Korzár logo Korzár Košice

Križovatka Palackého - Krivá - Bajzova už nebude postrachom

Hoci pozornosť motoristov asi najviac púta výstavba križovatky Sečovská - Prešovská, nemenej dôležitým dopravným uzlom je Palackého ulica. Presnejšie

jeden z podjazdov pod železničnou traťou. Pred tým, ktorý je bližšie k centru, sa už niekoľko mesiacov tvorí "lievik". Dôvodom je výstavba paralelného podjazdu.

Výstavba sa začala ešte vlani motoristov preto určite zaujíma, kedy bude táto časť hotová a aké bude mať technické parametre. Na to sme sa opýtali námestníka úseku investičnej výstavby Slovenskej správy ciest Bratislava, investičnej výstavby a správy ciest Košice Ing. Romana Šplíchala.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Ako investor zabezpečujeme realizáciu III. etapy stavebných prác na stavbe križovatky Sečovská - Prešovská, pričom výstavba podjazdu na Palackého je jej súčasťou. Pracujú tam Inžinerske stavby Košice a Doprastav," povedal Ing. Šplíchal. "Aj napriek tomu, že nová križovatka situáciu vylepší, pod mostami smerom na Palackého by sa vytvárali zápchy. Doterajším znížením počtu jazdných pruhov v mieste kríženia so železničným mostom totiž dochádza k zahlteniu komunikácie vozidlami, ktoré idú do centra. Následne takmer hneď po výjazde zo súčasného podjazdu dochádza ku kolízii s chodcami."

SkryťVypnúť reklamu

O tom vedia svoje hlavne vodiči, ktorí týmto úsekom denne prechádzajú. Situáciu komplikuje aj fakt, že hneď pri priechode pre chodcov je i výjazd autobusov zo stanice. Všetko by sa malo zlepšiť už o pár mesiacov, leboe práce na podjazde sú v plnom prúde. Momentálne sú hotové vstupné železobetónové konštrukcie na oboch stranách podjazdu.

"Celková dĺžka podjazdu bude 19,6 m a svetlá výška od povrchu vozovky 4,6 m. Súčasťou podjazdu bude aj dva metre široký chodník pre peších, ktorý sa bude plynulo napájať na už existujúce chodníky, ktoré sú pred i za podjazdom. Chodník bude od jazdného pruhu širokého 3,75 m, oddelený cestným zvodidlom a vyvýšeným obrubníkom," vysvetlil Ing. Šplíchal. Aj keď sa to nezdá, výstavba podjazdu je náročná, pretože si vyžadovala preloženie sietí aj úpravu trakčného vedenia ŽSR.

SkryťVypnúť reklamu

Stavebné úpravy čakajú aj samotnú križovatku Krivá - Palackého - Bajzova. "Pribudne svetelná signalizácia, ktorá zlepší bezpečnosť na križovatke. Situáciu uľahčí chodcom aj autobusom, ktoré musia neraz čakať pri vychádzaní z autobusovej stanice. Po dokončení svetelnej signalizácie budú môcť odbočiť doľava a nebudú musieť obchádzať cez Jantárovú a Krivú, ako doteraz. Vozidlá, ktoré pôjdu z Krivej na Palackého doprava, však budú musieť dávať prednosť ako doteraz. Budú mať len oranžovú ´blikačku´."

Zároveň sa využije i doterajšia časť komunikácie, ktorá je už dlhšie hotová. "Pod novšími železničnými mostami bol jazdný pruh a chodník hotový už dlhšie. Tento úsek sa však nedal využívať kvôli tomu, že cesta sa pod starším mostom zužovala." Takže cesta od križovatky Sečovská - Prešovská cez Palackého až po križovatku s Jantárovou bude štvorprúdová. Tri prúdy povedú starým podjazdom (dva von z mesta, jeden dnu) a jeden novým (dnu).

SkryťVypnúť reklamu

Kedy by mohol byť podjazd i prestavba križovatky Palackého - Krivá - Bajzova hotový? "Oficiálny termín dokončenia je rovnaký ako u križovatky Sečovská - Prešovská, teda september. Pokiaľ by šlo všetko hladko a bez komplikácií, môže byť podjazd hotový aj skôr. Skoršie ukončenie je však skutočne možné len za úplne ideálnych podmienok a vtedy by mohol byť podjazd dokončený o týždeň, maximálne dva skôr."

Boris MACKO

Autor: "Lievik" zmizne v septembri

Najčítanejšie na Košice Korzár

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  2. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  3. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  4. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  5. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  6. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  7. Na Marka oharka do jarka
  8. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 24 546
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 518
  3. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 558
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 408
  5. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 7 333
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 272
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 851
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 3 574
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu