ks Ikarusov 280, 11 ks autobusov Karosa B 732 a 2 ks Karosa C 734. Zaujímalo nás, či v prípade Ikarusov 280 ide aj v Košiciach o posledné vyradené kusy.
"V súčasnosti vlastníme 28 kusov Ikarusov 280. Postupne, ako sú zaraďované nové autobusy Tedom, vyradíme 6 Ikarusov 280," informoval nás riaditeľ dopravy a techniky DPMK Robert Nagy. DPMK má dve generácie týchto autobusov. "V dvoch dodávkach prišli v rokoch 1992 a 1995. Staršie sú bordové, novšie sú bielo-zelené, dizajnovo sú však úplne rovnaké. Teraz sa vyradzujú tie z nich, ktoré sú v najhoršom stave."
Zvyšných 22 ks Ikarusov 280 ostane v prevádzke, ale... "V prvom polroku chceme vyhlásiť verejnú súťaž na dodávku ďalších autobusov. Na ich špecifikácii sa v súčasnosti pracuje. Nahradili by tak ďalšie Ikarusy 280. Tie jednoducho nemôžme vyradiť naraz aj keby sme chceli, pretože by nám kapacitne chýbali."
DPMK už vybralo jeden Ikarus 280, ktorý ostane ako historický exponát. "Prešiel kompletnou generálkou, preto je a ešte nejaký čas bude v prevádzke. Hoci u cestujúcej verejnosti nie sú veľmi obľúbené, vďaka klasickej mechanike sú to spoľahlivé ťahúne."
A aký bude osud ostatných vyradených Ikarusov? "Už máme niekoľko záujemcov hlavne z tretieho sektora. Ide o historické a občianske združenia. Záujem tu teda je a nie malý." Všetko sa uzavrie koncom februára, keď vedenie DPMK definitívne rozhodne o cene a ďalších podmienkach odpredaja Ikarusov 280. Niektoré ešte môže čakať celkom zaujímavé využitie. "Ozvalo sa nám napríklad aj lekárske združenie, ktoré chce Ikarus 280 prerobiť na ´Kardiobus´ a v rámci svojej kampane s ním jazdiť po Slovensku".
bm
Autor: Bude pozorovať nafúkancov
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári