Korzár logo Korzár Košice
Utorok, 22. jún, 2021 | Meniny má PaulínaKrížovkyKrížovky

Furča: Chce priame spojenie s nemocnicami!

Furča nesúhlasí so zmenami v mestskej hromadnej doprave, ktoré navrhuje Dopravný podnik mesta Košice (DPMK). Samospráve najviac prekáža, že mimo

špičky by sa žiadny Furčan nedostal bez prestupovania do "novej" ani "starej" nemocnice. DPMK tvrdí, že v rámci pripravovanej celomestskej reorganizácie MHD nemožno vo všetkom vyhovieť každej z 22 mestských častí.

KOŠICE. Sídlisko Dargovských hrdinov má prísť o autobusy číslo 18 a 32, premávajúce k novej nemocnici. DPMK navrhuje vziať Furči aj 30 aj 31, ktoré jazdia k starej nemocnici.

Aktuálny návrh ráta s tým, že linku 32 nahradí nová 27 (trasa Furča - Stanica - Ťahanovce), 31 zasa expresná 54 (Ťahanovce - Furča - VSS - KVP) a miesto 18 budú trolejbusy a posilnená linka 15, na ktorej budú premávať autobusy s väčšou kapacitou ako doteraz. Navyše 20 má cestou z Košickej Novej Vsi do centra po novom zachádzať na furčianske zastávky Lingov a Miestny úrad.

Skryť Vypnúť reklamu

Do nemocníc s prestupom

Priamo k novej nemocnici má chodiť len existujúca zrýchlená linka 55 s posilnenými intervalmi. Tá však premáva iba v špičke (cez pracovný týždeň ráno a popoludní), takže v inom čase bude treba prestúpiť na Mieri. Prestupovanie dopoludnia, večer a cez víkendy čaká Furčanov aj pri ceste do starej nemocnice, lebo expresná 54 by tam premávala tiež len v špičke.

Na magistrát ťažšie

DPMK tiež navrhuje zmeniť trasu jestvujúcej 15, ktorá spája sídlisko s magistrátom. Z Námestia osloboditeľov už autobus nemá pokračovať k "bielemu domu", ale na Moldavskú k SOU dopravnému. Čiže aj na radnicu by bolo možné dopraviť sa z Furče len s prestupom na Námestí osloboditeľov, odkiaľ má premávať posilnená hustá trolejbusová doprava.

Skryť Vypnúť reklamu

Priamo zo sídliska majú k magistrátu síce naďalej jazdiť trolejbusy, ale trolejová trasa cez celé mesto trvá takmer pol hodiny.

Furčania sú proti

"Každý si môže naplánovať, kedy si pôjde vybaviť veci na magistrát, ale ak musíte cestovať z domu do nemocnice, vtedy si človek vhodný čas, keď nemusí prestupovať, nevyberie," komentovala na nedávnom rokovaní zastupiteľstva Furče starostka Monika Smolková (Smer-SD). Jej i poslancovi Jánovi Sekáčovi (SDKÚ-DS) prekáža, aby mamičky s kočíkmi, chorí a starí museli do nemocnice prestupovať.

Poslankyňa Katarína Čižmáriková (SOS-SRS) doplnila, že keď Furčan cestujúci do novej nemocnice bude musieť na Mieri prestúpiť na tradične natrieskaný spoj z Ťahanoviec, pochybuje, že sa doň ešte zmestí čo len vzduch. Poslanec František Balún (KDH) pri predstave, že z Furče by nejazdilo nič priamo do nemocnice ani na cintorín, poznamenal: "To už Furčania nemôžu byť ani chorí, ani umierať?"

Skryť Vypnúť reklamu

Nagy: Bude to dobré

Riaditeľ dopravy a techniky DPMK Robert Nagy na zasadnutí reagoval, že nie je možné dosiahnuť, aby každá mestská časť mala neobmedzené priame spojenie s nemocnicami. "Mimo špičky sa na Mieri bude dať prestúpiť bezpečne a spokojne. Priame spojenie mimo špičky so starou nemocnicou zrejme nie je reálne. Kto pôjde na magistrát, vystúpi z 15 na Námestí osloboditeľov a do štyroch minút mu príde trolejbusový spoj," argumentoval Nagy. Súčasnú kapacitu MHD na Furči označil za miestami podhodnotenú v špičke, ale za vysoko nadhodnotenú mimo špičky, pritom inde v meste vtedy autobusy chýbajú.

JAROSLAV VRÁBEĽ

jaroslav.vrabelkorzar.sk

CIELE DPMK

MHD chcú zlepšiť

Podľa dopravného riaditeľa Roberta Nagya cieľom nového linkového vedenia je zefektívnenie MHD a zvýšenie jej prepravnej kapacity prostredníctvom zmien, ktoré umožňuje prestupná tarifa platná od júla (s jedným lístkom možno prestupovať). "Dosiahne sa to znížením počtu autobusových liniek (čísiel autobusov), ale tie zároveň posilníme, aby jednotlivé spoje premávali celodenne v hustejších intervaloch. DPMK od zmeny očakáva aj zníženie počtu vypravovaných autobusov, ktorých máme v dobrom technickom stave nedostatok. Naopak, posilní sa nosná električková a trolejbusová doprava, ktorých kapacity nie sú dostatočne využívané."

Mnohé linky čakajú zmeny trás a intervalov. Cestujúci síce majú po novom viac prestupovať, ale na zastávkach kratšie čakať. "Všetci si uvedomujú, že optimalizácia MHD v rámci celého mesta je potrebná, ale aj tak by každý rád mal tie svoje priame linky aj intervaly, a tak niektoré mestské časti napokon skoro so žiadnou zmenou nesúhlasia. Všetci sme však obyvateľmi jedného mesta a stále sú lokality a časy, keď sa cestujúci do svojho spoja nedostanú, hoci inde premáva autobus poloprázdny," vysvetľuje Nagy. Dodáva, že napríklad doteraz najkritickejšie Sídlisko Ťahanovce sa chystaného posilnenia MHD nevie dočkať.

Návrh nového linkového vedenia je stále vo fáze pripomienkovania mestskými časťami. Proces musí zavŕšiť svojím súhlasom viceprimátor mesta Jozef Filipko (SMK). Ten vyhlásil, že kým nebudú spokojné všetky mestské časti, neschváli to.

Nagy uviedol, že DPMK už čoskoro predloží Rade starostov materiál so zapracovanými akceptovanými pripomienkami, a ak to prejde, zmeny by mohli začať platiť od apríla.

(jav)

Najčítanejšie na Košice Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako ochrániť svoje peniaze pred infláciou
  2. Výber auta na lízing môže byť slobodnejší, ako ste si mysleli
  3. Regeneračný spánok s ideálne podopretou chrbticou
  4. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku
  5. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom
  6. Vedci z BMC SAV vo vlakoch nový koronavírus nenašli
  7. Kde sa dá elektromobil nabiť a za koľko? Veľký prehľad nabíjania
  8. Recyklovať PET fľaše a plechovky môžu už aj obyvatelia Krupiny
  9. Nový Volkswagen Polo je najšikovnejšie malé auto
  10. Ako sa v lete správne starať o citlivú detskú pokožku?
  1. Recyklovať PET fľaše a plechovky môžu už aj obyvatelia Krupiny
  2. V centre Bratislavy vznikajú apartmány určené na predaj
  3. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  4. 3 veci, s ktorými zvládnete horúčavy v byte
  5. Spoločnosť ASBIS uvádza na európske trhy novinku
  6. Vedci z BMC SAV vo vlakoch nový koronavírus nenašli
  7. V BILLA pokračuje Doba slovenská
  8. Nový Volkswagen Polo je najšikovnejšie malé auto
  9. Legislative intention - recodification of the corporate law
  10. Ako ochrániť svoje peniaze pred infláciou
  1. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 9 319
  2. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový? 9 009
  3. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku 8 457
  4. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom 8 447
  5. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku 6 827
  6. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom 6 169
  7. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 3 976
  8. Po Slovensku na motorke 3 921
  9. Crème de la crème po slovensky 3 240
  10. Jablone prinesú ovocie v podobe komfortného bývania 2 351
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Z auta ostala len plechová kostra.

Bližšie okolnosti prípadu sú predmetom vyšetrovania.


SITA 14m
Polícia prehľadala viaceré objekty aj osoby.

Jednu osobu po výsluchu prepustili.


TASR 55m
Raritou na výstave je trojica evanjelistov neznámeho šarišského alebo spišského rezbára zo 17. storočia.

Prístupná bude do 28. augusta.


TASR 1 h
Dychové skúšky boli u všetkých vodičov negatívne.

Zranil sa ten, čo jediný jazdil legálne.


SITA 2 h
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Rozhovory ZKH: Beata Balogová, Arpád Soltész, Zoltán Szalay a Márk Finta.

Podľa IPI existuje v Maďarsku koordinovaný systém cenzúry.


a 2 ďalší 22 h

Záchvat svedomia predstieral už pred dvoma týždňami, ale reálne chcel byť potichu poslancom do konca júna.


Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop