celého systému. Prešovský samosprávny kraj (PSK) ako správca ciest v regióne dal totiž v tejto veci vypracovať Žilinskej univerzite optimalizačný plán. Znamená to, že aj cestári v podtatranskom regióne, kde sú najvyššie náklady na zimnú údržbu a teda aj najvyššie výdavky, si budú v zime privykať.
Zo šetrenia vznikajú obavy
Podľa niektorých ľudí z praxe, bude nový systém v teréne ťažko zvládnuteľný. Oproti minulým rokom totiž niektoré vozidlá nebudú vykonávať posypy z miesta výjazdu. Najprv budú musieť prejsť na určené miesto a posypový materiál "pustia" na vozovku až cestou späť. Medzitým však môže husté sneženie narobiť poriadnu kalamitu, pričom pohotovostné auto bude v tom čase vzdialené aj desiatky kilometrov. Obavy z nového systému majú aj v niektorých "schovaných" dedinkách. Ľudia predpokladajú, že cestári k nim neprídu až ani toľko, čo v minulosti.
Systém má zefektívniť prácu
Podľa hovorkyne PSK Veroniky Fitzekovej je spomínaný príklad len jedným z prevádzkových stavov zimných podmienok. "Ostatné modifikácie sú plne v kompetencii dispečerov, ktorí majú možnosť reagovať na zmenené poveternostné podmienky a aktuálnu situáciu," poznamenala hovorkyňa. Ako ďalej uviedla, nový systém má znížiť náklady na výkon zimnej služby a eliminovať netechnologické jazdy. Zároveň má zvýšiť efektívnu a prevádzkovú efektívnosť jednotlivých oblastí. Skrátka, má sa začať poriadne šetriť.
Nestačilo by ani ďalších 20 stredísk...
Optimalizácia systému poznačila aj jednotlivé pracoviská. V strediskovej cestárskej oblasti v Starej Ľubovni bolo zrušené pracovisko v Haligovciach. Nahlas sa hovorí, že už o rok sa zruší stanovisko v Malom Lipníku. Podľa PSK mali Haligovce neekonomické opodstatnenie. "Skladba cestnej siete v Prešovskom kraji má nepriaznivú, stromčekovitú štruktúru. Aj keby sme vybudovali ďalších 20 stredísk, nemuselo by to stačiť," vysvetlila V. Fitzeková.
Autor: rin
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári