Niektoré poisťovne uznajú aj prevod, ktorý klienti urobia až 31. októbra.
Ak si ľudia z ročného zúčtovania zdravotného poistenia neurobili kópiu a nevedia, koľko poisťovni dlhujú, nič sa nedeje. Údaj sa dá zistiť v pobočke príslušnej poisťovne. Ľudia môžu zájsť do pobočky osobne alebo si zavolať na informačné linky poisťovní.
Môže sa stať, že ľudia zabudli do tlačiva ročného zúčtovania, ktoré mali podať najneskôr do konca júna, uviesť číslo svojho bankového účtu, prípade kompletnú adresu. Poisťovne na nedostatky ľudí s dostatočným časovým predstihom upozorňujú, aby im do konca októbra mohli vrátiť prípadné nedoplatky zo zdravotného poistenia za minulý rok.
„Vyzývali sme klientov, aby si údaje doplnili," povedala hovorkyňa Všeobecnej zdravotnej poisťovne Petra Balážová.
Ak sa ľudia rozhodnú uhradiť nedoplatok cez banku, mali by vedieť, že poisťovne pristupujú k termínu úhrady rôzne.
Napríklad Všeobecná zdravotná poisťovňa a poisťovňa Union uznajú, že platby boli uhradené včas aj vtedy, ak pošlú peniaze až posledný možný deň, hoci prevod medzi bankami trvá najmenej dva dni.
„Akceptujeme aj platbu 31. októbra, klient však musí vedieť zdokladovať, že z jeho účtu peniaze naozaj odišli," povedala hovorkyňa Union Nina Zelníková.
Dôvera je v tomto prísnejšia. „Rozhodujúcim je dátum pripísania na účet zdravotnej poisťovne, preto by si platitelia mali nechať rezervu a platbu zaslať o jeden či dva dni vopred," povedala Devánová.
(jč)
KAM SA OBRÁTIŤ
Kontakty na zdravotné poisťovne
Všeobecná zdravotná poisťovňa
www.vszp.sk
Call centrum: 0850 003 003,
Apollo
www.apollo.sk
Zelená linka: 0800 120 004
Spoločná zdravotná poisťovňa
www.szp.sk
Call centrum: 0850 311 443,
Dôvera
www.dovera.sk
Európska zdravotná poisťovňa
www.ezp.sk
Infolinka: 0800/111 115
Union
www.unionzp.sk
Zákaznické centrum: 0850 003 333
Autor: ´utopili´ 66 utečencov
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári