal ani v úmysle kúpiť, rád siahne po tom, čo sa vraj oplatí. Chyba. Len veľmi nízke percento tovarov skutočne zlacnelo. Väčšina je buď poškodená alebo pred koncom záručnej doby. Takmer každý "zlacnený" sa predáva za tú istú cenu, aká platila dlhé týždne. "Pôvodná" sa iba vymyslí, aby neznalých zákazníkov zlákala k "výhodnej" kúpe...

Inou kapitolou sú tzv. regálové triky. Na veľký plagát, visiaci zo stropu, sa veľkými číslicami napíše akciová cena výrobku. Napríklad pollitrového koňaku zn. Metaxa za 270 Sk. Samozrejme, údaj o pollitri je vyznačený iba nepatrne. Na regáloch pod transparentom sa síce nachádza aj niekoľko fliaš s obsahom 500 ml, ale iba niekde na boku, aby si ich nikto nevšimol. Podstatnú časť obsahu regálov zaberajú "sedmičky", ktoré stoja 350 Sk.

SkryťVypnúť reklamu

Aký je výsledok triku? Každý druhý plagátom zmagorený a nedostatočne obozretný zákazník automaticky vloží do vozíka tú drahšiu fľašu. Pravda, niektorí si "chybu" počas blokovania pri pokladni všimnú. Vrátia sa, aby predavačku na túto nezrovnalosť upozornili. Tá im však ukáže aj voľakde na boku umiestnený malý "cetlík" s cenou 350 Sk za 700 ml. Je vraj iba chybou zákazníka, že si ju nevšimol. Na otázku, prečo je potom pod transparentom s pollitrovou Metaxou vyložených 100 kartónov "sedmičiek", už odpovedať nevie...

Niekedy mám pocit, že niektorí obchodníci zamestnávajú odborníkov, ktorí sa špecializujú na vymýšľanie týchto trikov. Iná cena na regáloch a iná v pokladni či zamiešanie starého tovaru medzi čerstvý, to už je bežná prax. Hitom sú teraz také fígle, po ktorých zákazník opúšťa predajňu s pocitom výhodného nákupu. A ak náhodou doma príde na to, že iba naletel, nevadí. Prídu iní, ktorí budú chcieť "výhodne" nakúpiť. A možno sa po čase vráti aj on. Buď na starú krivdu zabudne, alebo ho zláka ďalšia "super akcia"...

SkryťVypnúť reklamu

Róbert BEJDA

Najčítanejšie na Košice Korzár

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  2. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  3. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  4. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  5. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  6. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  7. Na Marka oharka do jarka
  8. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 20 939
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 451
  3. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 630
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 404
  5. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 7 897
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 232
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 696
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 3 527
  1. Timotej Opálek: Mumford & Sons - Rushmere
  2. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  3. Eva Záhorská: Katastrofa menom Slintačka a krívačka
  4. Aleksander Prętnicki: Bratislavský Expres - Vlna tieňov
  5. Adrián Néma: Kde zmizla láska?
  6. Dušan Piršel: Vojna je ničota a strata ľudskosti
  7. Ondřej Havelka: Nahé dredaté krásky, ultimátní svoboda a posvátné konopí. Rastafariánství v JAR
  8. Ján Škerko: Sedem minút v nebi. Čo sa to včera stalo
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 900
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 391
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 77 476
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 744
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 14 474
  6. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 12 379
  7. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 090
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 780
  1. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  2. Tupou Ceruzou: Businessman
  3. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  4. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  5. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  6. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  7. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  8. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Timotej Opálek: Mumford & Sons - Rushmere
  2. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  3. Eva Záhorská: Katastrofa menom Slintačka a krívačka
  4. Aleksander Prętnicki: Bratislavský Expres - Vlna tieňov
  5. Adrián Néma: Kde zmizla láska?
  6. Dušan Piršel: Vojna je ničota a strata ľudskosti
  7. Ondřej Havelka: Nahé dredaté krásky, ultimátní svoboda a posvátné konopí. Rastafariánství v JAR
  8. Ján Škerko: Sedem minút v nebi. Čo sa to včera stalo
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 900
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 391
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 77 476
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 744
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 14 474
  6. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 12 379
  7. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 090
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 780
  1. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  2. Tupou Ceruzou: Businessman
  3. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  4. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  5. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  6. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  7. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  8. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu