TEDOM-y sú úspornejšie a tichšie
DPMK v spolupráci so Slovenským plynárenským priemyslom rozšíril kapacitu plniacej stanice na stlačený zemný plyn (CNG) o ďalší kompresor, dva nové stojany a modernú technológiu, vrátane softvéru. V utorok ho odovzdali do užívania po druhej etape výstavby spolu s 19 novými autobusmi TEDOM s pohonm CNG. Prevádzka plniacej stanice CNG začala v areáli DPMK Pri prachárni ešte v roku 2003 s jedným kompresorom a dvoma plniacimi stojanmi pre autobusy a osobné vozidlá. "Škodlivé emisie sú problémom každého veľkého mesta. V Košiciach sa ho snažíme riešiť rozšírením vozového parku o autobusy na stlačený zemný plyn. Obyvatelia ocenia menšie znečistenie ovzdušia, ale i zníženie hlučnosti v meste, ktoré zabezpečuje tichší chod motora autobusov s pohonom CNG," skonštatoval predseda predstavenstva DPMK Ladislav Bruňák.
Nové autobusy nahradia už dosluhujúce staré Ikarusy a Karosy. Nové autobusy tak budú mať aj nižšiu spotrebu, čo prispeje k zníženiu nákladov na prevádzku. Len pre zaujímavosť, priemerná ceny nafty je zhruba 40 Sk za liter, kilogram stlačeného zemného plynu stojí 31 Sk, pričom jeho spotreba na 100 km je o 10% nižšia, ako u nafty. Úpora nákladov autobusu s pohonom CNG oproti klasickému autobusu s naftovým pohonom predstavuje za 4 roky vyše 33%.
bm
Autor: Jana Kocianová v kostole
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári