železníc je nová stanica z technologického hľadiska to najlepšie, čo možno dnes na Slovensku a v Európe vidieť.
POPRAD. Riadiace procesy sú plne automatizované vďaka novým technológiám železničnej dopravy súčasnosti.
Bezpečnejšie a efektívnejšie
"V praxi to znamená vyššiu bezpečnosť, efektívnejšie a ekonomickejšie riadenie dopravy," povedal riaditeľ Železníc SR Dalibor Zelený.
Okrem modernej techniky by sa mal zvýšiť aj komfort cestujúcim. Zvýšil počet nástupíšť a kapacita odbavovania pasažierov až na 2 000 osôb za hodinu. Ku všetkým vlakom vedie bezbariérový prístup.
Ľuďom sa zväčša pozdáva
Náhodne osloveným ľuďom sa nová podoba popradskej stanice viac-menej pozdáva. Aj keď objavili sa aj malé výhrady. "Cestuje sa inak, bolo to dobrý nápad rekonštruovať stanicu. Niektoré veci však vyzerajú, ako keby ich bolo treba ešte dokončiť," upresnila Zuzana Valušová z Hranovnice. Narážala najmä na svetlom už takmer nepriepustné sklá hornej haly stanice.
Zmiznú aj škaredé okná
Riaditeľ Zelený reagoval aj na ponosy. Podľa neho rekonštrukcia stanice bude pokračovať v roku 2008 a 2009 druhou a treťou etapou. "Okrem iného sa vymenia aj okná, zateplí sa budova," vysvetlil Zelený. ŽSR chcú na financovanie ďalších etáp použiť vlastné zdroje v hodnote 170 miliónov korún.
Autor: toti
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári