Korzár logo Korzár Košice

Po košických uliciach sa od januára preháňa luxusná bielalimuzína Chrysler 300 C firmy American Taxi

Niekto počas jazdy číta noviny, iní vyvádzajú ako vo filmoch V uliciach nášho mesta ste si možno všimli jedno nezvyčajné vozidlo. Bielu a poriadne

Niekto počas jazdy číta noviny, iní vyvádzajú ako vo filmoch

V uliciach nášho mesta ste si možno všimli jedno nezvyčajné vozidlo. Bielu a poriadne dlhú limuzínu značky Chrysler 300 C, ktorá púta pozornosť divákov veľkosťou a zjavne luxusným výzorom. O tom, čo všetko toto auto ponúka, akú klientelu vozí i ďalších pikoškách, spojených s týmto high - society autom, sme sa porozprávali s generálnym riaditeľom American Taxi Tomášom Mikitom i jedným z jeho šoférov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Každý z nás niekedy sníva o bohatstve a prepychovom živote. Okrem vily na pláži, galónov šampusu, krásnych ľudí okolo seba, či drahého oblečenia hrá v tejto predstave dôležitú úlohu luxusné auto. Pre väčšinu Slovákov však tento sen ostáva počas celého života len snom. Avšak je tu jedna možnosť ako si aspoň na hodinu privodiť pocit, že ste niekto iný. Ak sa chcete zahrať na amerického zazobanca či ruského ropného magnáta, stačí jednoduchý telefonát. Americká biela limuzína z rady Chrysler 300 C je totiž k dispozícii každému, kto je ochotný dať 1500 korún za hodinovú jazdu.

SkryťVypnúť reklamu

Ak ste si v minulosti chceli prenajať podobný odvoz, mali ste problém. "Jazdilo tu kedysi podobné vozidlo, no bolo staršie vekom i typovo a cenovo neporovnateľne drahšie," hovorí T. Mikita. O kúpe podobného vozidla uvažovala taxislužba, ktorú riadi, už dávnejšie. Váhali však, lebo si vyžadovala veľké financie a prinášala so sebou určitú mieru rizika. Nové auto v podobnej výbave totiž stojí zhruba 5 miliónov. "Pre kúpu sme sa definitívne rozhodli koncom minulého roka. Zohnali sme ho, samozrejme, v zahraničí. Niečo podobné u nás ťažko nájdete. Navyše, chceli sme čo najnovšie auto." Pri prepise "papierov" na polícii boli všetci veľmi prekvapení a zvedaví, o aké auto ide.

Limuzínu začalo American Taxi prevádzkovať v januári tohto roku. Za ten krátky čas, ktorý odvtedy uplynul, sa chrysler stal zaujímavou atrakciou mesta. Ľudia si ho často všímajú a sledujú jeho jazdu. Komfort upúta pozornosť každého a nieln toho, komu sa páčia autá. Majitelia vozidlo pred verejnosťou neskrývajú, nemajú ho uložené v garáži. Každý deň je vystavené pri jednom z obchodných centier, aby si ho ľudia mali možnosť obzrieť.

SkryťVypnúť reklamu

Auto sa okrem elegantnej bielej metalízy môže pýšiť luxusným interiérom. Ten si však môže vychutnať len záujemca, ochotný zaplatiť. "Auto má 3 a pol litrový benzínový motor, tiež automatickú prevodovku. Čo sa týka výbavy interiéru, ide o absolútny komfort. Celokožený interiér, 3 LCD monitory, DVD prehrávač, autorádio." Auto je vo vnútri zdobené zrkadlami, svetelnými hadmi a svetlami, blikajúcimi podľa hudby. Zákazník má k dispozícii aj bar, no ten obsahuje len nealkoho-nápoje. Ak si však niekto chce spojiť zážitok z cesty s požívaním alkoholických nápojov, môže sa dohodnúť so šoférom a vziať si vlastný alkohol. V aute je však prísny zákaz fajčenia. "Na to si dávame veľký pozor. Kožený interiér by do seba rýchlo nasal cigaretový pach, ktorého by sme sa tak ľahko nezbavili." Do limuzíny sa môže vojsť osem ľudí plus šofér. Vyše 8 a pol metrový kolos je vybavený aj autosedačkami, vďaka čomu sa v ňom môžu voziť aj mamičky s deťmi.

SkryťVypnúť reklamu

Klientela, ktorá chrysler doteraz využila, je rôzna. Vzhľadom k cenovej dostupnosti si ju neobjednávajú len milionári. Bežnými sú darčekové objednávky. Mnohokrát sa stáva, že limuzínu objedná priateľ priateľke, alebo mama synovi. Ide o jednoduchý, no veľmi nezvyčajný darček. Vekovo je to takisto pestré. Od tínedžerov po babičky. "Nedávno bol sviatok sv. Valentína. Vtedy limuzína lietala hore dole. Množstvo párikov si ju objednávalo ako valentínsky dar." Nešlo pritom len o bohaté páry. Jazdy si objednalo množstvo tínedžerov, ktorí tým chceli potešiť svoje priateľky. "Zaujímavou bola objednávka od matky, ktorá takto chcela obdarovať svojho syna, milovníka áut. Veľa objednávok bolo spojených s požiadavkou o kvety. Šofér musel predtým, ako vyzdvihol zákazníka, kúpiť kyticu kvetov."

Správanie zákazníkov, ktorí si chrysler objednajú, je rôzne. Niektorí sú počas jazdy krotkí ako baránkovia, iní si ju užívajú so všetkým, čo k tomu patrí. "Mali sme zákazníkov, ktorí celu cestu čítali noviny, alebo pozerali film. To je pre nás ten lepší prípad. Niektorí totiž zvyknú vyvádzať ako vo filmoch." Výnimkou neboli ani ľudia, ktorí mali potrebu dať okoliu najavo, že sa vezú v limuzíne. Takíto zákazníci stiahnú okná a na každom semafóre vykrikujú na okoloidúcich, aby si ich všimli. "Nám to však nevadí. Ak si nás niekto objedná, je jeho vec, čo tam vzadu robí. Pokiaľ nepoškodí auto je to iba na ňom. Ako svoj čas využije, tak ostáva len akýmsi tajomstvom medzi nim a šoférom."

Prepážka medzi šoférom a klientom však ostáva vo väčšine prípadov spustená dole. To najmä kvôli tomu, aby mohol človek, zodpovedný za auto, kontrolovať, či si cestujúci nezapáli cigaretu alebo sa inak nepoškodzuje interiér. Ak si však niekto žiada priestor medzi šoférom a nim predeliť dymovým sklom, sú ochotní vyjsť mu v ústrety. "Riadime sa starým známym ´náš zákazník, náš pán´. Pokiaľ si to klient žiada a je dôveryhodný, sme schopní prepážku zavrieť," vysvetľuje T. Mikita.

O špeciálne požiadavky za dva mesiace prevádzky nebola núdza. "Najčastejšie ide o požívanie alkoholu. Klienti si pýtajú konkrétne značky piva, či iných druhov destilátu. Sme to schopní zabezpečiť. Častá je takisto požiadavka o zatvorenú prepážku. To najmä vtedy, keď sa vzadu vezie nejaký párik, ktorý potrebuje súkromie." Medzi najzaujímavejšie objednávky patria podľa T. Mikitu tie na viac hodín. Ide najmä o plesy, stužkové, firemné večierky, či svadby.

Nedávno bola zaujímavou objednávka skupinky Číňanov, ktorí oslavovali čínsky nový rok. Limuzínu si objednali na celý večer. Vozila ich k rôznym stanoviskám, kde prebiehala ich oslava. Výnimkou nie sú ani objednávky "celebrít". Biely chrysler už vozil množstvo slovenských i zahraničných spevákov, hercov, módnych návrhárov. Medzi prominentných hostí patrili napríklad Hana Zagorová, či Dan Nekonečný. "Niektorí z nich sa vezú len z letiska na hotel, z hotela na vystúpenie alebo podobne. Niekedy nás objednajú na hodinu a je z toho len klasická cesta z letiska na hotel, pri ktorej si celebrita prečíta noviny."

Inokedy nie je núdza o zaujímavý program. O takú sa postarala napríklad istá známa módna návrhárka, ktorá objednala limuzínu svojej klientke. Okrem klasického rozvozu táto objednávka obsahovala rozsiahly program. Počas niekoľkých hodín limuzína vyzdvihla zákazníčku doma, zobrala ju na masáž, na nákupy, v aute mala kyticu kvetov a podobne.

Limuzína nie je viazaná na Košice. Majitelia ju môžu poskytnúť aj do iných miest. Iba nedávno si ju klient objednal do Trnavy. Bude to svadobný dar jeho kamarátovi a chrysler mu bude k dispozícii celý deň. Ak sa limuzína objednáva na svadbu, cena, samozrejme, stúpa. "V priemere ide o 6- tisícový poplatok so zálohou vopred. To preto, lebo svadobčania sa zvyknú v aute fotiť. Z vopred plánovaných dvoch hodín sa čas neraz natiahne na dvojnásobok. Preto tá zvýšená cena."

Výhodou limuzíny je jej dostupnosť, lebo American Taxi ju poskytuje nonstop. Väčšinou stojí pri miestnom obchodnom dome, ale v noci ju zvyknú garážovať v sídle spoločnosti. Na objednávku sú schopní zareagovať do 15 minút. Lebo či je noc alebo ráno, stále je k dispozícii jeden zo šoférov.

Po kúpe vozidla spoločnosť navrhla jeho šoférovanie niektorým z jej zamestnancov. Ale iba najskúsenejším a najserióznejším. Tí museli okrem toho byť ochotní vziať na seba riziko, spojené so šoférovaním tohto kolosu. Ide totiž o drahé auto, na ktorom stojí každý škrabanec veľké peniaze.

O tom aké sú rozdiely medzi šoférovaním bežného auta a šoférovaním luxusnej limuzíny sme sa pozhovárali s jedným z nich. "Podobné auto som pred tým ešte nešoféroval, preto to bola pre mňa výzva. Aby som si mohol sadnúť za volant, mi stačilo klasické vodičské povolenie typu B. S veľkým autom som už prišiel do styku, šoféroval som kamión", hovorí vodič limuzíny Peter. Kolega, s ktorým sa strieda, zas pred tým šoféroval autobus. Obom sa skúsenosti s väčšími typmi vozidiel v tomto prípade zišli. Chrysler sa totiž na ceste správa inak, než obvyklé typy osobákov. "Najmä v zákrutách si musí človek ´nadísť´ a aj brzdy reagujú ina. Veď táto limuzína váži 3 500 kíl. Ale je to iba o zvyku."

Ako vodič priznáva, problémy má len pri manipulovaní v úzkych priestoroch. "Keď ma volajú k jednému známemu baru na Námestí Laca Novomeského, nie som veľmi nadšený. Je tam úzka cesta a malý priestor na manévrovanie. Aby nedošlo ku kolízii, vyžaduje si to riadnu vodičskú zručnosť."

Správanie ostatných šoférov, či polície si vodič pochvaľuje. Ostatné vozidlá sa vraj správajú veľmi ohľaduplne a neblokujú ho. Vedia, že manévrovať s týmto dlhočizným kolosom je obtiažne. "Aj policajti sú veľmi fajn. Nezastavujú nás zbytočne. Zo začiatku sme sa trochu báli, že budú zvedaví, ale už si na nás zvykli..." Zvykol si aj samotný Peter. A to aj napriek tomu, že jediným volantom ovláda auto za 5 miliónov. "Neľutujem, že som sa na to dal. Milujem autá, veď kedysi som jazdil relly. Šoférovať takúto limuzínu bolo pre mňa veľkou výzvou."

Tomáš LEMEŠANI

Autor: ASKO otvorilo svoje brány

Najčítanejšie na Košice Korzár

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  2. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  3. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  4. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  5. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  6. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  8. Na Marka oharka do jarka
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 35 970
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 751
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 426
  4. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 316
  5. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí 6 100
  6. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 5 762
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 541
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 4 371
  1. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  2. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  3. Anna Miľanová: Rozmáha sa nám tu štátny vandalizmus... Vždy je možné byť dobrý, myslím si...
  4. Vladimír Krátky: Šimečka dláždi Matovičovi cestu do parlamentu .
  5. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  6. Rudolfa Vallová: Trumpova šoková terapia
  7. Viktor Pamula: Nie Ruskému zákonu
  8. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 104 875
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 452
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 78 023
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 778
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 14 944
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 556
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 921
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 737
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  2. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  3. Anna Miľanová: Rozmáha sa nám tu štátny vandalizmus... Vždy je možné byť dobrý, myslím si...
  4. Vladimír Krátky: Šimečka dláždi Matovičovi cestu do parlamentu .
  5. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  6. Rudolfa Vallová: Trumpova šoková terapia
  7. Viktor Pamula: Nie Ruskému zákonu
  8. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 104 875
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 452
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 78 023
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 778
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 14 944
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 556
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 921
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 737
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu